• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

Petto 83 - här får man "gnälla" hur mycket man vill, inte för att jag tar det som gnäll !! :)
    Härligt att förskolan ställer upp och att du får ha andra barnet där hur mycket du vill, du behöver säkert ladda batterierna extra nu / ta alla chanser du får.

Ni kan inte ha lillen i eran egen säng då?

Vi har henne i sängen nu när hon har så dåligt i magen, hon ligger i mitten i sitt eget babynest, visst man sover lite dåligt i början men nu har vi vant oss att hon är där, och det känns bra att ha henne nära då hon spyr väldigt mycket..

och nu ska jag "gnälla"  .. Fick ju rådet av bvc att byta ersättning till nan sensitive, 30 minifom droppar och lite olja i kvälls-morgon målet.. och jag tycker att det har blivit värre. Kanske det är av ersättningen att magen inte har vant sig.. Men nu skriker hon efter varje måltid, det har hon aldrig annars gjort. Spyr mycket , och fiser, vilket är bra att luften kommer ut!  Bvc skulle ringa på måndag så vi får se vad hon säger då...

drömmer om ett barn - jo jag har hört lite om dropparna från semper, dock så sa bvc att minifom var bättre och mer snabbverkande, har jag för mig iaf.. vi får se om det hjälper.
    Jag har nu slutat dricka mjölk, dock så ammar jag inte henne utan pumpar, och det har inte kommit så mycket den senaste tiden, så hon får max 1 mål mat / dag med bröstmjölk

• Petto 83

Äralltupptaget: han ligger med oss el bredvid mig i sängen då vi även har våran 2-åring i sängen ibland så det blir lite trångt med alla oss fyra i våran 160 säng :)

Hmm men hur fördelar ni Minifomen, tänkte man tar ju 10 droppar inför varje mål så 30 lät ju lite lite el är det per gång? För om jag förstått det rätt så löser den upp luften som blir i magen till småbubblor i stället för en stor bubbla. Men jag kan ha fel. Hoppas i alla fall det löser sig för er... Gör så ont i hjärtat när dom har det jobbigt.

Själv så gruvar vi sönder inför måndag då lilleman ska sövas för ryggmärgsprovet och röntgen, som i längsta fall kan ta 3 tim. Men det är skönt att få det gjort så snabbt så vi kanske kan få veta lite mer om framtiden som just nu är så oviss. Trevlig helg på er alla

• Petto 83

Äralltupptaget: han ligger med oss el bredvid mig i sängen då vi även har våran 2-åring i sängen ibland så det blir lite trångt med alla oss fyra i våran 160 säng :)

Hmm men hur fördelar ni Minifomen, tänkte man tar ju 10 droppar inför varje mål så 30 lät ju lite lite el är det per gång? För om jag förstått det rätt så löser den upp luften som blir i magen till småbubblor i stället för en stor bubbla. Men jag kan ha fel. Hoppas i alla fall det löser sig för er... Gör så ont i hjärtat när dom har det jobbigt.

Själv så gruvar vi sönder inför måndag då lilleman ska sövas för ryggmärgsprovet och röntgen, som i längsta fall kan ta 3 tim. Men det är skönt att få det gjort så snabbt så vi kanske kan få veta lite mer om framtiden som just nu är så oviss. Trevlig helg på er alla

• äralltupptaget

Petto83 - oj 160 säng och 4 pers, ja då förstår jag dig! Vi har också en 160 och jag tycker det är nog trångt när man ligger 2 *HAHA*
    hoppas allt går bra med sövningen av lilleman, skönt för er att få svar ändå! Vi håller alla tummar!

Här går det mycket bättre med lilla Wilma, något hände på lördag, hon blev som ett lamm! Hon har varit så go och inte skrikit alls, hur skönt som helst! Både för oss men framför allt för henne, hon verkar inte ha ont i magen !

Hon får 30 droppar till varje måltid, ifrågasatte det på bvc då det står 10-15 ( eller vad det nu var )  som maxdos, men hon sa att man kan ta 30 för att snabbt få igång magen ,och se resultat typ.. och det verkar ha gjort bra i lillmagen.
    Dock är hon svår att få att somna efter 22-23 matningen. inatt fick jag bära runt henne till kl 1,30 , och då la jag henne i vaggan och vaggade henne till kl 2 , då somnade hon.. så idag är jag som ett   l i k .
    Någon som vet hur man vänder dygnet på ett litet  barn ?

• Petto 83
    äralltupptaget skrev 2014-02-09 18:02:29 följande:

Petto83 - oj 160 säng och 4 pers, ja då förstår jag dig! Vi har också en 160 och jag tycker det är nog trångt när man ligger 2 *HAHA*
    hoppas allt går bra med sövningen av lilleman, skönt för er att få svar ändå! Vi håller alla tummar!

Här går det mycket bättre med lilla Wilma, något hände på lördag, hon blev som ett lamm! Hon har varit så go och inte skrikit alls, hur skönt som helst! Både för oss men framför allt för henne, hon verkar inte ha ont i magen !

Hon får 30 droppar till varje måltid, ifrågasatte det på bvc då det står 10-15 ( eller vad det nu var )  som maxdos, men hon sa att man kan ta 30 för att snabbt få igång magen ,och se resultat typ.. och det verkar ha gjort bra i lillmagen.
    Dock är hon svår att få att somna efter 22-23 matningen. inatt fick jag bära runt henne till kl 1,30 , och då la jag henne i vaggan och vaggade henne till kl 2 , då somnade hon.. så idag är jag som ett   l i k .
    Någon som vet hur man vänder dygnet på ett litet  barn ? smile5.gif

Haha jo, lite trångt blir det :) Men finns det hjärterum så...

Skönt att ni fått resultat med Minifom, det kan ju som sagt ta någon dag innan det verkar. Det där med vakentid på natten har blivit än vana här nu. Har dock lyckats flytta det till typ 23-2 i stället för 2-6 i värsta fall. Det är inte så lätt att ändra sömnen med dom. Det man kan göra är ju att hålla dom vaken så länge det går och sen väcka dom om man kan efter en stund men det är inte lätt och gör lite ont i hjärtat tycker jag.

Har glömt och tacka alla för eran omtanke. Det värmer verkligen. Man tänker ju alltid att saker och ting drabbar andra men inte oss... Jag har det nog jobbigare än min man då jag tänker och grubblar så mycket hela tiden. Han är lite mer här och nu, och det är ju bra. För hur hade det sätt ut här hemma om båda två sprang runt och grina om vart annat. Tack igen alla, är bra att detta forum finns så man kan skriva av sig lite :)
  • jennyz

Petto: så brukar det vara här hemma också, jag grubblar och oroar mig, medan sambon är lugn... Hoppas att det går bra idag med lillkillen!!!!

Ang sömn, vi hade 2-3 veckor då hon var vaken på natten, så jobbigt, oftast mellan 2-4 var hon vaken, försökte hålla henne vaken längre men det hjälpte inte, hon blev då trött men klängigare, och kunde sova men inte själv... Vi började i alla fall väcka henne när hon sov på dagen, och lägga henne tidigare på kvällen, och tillslut vände det...men det var nog för att hon var redo för det...jag tror att det var en fas, det händer mycket för dem i perioder och då vänds allt upp och ner... Just nu rullar hon runt massor på natten så hon sover oroligt, hoppas det vänder snart...;)

• Petto 83

Tänka sig att vi överlevde måndagen. Även om det blev en väääldigt lång dag så överlevde vi den i alla fall :) 
    Nu hoppas vi bara på att allt såg bra ut. Vi ska få träffa läkaren den 26/2 så vi lär väl inte få veta nått innan dess.

Tänkte jag kunde lägga upp en bild på mina små busar :)

• jennyz

Vilka sötnosar!!!! Kan tänka mig att dagen var otroligt lång...hoppas nu att allt såg bra ut så ni får fina besked om två veckor!!!!

• jennyz

Petto: hoppas att det varit lugnt med anfall sedan sist!! Snart dags att träffa läkaren, hoppas ni får lugnande besked!!

Här hemma är allt bra, trött men annars bra.. Fanny mumsar glatt på vissa sorters mat och väger nu ung 6,2kg(!) hon rullar runt så mycket att hon kan förflytta sig till en leksak, och kämpar med att ta sig krypande framåt, rätt teknik men med huvudet nedtryckt i mattan går det tungt, det är nog bara en tidsfråga dock... Jag önskar bara att jag hade mer tid,arbetar ju delvis också, har lite ångest över att storasyster får för lite tid, har redan nu planerat att jag Felicia och min mamma ska åka en weekend till Stockholm när jag slutat amma, Junibacken mm, bara vi... :) men nu försöker jag ta vara på tiden, Fanny växer för fort!!!

• Petto 83

Jennyz: tyvärr har det varit rätt så mycket anfall. Ett par stycken varje dag :( men vi har ju inte maxdosen på medicinen än så hoppas hoppas det slutar då. På fredag gör vi sista höjningen. Ja, snacka om att tiden går sakta. Har längtat till den onsdagen hur länge som helst och snart är den här. Nått som känns skönt är att min mamma kommer då, bor över 30 mil bort. Om vi nu skulle få ett "dåligt" besked så känns det bra med mamma hemma :)

Men hon växer på sig :) provvägde Olle på våran våg och då vägde han 7.4 så han är väl i alla fall över 7 strecket. Hon verkar duktig som både flyttar sig och snart kryper. Så kul när dom börjar ta sig framåt el bakåt :)

Jag har inte varit så duktig på att låta Olle smaka mat. Är ju rätt så enkelt att amma och självklart jätte mysigt men snart måste vi kanske börja med det. Han har i alla fall fått smaka lite grädde :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå