jennyz skrev 2014-01-26 14:19:13 följande:
Petto83: jag lider med er, när ska allt jobbigt vara slut! Hoppas de kollar upp honom noga i veckan så ni får svar och hjälp!!!
Eftersom dottern ligger i underkant på tillväxtkurvan så får hon mer mat i alla fall, ammar dock först alla måltider...hade tänkt börja med mat nu (har bara gett gröt hittills), så kan hon få lite gröt till lunch och lite annat till middag...ska köpa en pipmugg också tror jag... Allt blir så annorlunda nu från första barnet, amningen funkade inte alla då så jag gav upp helt när hon var 4 mån och började med mat... Vid sex månader körde vi direkt på med välling, eftersom hon nog behövde något kraftigare än ersättning, denna gång så verkar hon ju generellt rätt nöjd, på kvällen verkar hon behöva mer, det har hon ju fått i princip hela tiden så hon är van vid det...
hoppas bara att hon inte vill släppa amningen helt, hon verkar då fortfarande tycka om det! 
Tack för omtanken Jennyz. Vi är inlagd igen sedan igår då han fick lite feber och började "små rycka" typ som när man är på väg att somna. Har dock haft lite permis idag och ätit middag hemma med familjen. Nu är febern borta men humöret är inte på topp för lillfisen.
Ja, det är inte lätt med dessa små och maten. Tycker du verkar jobba på väldigt bra och när hon är nöjd så måste det ju vara svårt att få i henne ännu mera mat... Hoppas ni hittar en sätt som passar er och inte tar så mycket energi av dig.