• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

såg på deras hemsida att dom tar 13 000 kr för att sätta in det igen.,
    men sedan står det att frysförvaring kostar 4000:-
    Måste jag betala det också ? iom att det lyckades på första försöket ?

• jennyz

Det ingick vid erat försök, men om ni gör ett nytt ÄP och vill frysa embryon efter det så kostar det ytterligare 4000kr...

• äralltupptaget

aaa okey
    '
    jag trodde att det ingick 3 försök, och funkade det på alla så var det jackpot , så att sägas.
    nåväl, 13 000:- är väl ingen större summa för att få ett till barn men ändå mycket pengar så man kanske skulle börja spara ´redan nu, ifall att :)

• jennyz

Det är så jag förstått det i alla fall...

Här har ni en knäckt mamma, gick och la mig vid tio, Fanny vaknade elva, ledsen, somnade om efter typ en timme, amning och mys, vaknade sedan halv fyra, jättesnorig, fick henne att somna en dryg timme senare, då vaknade storasyster, gav henne välling och fick henne också att somna rätt snabbt, så skönt att krypa ner i sängen mellan dem, 20 minuter senare vaknade Fanny, pigg!!!!!!! Har längtat hela morgonen efter att få lägga mig efter jag lämnat storasyster på förskolan kl nio, Fanny brukar sova 2-3 Tim på fm, idag sov hon 30 minuter!!! någon gång måste ju hon också bli trött, jag vill sova.........dessutom åkte sambon till Norge imorse, är borta en vecka! Zzzzzzzzzzzz

• äralltupptaget

jennyz , fi fan !!! Lider med din sömnbrist!!!

Jag kan itne klaga , min lilla plutt sover hela nätter och vaknar väldigt sällan. Vi lägger henne när vi går och lägger oss dvs vid 22-23 tiden och så sover hon till 10,30-11 dagen därpå, utan mat och utan ny blöja. Hon är bäst!! :)

Men jag är såå sjukt beroende av sömn så får jag inte sova blir jag en rabiat(are) djävul :)

• jennyz

Åh vad det hade varit härligt! Hon sov bättre förut, helst första månaderna, nu är hon så sugen på äventyr så fort hon vaknar lite... dessutom vaknar storasyster ofta vid 6-7, så optimalt hade varit att Fanny kunde sova ung 19-7, men man får ju inte bestämma
    Inatt har varit lite bättre i alla fall, tack och lov... Egentligen ska man inte klaga, hon brukar sova ung 19-4 i sträck, det är längre än vad vår första dotter sov i denna ålder...nu är hon väldigt snuvig så det går inte att amma henne i sängen till sömns, det blir så jobbigt för henne att andas då stackarn...

• Petto 83

Hej alla!

Hoppas ni hade en fin midsommar och inte frös allt förmycket :)

Varnar för ett gnällinlägg!

För det känns för tillfället som att vi bara kämpar i motvind, heeeela tiden. Lillvännen har ännu inte blivit fri från sitt slem i bröstet sen RS-viruset i april. Han vill heller inte äta mat och flaskan tuggar han bara på :( så sist vi var på koll hos E.läkaren hade han gått upp ca 300 på nästan 3 månader. Vilket i sig gör att han är mycket tröttare och orkar inte "träna" så mycket som han borde så han hamnar efter i sin motoriska utveckling. Men äntligen så har han fått "näringsdrycker" som ska vara ungefär dubbelt så många kalorier som vanlig välling/ersättning. Så 2 veckor med dom gjorde att han ökade 300 g. Det bästa som hänt på flera månader men han vägrar fortfarande suga på flaskan. Han tuggar bara så det tar så ofantligt lång tid, någon som har nått tips? Men nu hoppas till Gud och andra större makter att det ska få vända nu för vårat lillhjärta.

Hur går det för dig Jennyz med handlederna? Själv är det inte bättre. Träffade en läkare i veckan och han trodde på nått hormonellt. Fick lämna 7 rör blod sen ska jag få träffa sjukgymnast och arbetsterapeut för lederna och hälarna. Har sj också fått utskrivet näringsds. då jag tappat den del vikt så hoppas det hjälper :) Nä, nu ska jag inte gnälla mera. Köpte nya löparskor i dag så i morgon är det nya tag :) Trevlig kväll på er alla

• jennyz

Petto: stackars pyre!! Fanny har haft lite slem i halsen sedan hon hade vattkoppor, mars tror jag, jag är tacksam över att det inte är mer i alla fall, hon verkar inte störas så mycket, förstår att det är riktigt jobbigt för er! Tur att han nu får extra näring i alla fall så han orkar leva livet också!!
    Jag har tyvärr inget tips ang flaska, våra tjejer har alltid tagit flaska...
    Hoppas det vänder för er snart, och att du också går upp lite i vikt, tänk om jag kunde ge dig några av mina kilon...

Mina handleder är ibland riktigt jobbiga, igår var jag alldeles öm uppåt ena armen också, jag tror att jag burit henne för mycket med ena armen...jag har testat och har inga anlag för reumatism så det kändes bra i alla fall, jag ska uthärda ett tag till, kommer snart att sluta amma helt, så om det har med det att göra borde det gå över...
    Har lite ångest över att sluta amma, men har bokat en resa till Stockholm i slutet av juli, men min mamma och Felicia, så sambon får vara hemma med Fanny, tre nätter, så nu ska jag börja trappa ner mer... Hon kommer trots allt vara ganska precis ett år då, och äter vanlig mat, så för henne funkar det säkert hur bra som helst, det är jag som tycker att det är smidigt och mysigt, och sista chansen...
    Ett år!!! Tänk vad tiden går fort!!! En kompis till mig ska ha barn i november, fick se en bild från deras RUL igår, blev alldeles tårögd, minns känslan man hade efter man sett sin bebis kämpa på därinne!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå