• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Petto: hur har det gått för er?? Hoppas att det vänt och att lillkillen mår bättre!!! Har du ansökt hos fk, hoppas verkligen att det räknas som vab istället!!!

Här rullar tiden bara på, hon kryper för fullt, har nu kommit på hur kul det är att stå och gå också så vill gärna att vi ska gå med henne... hon ska kanske få en kusin i höst, de har gjort hormonbehandlingar då hon har endo, de har inte berättat detta förrän nu då hon är gravid, är så glad för deras skull, hon är nu i V8, och jag minns så väl hur rädd man var för MF, alltför väl!! De har fått se hjärta slå i alla fall, känns som en evighet sedan man var i den situationen, men minns det som igår!!! Min bror och hans fru fick nyss MF i v 20 ungefär, så hemskt!! De har också haft svårt att få barn, (han har barn sedan tidigare men inte hon), man visste ju att detta var vanligt IOM FL, här har man ju läst mycket, helt plötsligt är det vanligt i vår närhet också...

Tänker ofta på hur lyckligt lottade vi är som har två underbara barn!!! trots sömnbrist, Fanny vaknar ofta på natten och vill snutta/nattamma, så min sömn är minst sagt dålig...

• Petto 83

Å så kul Jennyz. Är ju så roligt när dom börjar flytta sig själva. Inge kul med sömnen, speciellt inte om man vant sig att sova viss antal i sträck.

Vi har haft en jobbig tid minst sagt. Men det har inte varit epilepsin nu. Först har storebror vart riktigt förkyld i nästan en månad med hemsk hosta. På nätterna har han hostat så han kräkts flera gånger ibland och mitt i det fick vi åka in med lillebror. Blev inlagd då det visade sig att han fått RS-virus. Det har snart gått 2 veckor och han har hemsk slemhosta och kräks ibland för det går så tungt. Men storebror har fått astmamedicin och sov sin första natt utan hostattacker på jag vet inte hur länge :)

Vi har även fått träffa en sjukgymnast då lillfis inte hängt med i utvecklingen med muskulaturen. Så så fort han blir kry lägger vi in en ny växel. Sen har vi kämpat som dårar med hans E.medicin och nu då han blev dålig har det blivit en kamp att få i han den så vi har bytt tillbaka till den orala lösningen för han vägrar även äta från sked. Tror det har blivit nått negativt för han då vi fått tampas med medicinen så mycket. Han vägrar också äta från flaska så han blir bara ammad nu men jag märker att han behöver mera då han sover kortare pass på nätterna nu... Hmm vilket glatt inlägg haha men det känns som det vart kaos här hemma men det ska väl lägga sig snart hoppas jag. F.kassan har inte hört av sig än gällande vab men håller tummarna. Känns som en bonus vi skulle behöva efter allt tjorv och strul.

Hoppas ni alla får en bra påsk med mycket sol och god mat (godis)

• jennyz

Oj så mycket..förstår att ni har en jobbig tid... hoppas det vänder snabbt!!!!!!!!

Fanny har också haft en hel del hosta, men det verkar hon inte lida av, förutom att hon vaknar på natten någon gång, läste om RS då det var som värst, men det vände snabbt tack och lov, nu hänger hostan dock kvar trots att det var över två veckor sedan det började, men borde inte vara någon fara då hon annars är så pigg och glad...

• jennyz

Har någon tips mot slemhosta? Alla i familjen har haft det nu min tur... Får ju inte ta bisolvon då jag ammar fortfarande...

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-04-20 09:10:04 följande:

Har någon tips mot slemhosta? Alla i familjen har haft det nu min tur... Får ju inte ta bisolvon då jag ammar fortfarande... smile4.gif

Har hört att varm dryck ska lindra men då jag har astma så kör med medicin så vet jag inte om det bara är rön. Är ju typist att man knappt får ta något när man ammar.

Här har storebror blivit som en ny kille efter han fick astma medicinen :) äter som vanligt igen och full av energi ( på gott och ont ) lillebror är dock inte bättre än. Måste nog ringa och höra om han kan få nått för hostan. Är så hemskt och höra bär han ligger och kämpar och kräks om vart annat.
  • Petto 83

Hej alla! Hoppas ni haft en bra Valborg.

Tänkte bara höra hur det har gått för er som haft problem med värk i handlederna? Själv har det inte blivit bättre, snarare sämre vissa perioder. Har fått göra lite olika tester och det är inte karpaltunneln i alla fall. Fick kortison sprutor i tumleden och handleden för några dagar sedan och hoppas det ska hjälpa.

• jennyz

För mig har det också blivit sämre, jag måste ringa VC så de får kolla upp det...

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-05-02 13:15:09 följande:

För mig har det också blivit sämre, jag måste ringa VC så de får kolla upp det... smile4.gif

Fy, det var ju inte kul. Hoppas dom kan hjälpa dig.
  • jennyz

Har kortison hjälpt?
    Jag har tid på VC på torsdag, får se vad de säger...
    Just nu är Fanny pigg, hon har varit förkyld så länge nu av och till så jag lät henne sova som hon ville på dagen, BIG MISTAKE... Försökte söva om henne strax före två, men gick inte så bra... jag ska jobba om några timmar var det tänkt, usch, lär inte gå, önskar jag var mammaledig på heltid!!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå