• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Härligt att han mår bra, men jobbigt med sömnen! Fanny har sovit bra sedan jag slutade väcka henne... ;) hon får en flaska ersättning vid elva på kvällen så det är nog en anledning till att hon sover så bra på natten, hon äter varannan timme minst på kvällen...tycker att det blivit en bra lösning, piggare föräldrar och väldigt nöjd tjej... Tycker som du att hon inte ska växa så fort så det gör inget att hon är liten, storasyster var och är inte stor heller...

• 3villbli4

Vad roligt att läsa hur det går för er. Vad mysigt jennyz att Fanny inte växer så fort. Tiden går ju så fort ändå. Leon blev 4 månader i söndags, växer så det knakar han med. Vägde 6600 i förgår. Han har stuckit iväg ordentligt på sin kurva. Men det känns ju så skönt att amningen fortfarande funkar, även om jag tycker att han växer lite väl fort. :P Han äter ofta på kvällarna men sover hela nätterna så det är jätte skönt. Storasyster tycker att han börjar bli riktigt rolig nu när hon kan leka lite med honom.

God jul på er alla!!

• drömmer om ett barn

God Jul önskar jag alla mammor, barn och bebisar i magar. Hoppas ni får en riktigt fin julhelg allesammans!

Tack för gratulationer! Får uppdatera bättre en annan dag. Kram

• äralltupptaget

12 minuter över 12-slaget på nyårsafton kom vår lilla Wilma till världen !
    13 dagar för tidigt men hon klarade 12-slaget och blev tom Norrbottens första bebis!!!

• EEJ

Åh grattis! Hann du bli lite nervös när det närmade sig 00:00??

• jennyz

Grattis äralltupptaget!!! Hoppas ni båda mår bra!!!

Själv är vi inne i en dålig sömnperiod, hon sover bra men helt fel tid!!! Hon går inte att lägga ner förrän vid 2-4 på natten, sedan kan hon sova 10-12 Tim utan mat, tänk om hon bara kunde somna tidigare!!!! Hoppas att det bara är en fas, det händer mycket nu, hon vänder sig hela tiden, och har tom börjat ta sig lite framåt när hon ligger på mage... :)

• drömmer om ett barn

äralltupptaget: Stort grattis till er lillpiga! Vad roligt att hon dessutom blev årets första norrbottning! Gick förlossningen bra?

VackerBlomma: Vad härligt att höra att du är gravid igen, jättegrattis till er! Mår du bra än så länge?

EEJ: Åh, vad fin han är din son! Tänk vad snabbt tiden går.. vips har ett halvår passerat. Verkligen roligt att se att de flesta man följt längs resans gång faktiskt har fått barn eller är gravida!

3villbli4: Vi mår fint, allt har gått bra sedan förlossningen men det dröjde nästan en vecka innan amningen kom igång ordentligt. Blev snittad och fick höra att det kan ta längre tid då. Hur mår ni då?

Petto83: Helt otroligt att dom växer så snabbt, man vill ju att dom ska vara små ett litet tag iallafall! Våran tjej är nu 59 cm lång och väger snart 6 kg. Inte så liten längre..

jennyz: Så spännande när dom små liven börjar röra sig mer. Ser säkert jättegulligt ut när dom försöker åla sig fram..

Vi sover också 10-12 timmar per natt (med pauser för amning och blöjbyten). De första veckorna var hon vaken mellan 2-4 varje natt men nu sover hon i ett. Hoppas ni kommer in i en bra rytm snart igen!

• jennyz

Igår väckte vi henne på dagen så kl nio på kvällen var hon supertrött, och sov till ett ung, som tur var somnade jag nästan samtidigt för sedan åt och och var vaken till fyra... :( jag vet inte varför, hon är inte hungrig i alla fall så bara orolig i kroppen, men vi gör likadant igen ikväll så får jag sova lite då i alla fall, lite mer likt vanliga sovrutiner om man jämför med att sova från tre på natten till två på dagen(!) hon har ju dock sovit mycket mindre så det blir ett längre sovpass idag än vanligt... ;) men storasyster blir nog glad att mamma är mer vaken på dagen

• Petto 83

Här är en till som gärna sover bort dagarna för att sedan vara vaken på natten. I natt var han vaken från 1-4 och samma här så har han svårt att komma till ro. Inte speciellt trött el hungrig bara sällskapssjuk. Han väger nu ca 6 kg och är 61 lång, lillfisen är inte så liten om man tänker att han egentligen bara är 2 månader...

Drömmer, så skönt med sånna nätter, mitt första var nog 9 mån innan han sov 7 tim hihi hoppas lillebror börjar tidigare. Hur gammal är erat lillhjärta nu?

• jennyz

Petto83: ganska precis som vi då... ;) dryyyygt om du frågar mig, helst när storasyster sedan vaknar vid sju!! Tänkte fortsätta denna rutin i alla fall, tillslut kanske hon kan sova längre... jag får i alla fall sova lite innan, förut var jag vaken till 2-3 på natten och fick då bara sova totalt 3-4 timmar, det går inte i längden...
    Ja tänk han väger mer än vår tjej som är fem månader, hon är verkligen liten...men verkar må bra och utvecklas bra så huvudsaken är ju det.. Imorgon ska vi börja babysim, ska bli kul, det fanns syskonplats också så jag Fanny och storasyster får bada tillsammans... Rekommenderar verkligen babysim för er som fått första barnet, tyckte att vi hade nytta av det eftersom storasyster vande sig vid vatten och tycker inte att det är några problem att dyka...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå