• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83
    jennyz skrev 2014-05-06 03:35:23 följande:

Har kortison hjälpt?
    Jag har tid på VC på torsdag, får se vad de säger...
    Just nu är Fanny pigg, hon har varit förkyld så länge nu av och till så jag lät henne sova som hon ville på dagen, BIG MISTAKE... Försökte söva om henne strax före två, men gick inte så bra... smile4.gif jag ska jobba om några timmar var det tänkt, usch, lär inte gå, önskar jag var mammaledig på heltid!!!

Inge kul när de vänder på dygnet. Hoppas hon blir bättre snart. Och hoppas du fick några timmars sömn innan det bar dax för jobb.

Vet inte om det hjälpt så mycket med kortisonet. Har grejat mycket de sista dagarna vilket gör det värre men det är ju så svårt att låta bli å göra fint på tomten och rensa bort all vinter :) Här har Olle har åkt på en ny förkylning så vi har åkt in 4 gånger och inhalerat adrenalin och koksalt sen i lördags. Börjar bli lite lur på att han kanske har nån typ av astma men vi får se hur det tar sig. Om han inte blir bättre i slutet på veckan ska vi åka in till Barnm. för undersökning.
  • jennyz

Oj, stackars kille, hoppas det blir bättre!!

Det var en natt som var värst, jag fick lov att sova lite extra på morgonen då tjejerna vaknat, sambon var ju hemma, missade lite arbetstid, men behövde sömnen...

Ja man vill ju fixa lite ute nu, jag hoppas att det är något kopplat till ex amningsreumatism, som går över när man slutar sen, det kom ju i samband med förlossningen, det är jag säker på...

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-05-07 06:44:55 följande:

Oj, stackars kille, hoppas det blir bättre!!

Det var en natt som var värst, jag fick lov att sova lite extra på morgonen då tjejerna vaknat, sambon var ju hemma, missade lite arbetstid, men behövde sömnen... smile5.gif

Ja man vill ju fixa lite ute nu, jag hoppas att det är något kopplat till ex amningsreumatism, som går över när man slutar sen, det kom ju i samband med förlossningen, det är jag säker på...

Amningsreumatism har jag inte hört förut. Det vore ju väldigt bra om det var orsaken, håller tummarna för dig.

Vilken tur han var hemma så du fick ta igen några timmar.
  • jennyz

Jag googlade på värk för ett tag sedan, men det kan lika väl vara något annat, tycker att jag är svullen på handleder, vet att jag behöver gå ner mycket i vikt, hade många kilon kvar från förra graviditeten och har inte blivit av med alla från denna heller, har ångest över det men har helt enkelt inte orkat ta tag i det än, för mycket att göra med jobb och tjejerna... Gruvar för morgondagen, samtidigt som jag vet att jag måste höra vad de säger...

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-05-07 22:15:49 följande:

Jag googlade på värk för ett tag sedan, men det kan lika väl vara något annat, tycker att jag är svullen på handleder, vet att jag behöver gå ner mycket i vikt, hade många kilon kvar från förra graviditeten och har inte blivit av med alla från denna heller, har ångest över det men har helt enkelt inte orkat ta tag i det än, för mycket att göra med jobb och tjejerna... Gruvar för morgondagen, samtidigt som jag vet att jag måste höra vad de säger... smile4.gif

Förstår att det känns jobbigt att ha något som stressar än som man inte hinner med och kanske inte känns som prio ett när man är hemma med småbarn.

Men nog är de bra skumt att vi haft samma graviditeter och något så när likt med värk efter förlossningen. Trotts att verkar vara olika i kroppsform. Själv är jag en sticka som aldrig någonsin får spara ett litet extra kilo. Och det gör det inte bättre med denna amning heller. Lillkillen formeligen vägrar äta mat el ta flaskan så han lär väl äta upp mig till slut :)

Lycka till i morgon och hoppas du får bra hjälp!
  • jennyz

Tänk om man hade det problemet...
    Ja jag har också tänkt på att det känns konstigt att vi varit med om nästan samma saker på sistone, och det ska ju trots allt vara ovanliga saker...
    Själv hamnar man ju sist i min prioritering, så enkelt är det ju, men det blir ju bättre sen, när man får sova mer...

• jennyz

Inte mycket hjälp, fick ta blodprov för att se om jag har anlag för reumatism, men han trodde inte att det var det, utan att jag skulle tänka på hur jag anstränger mig och avvakta... Hoppas det blir bättre!

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-05-08 09:42:11 följande:

Inte mycket hjälp, fick ta blodprov för att se om jag har anlag för reumatism, men han trodde inte att det var det, utan att jag skulle tänka på hur jag anstränger mig och avvakta... Hoppas det blir bättre!

Så tråkigt att du kände så. Hoppas det inte blir värre för dig då.
  • äralltupptaget

Hej allihopa! jisses vad länge sedan jag skrev ! hinner inte vara vid datorn så mycket numera.

Wilma är nu 4½ månad och det går så fort!!! kan man bromsa tiden ?!?!  :)

Hon mår iaf mycket bra, sover bra och allt är bra. Hon har haft 1 förkylning men den gick snabbt över vilket var skönt.

Någon skrev om ont i handlederna . jag fick karpaltunnel i slutet på min graviditet, fick en skena men det blev bara sämre och sämre, men efter jag fött henne så for det bort, ca 1 månad efteråt var jag " som vanlig" i handlederna

Sedan har jag även börjat mamma boot camp. HUUURRR kul som helst och bra övningar! Har haft jättedåligt i ryggen sedan jag kom hem från BB och tiden innan också. Antagligen för att man har noll stabilitet kvar.. så nu tränar jag 1 gång i veckan och det är superskönt att komma igång. Och det bästa av allt är att man har med sig barnen så man behöver inte fixa barnvakt osv.!! :):)

• EEJ

Har inte heller skrivit på länge. Klas är 10,5 månader och kryper och reser sig utmed möbler. Han kan säga titta och där... Förra vecka låg vi på barnavdelningen i en vecka. Klas har astma sedan födseln och fick hög feber och andades väldigt rossligt. Han var varig i ena ögat och på lassa konstaterades ögon-, öron- och lunginflammation, rs- virus som satt sig på lungorna samt två olika bakterieinfektioner! Oj vilken sjuk kille jag hade.... Nu är han dock piggare!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå