Hej allihopa! Länge sedan jag uppdaterade här ! Har varit lite off från internet den senaste tiden, varit in och kikat men inte orkat skriva så mycket,
Jag går nu in i v 28 och det känns sååååå härligt att magen börjar ta form, man känner sparkarna mer och mer och man har börjat inse att snart är det dags att få i ordning allt tills lilla bebisen kommer ut.
Jag har from måndag denna vecka blivit sjukskriven för händerna ( karpaltunnelsyndrom) Mina händer domar , eller speciellt fingrarna. Har fått en skena jag har på natten som hjälper bra men som jag tyvärr inte kan använda när jag jobbar, så läkaren sjukskrev mig till den 7 nov. Skulle bara ringa några dagar innan om det ej blivit bättre så skulle mitt sjukintyg förlängas. Är bara rädd att det ska bli tjorv och gorm med Försäkringskassan.
Har iaf fått igenom/ ett ok , från Försäkringskassan om gravidpenning, så from den 15 nov har jag iaf den att luta mig mot. Men får ut från en försäkring , afa om jag är sjukskriven så jag föredrar att bli sjukskriven istället, men bra att ha en " back up"
Annars mår jag helt okey, har fått lite ont i ryggen men annars börjar man inse att snart ska man bli mamma - man ska få träffa den lille där inne som man kämpat i så många år för!! ÅHH!!! Äntligen.
Är skönt ( om man får säga så ) att vara hemma nu, så man kan förbereda sig , ställa klart med säng, skötbord och allt här hemma så man inte behöver stressa om man kommer på att man glömt något.