• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

Hej allihopa! Länge sedan jag uppdaterade här ! Har varit lite off från internet den senaste tiden, varit in och kikat men inte orkat skriva så mycket,

Jag går nu in i v 28 och det känns sååååå härligt att magen börjar ta form, man känner sparkarna mer och mer och man har börjat inse att snart är det dags att få i ordning allt tills lilla bebisen kommer ut.

Jag har from måndag denna vecka blivit sjukskriven för händerna ( karpaltunnelsyndrom)  Mina händer domar , eller speciellt fingrarna. Har fått en skena jag har på natten som hjälper bra men som jag tyvärr inte kan använda när jag jobbar, så läkaren sjukskrev mig till den 7 nov.  Skulle bara ringa några dagar innan om det ej blivit bättre så skulle mitt sjukintyg förlängas. Är bara rädd att det ska bli tjorv och gorm med Försäkringskassan.

Har iaf fått igenom/ ett ok , från Försäkringskassan om gravidpenning, så from den 15 nov har jag iaf den att luta mig mot. Men får ut från en försäkring , afa om jag är sjukskriven så jag föredrar att bli sjukskriven istället, men bra att ha en " back up"

Annars mår jag helt okey,  har fått lite ont i ryggen men  annars börjar man inse att snart ska man bli mamma - man ska få träffa den lille där inne som man kämpat i så många år för!! ÅHH!!! Äntligen.

Är skönt ( om man får säga så ) att vara hemma nu, så man kan förbereda sig , ställa klart med säng, skötbord och allt här hemma så man inte behöver stressa om man kommer på att man glömt något.

• EEJ

Länge sedan jag tittade in! Stort grattis till dg drömmer om ett barn, vi har ju följts länge på den här resan. Så lättad att höra att allt gått bra!

Lägger in en bild på min stora kille, 4 månader gammal!

• EEJ

Stort grattis till söla som fått sin små

Änglar! Verkar ha blivit en tjejstark grupp som kommit!

• EEJ
    EEJ skrev 2013-11-13 10:53:56 följande:

Stort grattis till söla som fått sin små

Änglar! Verkar ha blivit en tjejstark grupp som kommit!

Söla? Jösses skulle skriva alla
  • 3villbli4

Drömmer om ett barn: Stort stort grattis till er lilla tjej!! Hoppas ni alla mår bra. ?

• VackerBlomma

Hallå, hallå!
    Vet inte om ni minns mej men var aktiv i ivf-tråden i våras, blev gravid efter FET men det slutade i missfall i v8 med efterföljande komplikationer och operation mm. Men NU har vi gjort ett FET i oktober och vi är återigen gravida, går in i vecka 6 imorgoon! Såå lycklig!! Men tyvärr en oro i bakhuvudet att det närsomheslst kan bli missfall.
    Kul att läsa om er som fått era guldklimpar, grattis!!Hjärta     

• jennyz

Vackerblomma: absolut kommer jag ihåg dig! Blir så glad att höra att ni plussat igen, hoppas verkligen det går bra hela vägen!!!!!!

• VackerBlomma
    jennyz skrev 2013-11-14 12:26:09 följande:
    Vackerblomma: absolut kommer jag ihåg dig! Blir så glad att höra att ni plussat igen, hoppas verkligen det går bra hela vägen!!!!!!

Taack!Solig
  • jennyz

Hej på er, hoppas alla har det bra och en riktigt god jul med era mirakel!
    Här leker livet, lillasyster är så snäll och nöjd tjej! Hon sover 7-8 Tim i sträck på natten, äter vid 8 på morgonen sover sedan ung 5 Tim till!!!!! Idag sov hon 6,5 Tim sedan väckte jag faktiskt henne lite försiktigt... ;) hon har inte gått upp så mycket men följer sin kurva rätt bra ändå, väger nog snart 5 kilo, känns overkligt att vissa bevisar väger så mycket när de föds, pappa vägde 5,2 då han föddes, och Fanny är 4,5 månad!!! Men så länge hon är så här nöjd kan hon inte må annat än bra!

• Petto 83

Lite liv i tråden igen :)

Å gud så skönt med så många timmars sömn Jennyz. Sj har jag en till matfrisk kille som gärna äter minst varannan tim på nätterna men ibland kan det gå 3 tim. Våran lilla Olle växer så det knakar, hade dubblat sin vikt när han var 2 månader :) Han har nu 62 på vissa kläder... Vill inte att det ska gå så fort, får börja spä ut mjölken haha Hoppas ni har det bra och får en fin jul och hoppas hoppas en vit jul Kram på er alla

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå