• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Petto 83

Ja, det är inte kul att få så lite sömn. Tyvärr är storebror här inte den bästa på att sova heller. Blev sjuk på julafton och har sedan dess vaknat efter 2-3 tim och sedan vart svår att få att somna om så vissa nätter har jag inte somnat före 4-5 :( men då sover dom i alla fall på morgonen men resten av dagen blir ju så konstig då. Men det ger sig väl med tiden. Precis, så länge hon mår bra så är ju det huvudsaken :)

Har en liten undring, efter förlossningen har jag fått värk i alla leder, knän händer fötter armbågar tom i hälarna. Måste ha skor inomhus för det gör så ont i hälarna. Ingen som varit med om det?

• jennyz

Jag har också det!! Har inte pratat med någon men har väldigt ont under ena hälen, helst när jag legat ner eller suttit och ska kliva upp... Har också känt av mest armlederna som ömmat mycket... Kan inte minnas att jag kände något liknande förra gången...

• Petto 83

Aha, jag hade problem med händerna när jag var gravid men det försvann i slutet men har nu kommit tillbaka. Ibland får jag bära lilleman med armarna för det värker i händerna. Och i natt vaknade jag 2 ggr av att ena handen domnat bort helt. Har varit i kontakt med vc och ska få träffa en läkare för våran Bvc skötena tyckte inte att det lät så bra.

• jennyz

Ok, får prata med BVC ska dit på torsdag, hör av dig om vad de säger... Jag domnade också bort lite i början, men har läst att det kan vara vanligt efter förlossning, och det har minskat... Hoppas det inte är något farligt! Har bara tagit för givet att det har att göra med dålig sömn och mycket bärande...

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-01-11 22:53:38 följande:

Ok, får prata med BVC ska dit på torsdag, hör av dig om vad de säger... Jag domnade också bort lite i början, men har läst att det kan vara vanligt efter förlossning, och det har minskat... Hoppas det inte är något farligt! Har bara tagit för givet att det har att göra med dålig sömn och mycket bärande... smile4.gif

Ja, det tycker jag du kan göra. Dom är ju sjuksköterskor så lite råd kan man ju få. Värken och domningarna jag har i händerna påminner väldigt mycket om karpaltunneln problem men i dom andra lederna vet jag inte vad det skulle kunna vara. Det tråkiga är att ju mer jag rör och anstränger mig desto värre blir det har även haft mycket myrkryp i benen de senaste dagarna. Kan ju inte vara en 30-års kris kroppen hamnat i haha
  • jennyz

Jag har också haft myrkryp...men det har blivit bättre, kan känna det när jag ammar på natten, men då är jag väldigt trött så kunde det vara redan innan graviditeten... Jag hade inga problem med karpatunnelsymtom när jag var gravid...

Hur tänker ni om smakportioner till era små? När storasyster var liten så började vi vid 4 mån, nu verkar rekommendationerna vara 6 mån.. Vi har smygbörjat med lite gröt ibland och någon liten bit smörgåsrån..får höra vad BVC säger om det...
    Var på babysim idag, kul men det går lite fort! Två stycken utbrast-vilken liten en hur gammal är hon? När vi säger 5 mån så blir de överraskade, de andra var ju yngre men större.. Men huvudsaken är att hon mår bra! Och hon sover bättre, från ung 21-22 till ett, äter och är halvvaken till tre...

• VackerBlomma
    drömmer om ett barn skrev 2014-01-10 22:13:57 följande:

VackerBlomma: Vad härligt att höra att du är gravid igen, jättegrattis till er! Mår du bra än så länge?

Heej! :) Taack! Jo, jag mår rätt så bra, haft lite illamående till och från men överlag mår jag bra! Är i v.14 nu, ska på rul i mitten på februari:)
    Hur mår du/ni själv? :) 
  • EEJ

Plötsligt händer det! Klas sov 19:30-6:30, åt och somnade om till 7:45.

• äralltupptaget
    EEJ skrev 2014-01-10 08:23:18 följande:
    Åh grattis! Hann du bli lite nervös när det närmade sig 00:00??
    vattnet gick dagen före, men hade inga värkar.. så vi var tvungen att komma tillbaka för en ctg-kontroll dagen efter mellan kl 16-18 . Dagen efter vid lunch började jag få värkar och kl 17 hade jag 3 minuter mellan dom, så jag var heeelllttt säker på att vi INTE skulle klara 12-slaget.. men jag knep in i det sista och klarade det.
    Jag är nog den enda som ville ha en låååååååååååååååång förlossning !! :)
  • äralltupptaget

drömmer om ett barn - ja förlossningen giick hur lätt som helst. Tyckte inte värkarna var så farliga och var 7 cm öppen när jag kom in på förlossningen. Hade stannat hemma ett tag till om vi inte hade haft tid för ctg-kontoll
    Min man var med och vi hade jätteroligt på rummet , vilket han inte trodde -han trodde jag skulle bli rabiat och skrika och gråta, men jag verkar vara rätt smärttålig.
    Krystvärkarna var i 12 minuter och dom gjorde ont som satan, men 12 minuters smärta för ett litet barn kan jag LÄTT ta- närsomhelst!  :)

Har dock lite amningsproblem, hon vill inte suga. :( Mjölken har kommit igång men när jag ska amma henne så blir hon arg, skriker och gråter.. så har det varit från BB-tiden.
    Vi fick till oss att MAX amma 10 minuter ( om hon nu inte börjar suga ) och därefter ge ersättning istället då hon förbränner mer än vad hon får i sig.. Har skrivit till amningshjälpen men inte fått så bra svar om hur jag ska få henne att suga..
    Någon som har några tips ?
    Har försökt " ta henne" innan hon blir för hungrig.. så hon inte är så ivrig..alla möjliga amningsställningar.. avklätt " hud mot hud"  men nää... inget funkar.. :(

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå