äralltupptaget skrev 2014-01-13 16:35:59 följande:
drömmer om ett barn - ja förlossningen giick hur lätt som helst. Tyckte inte värkarna var så farliga och var 7 cm öppen när jag kom in på förlossningen. Hade stannat hemma ett tag till om vi inte hade haft tid för ctg-kontoll
Min man var med och vi hade jätteroligt på rummet , vilket han inte trodde -han trodde jag skulle bli rabiat och skrika och gråta, men jag verkar vara rätt smärttålig.
Krystvärkarna var i 12 minuter och dom gjorde ont som satan, men 12 minuters smärta för ett litet barn kan jag LÄTT ta- närsomhelst! :)
Har dock lite amningsproblem, hon vill inte suga. :( Mjölken har kommit igång men när jag ska amma henne så blir hon arg, skriker och gråter.. så har det varit från BB-tiden.
Vi fick till oss att MAX amma 10 minuter ( om hon nu inte börjar suga ) och därefter ge ersättning istället då hon förbränner mer än vad hon får i sig.. Har skrivit till amningshjälpen men inte fått så bra svar om hur jag ska få henne att suga..
Någon som har några tips ?
Har försökt " ta henne" innan hon blir för hungrig.. så hon inte är så ivrig..alla möjliga amningsställningar.. avklätt " hud mot hud" men nää... inget funkar.. :(
Kul att du har sån positiv upplevelse från förlossningen. Hade jag också :)
Har en bekant som hade liknande bekymmer med amningen och hon testade lite olika saker men det som funkade för henne var att "lätta på trycket" innan hon skulle amma. Sen kanske en amningsnapp el vad dom heter kan hjälpa i början. Vi provade med en sådan på barn4 och då fick han till det bättre sen nästa gång behövde han den inte. Hoppas det löser sig för er, blir ju lätt ett stressmoment om hon blir så upprörd