• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Vad jobbigt, hoppas verkligen att ni inte får tråkiga besked!!!! Förstår att det är jobbigt, de är ju så små...
    Fanny är ju snart sju månader så hon behöver mer än amning, annars tycker jag att det är så mysigt!! I början vågade jag knappt hoppas att amningen skulle funka, sedan hoppades jag få amma fyra månader, sedan sex månader, nu vill jag amma ett bra tag till... hon ammas fortfarande varje mål, får lite gröt ibland till lunch, och lite mat, potatis tex till middag, märks att hon är intresserad av allt vi äter.. men fortfarande lika intresserad av att amma tack och lov...

• Petto 83

Hej alla!

Varit lugnt i tråden ett tag. Här rullar det på. Bytte medicin till Olle i fredas, till ett pulver som ska blandas med mat el vätska. Hoppas nu att alla anfall ska försvinna då vi är uppe i maxdos. Hur är det för er andra?

Tänkte bara fråga, ni som har PCO el PCOS har ni provat Progesteronkräm? Läst på många ställen att det kan hjälpa till med att få ordning på mens och sånt. Även att vissa blivit gravid :)

• äralltupptaget

Petto83- åh hoppas det blir bra för lillkillen!

Här är det bara bra, Wilma äter och sover för det mesta men har nu även börjat skatta! Åh vilken lycka det är i kroppen då hon ser på en och skrattar!  Samtidigt så inser man hur fort tiden går.. hon är 2 månader nu- var har tiden tagit vägen? Måste skaffa en till snart *hehe*

Har aldrig hört talas om progesteronkräm! Måste googla det !

En liten fråga till er alla .. vad har ni valt för skydd efter era graviditeter ?
    Jag var till barnmorskan i veckan på återkontroll , och då tog hon upp massa alternativ.
    Eftersom jag inte vill äta p-piller , då min kropp inte ville bli " normal" igen efter att jag slutat ( fick inte tillbaka mensen på 2 år ) och  eftersom jag har ett ägg i frysen, så känns det som att tidsmässigt så hinner jag inte med 2 år igen, för att försöka , om vi vill ha ett syskon.. Så då rekommenderade hon kopparspiral, så den ska jag sätta in om några veckor...

Någon som har erfarenhet av den ? bra / dåligt ?

• jennyz

Ja visst går tiden fort! Nu kan jag ha stunder då jag blir väldigt ledsen att jag inte kan få fler barn...men två är lagom det vet jag, men just tanken att det är helt omöjligt gör mig ledsen... Fanny älskar det mesta i matväg, så nu ökar hon i vikt, inte extremt mycket men tror att hon svängt upp i kurvan i alla fall, ska snart på 7,5 mån koll får se då, idag blev hon sju månader!!!!
    Hon älskar babysång, går en gång i veckan, hoppas att de får fortsätta med sådant, det ska ju tyvärr dras ner på personal... :(

Petto: hoppas medicinerna hjälper, vad sa läkarna?

Jag har inte använt preventivmedel alls sedan vi började babyverkstaden...utredningen visade manlig faktor som gör att det inte kan bli barn naturliga vägen så jag behövde inte fundera på det efter första barnet heller, BM tyckte att jag skulle börja med p-piller igen men det kändes så onödigt att få min kropp i obalans när det trots allt inte kunde bli barn, samtidigt som jag bara skulle varit överlycklig om mirakel hade skett... Nu behöver jag ju inte heller tänka på skydd mer...

Var sover era sötnosar? Jag köpte en bedside crib och är supernöjd!! Hon ligger nära mig och behöver inte oroa mig för att jag eller storasyster ska rulla på henne, på morgonkvisten rullar hon nära mig och ammar lite och somnar om, så mysigt!!! Men snart är hon för stor för den, när hon börjar sätta sig upp kan jag inte ha den kvar, och då får det bli spjälsängen...gruvar för detta, hoppas vi kan få henne att sova i den!!

• jennyz

Hej, har ni alla haft vattkoppor??? Stora dottern har det nu (tror jag, verkar så...) jag vet inte om jag haft, mamma säger att jag inte haft det, men kan ju ha haft typ en prick utan att hon märkt det... Dottern har ung 20 prickar, märkte det igår, har fått några till idag, hon kliar lite nu, men sparsamt, tack o lov!!! Trött mamma dock, som hoppas att jag och Fanny klarar oss!!!
    Funderar på att undvika att träffa kunder nu närmaste två veckorna (jobbar ju tors-fre), om jag inte haft det så smittar jag ju nu ett tag...hur skulle ni tänka, överdriver jag?

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-03-18 17:18:04 följande:

Hej, har ni alla haft vattkoppor??? Stora dottern har det nu (tror jag, verkar så...) jag vet inte om jag haft, mamma säger att jag inte haft det, men kan ju ha haft typ en prick utan att hon märkt det... Dottern har ung 20 prickar, märkte det igår, har fått några till idag, hon kliar lite nu, men sparsamt, tack o lov!!! Trött mamma dock, som hoppas att jag och Fanny klarar oss!!!
    Funderar på att undvika att träffa kunder nu närmaste två veckorna (jobbar ju tors-fre), om jag inte haft det så smittar jag ju nu ett tag...hur skulle ni tänka, överdriver jag?

Här har inte små pojkarna haft än. Men förstår hur du tänker gällande smittorisken. Du kanske kan förvarna kunderna om sjukdom el jag vet inte :) Jag själv väldigt noga när vi är sjuk men så är ju inte alla. Hoppas ni slipper och att stora syster inte får allt för många prickar.

Här har vi haft förkylning och hosta men nu verkar det vara över för båda pojkarna. Lillebror har fått några anfall sen vi kom upp i maxdos så vi får se om vi ska få öka ännu mera el ev kanske byta medicin men först ska vi göra ett nytt EEG och se om det blivit någon förändring. Har bett läkaren skriva ut ett intyg till mig som jag ska försöka använda till att söka tillfällig f.penning i stället för föräldrap. då det inte känts som vi varit hemma och njutit utan haft en kaotisk tillvara med lillvännens epilepsi. Hoppas f.kassan godkänner det.
  • jennyz

Petto: hoppas verkligen fk godkänner det, de kan ju tyvärr vara väldigt kinkiga, håller tummarna för er!!! Så tråkigt att han fortfarande har anfall, men det är mindre nu med medicinerna i alla fall? Hoppas de kommer fram till något när ni ska träffa läkaren!!

Ja jag är rätt noga med sjukdomar och försöka att inte smitta andra, då jag blir väldigt irriterad när magsjukan tex går runt på förskolan!! Känns dock konstigt att undvika alla i två veckor för att jag kanske kommer att bli sjuk, har mailat dem nu och varnat i alla fall...

• VackerBlomma

Hej på er!

Vad kul det är att läsa om era små solstrålar! Längtar ännu mera efter vår solstråle, 4 månader kvar nu...bara:P Det går såå fort! Lillen i magen buffar runt och gympar för fullt, så mysigt!
    Ha en bra dag alla, kram på er!

• jennyz

Vackerblomma: 4 månader går fort, nu är du ju i bästa tiden, känner pyret att h*n jobbar därinne, men har inte blivit för tung eller andra problem, hoppas jag i alla fall! saknar verkligen tiden då jag var gravid, men det slår såklart inte tiden då de nu finns hos mig!

Våra tjejer är så mammiga, jobbigt både för mig och stackars sambon som inte duger till någon av dem om jag är hemma, är jag inte hemma går det bra men när de ser mig... Badade med storasyster ikväll länge, skulle sedan smörja in hennes vattkoppor, ledsen tjej som inte ville, samtidigt som lilla Fanny skrek tills tårarna rann och sträckte sig mot mig, var nog hungrig, mammahjärtat blöder... Samtidigt som det måste vara otroligt jobbigt som pappa att inte duga!! Bara en fas hoppas vi!!!

• Petto 83

I dag känns det som att någon sparkade undan benen på mig... Lillhjärtat har haft 2 anfall, känns inte som att det går åt rätt håll. Dock var han inte lika frånvarande i blicken som tidigare men ändå 2 anfall ;( Hoppas vi får kallelsen snart så vi kan få lite mer info om framtiden. Så då har jag fått gnälla av mig lite.

Trevlig helg på er alla

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå