• Anonym (vet inget)

Att ta fortsterbarn

Vad har de för krav? Jag har problem psykiskt men inget som påverkar mina egna barn utan de mår jätte bra och är trygga. Är detta något som kan stoppa att jag skulle få ta fortbarn?
    Hur funkar de ekonomiskt, om man ska vara hemma med det barnet får man typ som föräldrapenning då?
    Eller ingenting?

Skulle vara mysigt att ta ett litet barn som vi fick ta hand om och ge trygghet.

• Svar på tråden Att ta fortsterbarn
  • Anonym (vet inget)

verkar som många här har fördomar när det gäller psykiskt mående, alla verkar tro att man är psykiskt störd och psykiskt sjuk för att man inte mår hundra psykiskt!

• Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:02:52 följande:
    I början var det ju en och samma människa hela tiden, det kunde man läsa mellan raderna och det var den anonym jag menade. Självklart tar jag det folk skriver men inte när det är provocerande, då kan man sluta

Och jag var en annan som skrev i början, men då skrev jag bara ett inlägg.
    Så du har fel, det är inte en och samma person, vi är flera, men vi tycker kanske ungefär likadant.  
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:07:47 följande:
    verkar som många här har fördomar när det gäller psykiskt mående, alla verkar tro att man är psykiskt störd och psykiskt sjuk för att man inte mår hundra psykiskt!

Så förklara då, om du inte säger något så lämnar du ju till oss att dra våra egna slutsatser.  
  • Anonym
    Du kanske kan vara lite mer detaljerad om ditt mående för att undvika missförstånd? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 12:08:54 följande:

Och jag var en annan som skrev i början, men då skrev jag bara ett inlägg.
    Så du har fel, det är inte en och samma person, vi är flera, men vi tycker kanske ungefär likadant.  

så sant
  • Anonym (Har varit)

Det heter familjehem och man blir extremt utredd.

• Fanny b

Jag tillhör inte dem som har mycket fördomar om personer som mår dåligt psykiskt. I ditt fall är det ju bara du som du vet om du orkar med fosterbarn eller inte med tanke din psykiska ohälsa.  Och då¨även i situationer du mår dåligt.    
  • Lilje

Ahmen.  Skaffa en hund istället.  Et fosterbarn är nog inget för er.

• Anonym

Vi började bår utredning i höstas och de första frågorna vi ficl var om vi själva hade kontakt med soc om vi hade psykiska problem eller var hos kfm detta var 3 saker som inte fick vara med på "meritlistan"

• Anonym (suck)
    Lilje skrev 2013-03-01 13:20:30 följande:
    Ahmen.  Skaffa en hund istället.  Et fosterbarn är nog inget för er.
    Word! Fruktansvärt att tro att man kan skaffa ett fosterbarn bara för att ha något att gulla med. 
Svar på tråden Att ta fortsterbarn