• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • drömmer om ett barn

EEJ: Så fin han är eran Klas.. vilket underbart leende! Går allt bra för er annars?

Petto 83: Vad otäckt med ryckningar/kramper! Har dessa kommit i flera omgångar? Vilken lättnad att det inte visade på epilepsi. Håller tummarna för att det bara var något tillfälligt.

• Petto 83

Ja, en liten söt tös. Men så länge hon mår bra så är ju det huvudsaken :) Hade lite strul med första barnet, fick stödmata med flaska och då hamnade vi i otakt med allt. Nu har det funkat super, har nästan haft förmycket mat :)

Drömmer: det hände första gången gör typ 2 månader sen typ 1 gång till fn månad efter men senaste veckan har det varit varje dag och igår 3 gånger :( men så länge det inte är farligt känns det hyfsat lugnt men om det inte slutar el blir värre blir det mer undersökningar.

Var och kollade upp gammkroppen idag. Läkaren var lur på karpaltunneln fick även lämna prover för reumatisk värk och några andra sjukdomar. Skulle även skicka en remiss för att kolla nerverna i händerna el i alla fall höger hand då jag var svagare i den. Så nu är det bara att vänta på nästa steg.

• drömmer om ett barn
    Petto 83: Okej, håller tummarna för att det inte blir värre. Tryggt iallafall att veta att det är ofarligt i detta skede.

Vad skönt att dom kollar upp din hand ordentligt. För egen del fick jag som sagt bara övningar att göra.. Rynkar på näsan
  • Petto 83
    drömmer om ett barn skrev 2014-01-24 19:58:09 följande:

Petto 83: Okej, håller tummarna för att det inte blir värre. Tryggt iallafall att veta att det är ofarligt i detta skede.

Vad skönt att dom kollar upp din hand ordentligt. För egen del fick jag som sagt bara övningar att göra.. Rynkar på näsan

Ja, fast man blir grymt nojig. Känns jobbigt att sova för natten då tanken att han skulle ligga och krampa helt ensam... Var inlagd i natt på barn 2 då han hade 2 anfall i går. Men fick åka hem i dag då han i övrigt mår bra. Han sov dessutom från 1-7.30 utan någon måltid :) Så till veckan ska han observeras med videokamera och EEG under nått dygn för att man ska kunna utesluta att det är kramp.

Fick även veta av läkaren i fredas att min remiss till hand och plastik fått en prio etta så då kanske man blir kallad dit snart och kan få ordning på händerna.

Trevlig helg på er alla
  • turtle01

Hej på er!

Har kikat in här lite då som nu, jättekul att få se bilder på era små underverk! Har länge tänkt göra detsamma, men inte varit inloggad via datorn. Det är bara bra med mig och vår lilla Sofia, hon är 8 månader nu och har fått vara frisk med undantag för någon förkylning under mellandagarna. Hon har hunnit få två tänder och började krypa för ett par veckor sedan!

Hoppas ni har en trevlig helg! kram från mig! 

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • turtle01

Petto 83; så jobbigt att han fått kramper.... hoppas det snart blir bättre, eller att ni får någon behandling för dom! 

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • jennyz

Petto83: jag lider med er, när ska allt jobbigt vara slut! Hoppas de kollar upp honom noga i veckan så ni får svar och hjälp!!!

Eftersom dottern ligger i underkant på tillväxtkurvan så får hon mer mat i alla fall, ammar dock först alla måltider...hade tänkt börja med mat nu (har bara gett gröt hittills), så kan hon få lite gröt till lunch och lite annat till middag...ska köpa en pipmugg också tror jag... Allt blir så annorlunda nu från första barnet, amningen funkade inte alla då så jag gav upp helt när hon var 4 mån och började med mat... Vid sex månader körde vi direkt på med välling, eftersom hon nog behövde något kraftigare än ersättning, denna gång så verkar hon ju generellt rätt nöjd, på kvällen verkar hon behöva mer, det har hon ju fått i princip hela tiden så hon är van vid det... hoppas bara att hon inte vill släppa amningen helt, hon verkar då fortfarande tycka om det!

• Petto 83
    jennyz skrev 2014-01-26 14:19:13 följande:

Petto83: jag lider med er, när ska allt jobbigt vara slut! Hoppas de kollar upp honom noga i veckan så ni får svar och hjälp!!!

Eftersom dottern ligger i underkant på tillväxtkurvan så får hon mer mat i alla fall, ammar dock först alla måltider...hade tänkt börja med mat nu (har bara gett gröt hittills), så kan hon få lite gröt till lunch och lite annat till middag...ska köpa en pipmugg också tror jag... Allt blir så annorlunda nu från första barnet, amningen funkade inte alla då så jag gav upp helt när hon var 4 mån och började med mat... Vid sex månader körde vi direkt på med välling, eftersom hon nog behövde något kraftigare än ersättning, denna gång så verkar hon ju generellt rätt nöjd, på kvällen verkar hon behöva mer, det har hon ju fått i princip hela tiden så hon är van vid det... smile5.gif hoppas bara att hon inte vill släppa amningen helt, hon verkar då fortfarande tycka om det! smile1.gif

Tack för omtanken Jennyz. Vi är inlagd igen sedan igår då han fick lite feber och började "små rycka" typ som när man är på väg att somna. Har dock haft lite permis idag och ätit middag hemma med familjen. Nu är febern borta men humöret är inte på topp för lillfisen.

Ja, det är inte lätt med dessa små och maten. Tycker du verkar jobba på väldigt bra och när hon är nöjd så måste det ju vara svårt att få i henne ännu mera mat... Hoppas ni hittar en sätt som passar er och inte tar så mycket energi av dig.
  • drömmer om ett barn

turtle01: Vad fin hon är eran tjej, jättesöt! Skönt att hon klarade sig så pass länge utan att bli sjuk. Vi har varit dunderförkylda här hemma i två veckors tid. Jobbigt när dom små är sjuka..

Vad roligt att hon har börjat krypa! Man blir ju helt till sig när det sker framsteg i ens barns liv. Våran dotter vände sig flera gånger från mage till rygg igår och jag tjoade av lycka!

Petto 83: Hur går det för er? Har det gjorts en fullständig utredning nu?

• Petto 83
    drömmer om ett barn skrev 2014-02-01 18:00:32 följande:

turtle01: Vad fin hon är eran tjej, jättesöt! smile1.gif Skönt att hon klarade sig så pass länge utan att bli sjuk. Vi har varit dunderförkylda här hemma i två veckors tid. Jobbigt när dom små är sjuka.. smile4.gif

Vad roligt att hon har börjat krypa! smile1.gif Man blir ju helt till sig när det sker framsteg i ens barns liv. Våran dotter vände sig flera gånger från mage till rygg igår och jag tjoade av lycka! smile1.gif

Petto 83: Hur går det för er? Har det gjorts en fullständig utredning nu?

Ja, det är så underbart när man ser deras framsteg :)

Vi kom hem igår efter att vi legat inne 2 dygn under video och EEG bevakning och tråkigt nog visade det sig att vårat lillhjärta har epilepsi :( vi började medicinera han igår och han har än inte fått nått anfall. Så nu väntas det fler undersökningar, bl.a. ryggmärgsprov och magnetröntgen för att hitta orsaken. Just nu är allt bara ett kaos i huvudet, ibland kommer det tårar när tankarna drar iväg. Kommer våran lille son aldrig få köra bil?? Men vi försöker vara positiva och hoppas på att det ska växa bort. Ett litet deppigt inlägg blev det men behövde skriva av mig lite. Ta hand om varandra ??
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå