• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Petto83: nej stackars lillkillen!! Skönt dock att de kunnat säga vad det är så ni kan göra något åt det... Är det vanligt att det växer bort när det kommer så tidigt i ålder? Hoppas det gör det!! Annars kommer han helt säkert få en fantastiskt liv ändå, men förstår att det dyker upp mycket tankar...

Här är det magsjuketajm... Storasyster var dålig i söndags med kräkningar och feber, sedan onsdag kväll diarré, och lilla Fanny har diarré hela tiden, mycket blöjbyten blir det! Hon äter då som vanligt och är pigg i övrigt så hon verkar inte lida av det tack och lov... Själv är jag inte riktigt som jag ska i magen heller... annars är allt bra! Tiden går för fort bara! Tycker jag, sambon längtar till hon är typ tre år, och kan prata och göra mer saker... (hon är rätt mammig så han duger inte fullt ut om hon ser mig)

• äralltupptaget

Har inte följt med så mycket i alla inlägg senaste tiden.. Lilla Wilma har magknip nätterna igenom och jag är så trött, frustrerad och storlipar av maktlöshet och trötthet vartannat.. :(
    Funderar på att börja med miniform-droppar och se om det blir bättre...  Någon som har erfarenhet av dom ?

Petto 83 - tråkigt att lillplutten fått diagnosen epilepsi , men bra att dom hittar en orsak.
    Vi håller tummarna för att det finns superbra mediciner,!  Det är kämpigt när dom små mår illa.. :(

• jennyz

Äralltupptaget. Vi provade Mminiform då storasyster var liten, tycker absolut ni ska prova? Har du pratat med BVC? Har du provat att själv sluta med mjölk?

• Hela85

Varit väldigt off här länge. Den 16 jan föddes vår son Elliot. En liten kille på 2705 gr och 47 cm lång. Blev ett akut snitt, åkte in för att göra en ctg kurva då jag tyckte han rört sig mindre. Läkarna tyckte att kurvan inte såg perfekt ut så jag fick dropp för att framkalla värkar för att kolla hur han reagerade på de. Han reagerade inte jättebra så 30 min senare var han ute. Allt gick dock bra och dom har inte kunnat hitta något fel på honom. Så skönt att äntligen ha honom här :)

Äralltupotaget - känner igen de där! Här är de också magknip hela nätterna och jag är så trött att jag vill bara grina!

• äralltupptaget

Karln ringde bvc idag,  och dom tyckte vi skulle byta ersättning samt börja med miniform-droppar 30 / måltid  ( om jag nu inte hörde fel att det var 30 / dag ... men jag tror det var per måltid )
    Jag hoppas det blir bättre..

Hela85 - oj , lät inte alls som en lika lätt förlossning som jag hade.. Men så skönt att allt gick bra iaf!
    Visst var du från Luleå?
    i vilken vecka föddes lilla pyret ?

Grina har jag gjort, i omgångar.. man känner sig maktlös, värdelös mamma och allt på en gång.. mycket handlar nog om att man är så sjukt trött!!!! :(

• Hela85

Äralltupptaget - jepp jag är från Luleå. Killen föddes i vecka 38+3 så 10 dgr innan beräknat. Ska till BVC imorrn så kanske också borde höra om miniform då

• äralltupptaget
    Hela85 skrev 2014-02-04 17:56:20 följande:
    Äralltupptaget - jepp jag är från Luleå. Killen föddes i vecka 38+3 så 10 dgr innan beräknat. Ska till BVC imorrn så kanske också borde höra om miniform då
     Kul bor också i Luleå! :)

Våran lilla Wilma föddes 38+2  :) så några dagar för tidigt hon med , men allt gick bra, hon vägde 3630 när hon föddes så kanske bra att hon kom tidigare, barnmorskan trodde att hon lätt hade vägt över 4000-4500 om hon hade varit kvar till beräknat datum

Ammar du ?
  • Petto 83

Har också kört med Minifom till mina killar. Men dom har mest haft jobbigt med gaser och det har hjälpt jättebra. Mjölk är ju också rätt så vanligt de första månaderna. Jag skulle nog ta bort en sak i taget, kan vara lättare att komma på vad som hjälper då :) el så kanske ni ser ett mönster vid vissa födoämnen. Våran första vart hysterisk när jag åt lax under amningen men sen när han började äta själv var det inga problem. Hoppas i alla fall att det löser sig för er. Sömn är viktigt att få.

Själv så är allt upp och ner och ner och upp... Massa tankar om framtiden för vår lilla gosse och alla frågor som vi än inte kan få svar på. Han har haft några anfall sen vi kom hem, så nu längtar jag tills vi ökat upp till maxdosen på hans medicin. Pratade även med förskolechefen igår och får ha storebror där så mycket jag behöver. Kan inte säga att jag sover gott om nätterna direkt...Tanken att mitt lilla <3 ska ligga och krampa helt ensam i mörkret gör det näst intill omöjligt för mig att sova. Trotts att läkaren sagt att han inte far illa av det är det svårt att släppa. Blev ett litet gnäll och jämmer inlägg igen från min sida, ber om ursäkt för det

• drömmer om ett barn

Petto 83: Åh, så tråkigt att höra att er lilla kille har epilepsi.. :'( Kan tänka mig att hela er värld är upp och ner just nu. Jobbigt att ta in ett sådant besked.. Hoppas att medicinen på maxdos håller anfallen borta och att ni så småningom kan sova lugnare om nätterna. Skönt att förskolechefen är förstående, det sista du ska behöva oroa dig över nu är barnomsorgen av ert äldsta barn. Hoppas ni får fler svar snart. Kram

äralltupptaget: Jobbigt när lillan har magknip! Vi har inte provat miniform men använder däremot Sempers magdroppar och har gjort det sedan våran tjej var 2-3 veckor gammal. Jag har även slutat dricka mjölk.

Hela85: Grattis till er son! Skönt att höra att allt gick bra trots det akuta snittet.

jennyz: Fy bubblan för magsjuka! Hoppas ni är på bättringsvägen allihopa.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå