Langtaefterdig skrev 2013-09-26 15:52:50 följande:
Hej! Det går just nu väldigt bra. Eller ja, så bra som de kan gå. Är fortfarande en berg-och-dal-bana och vi får olika bud varje läkarbesök. Vi var där i tisdags och då rörde han fingrarna tydligt på onds armen. Vilket är toppen! Nu är måtten höger-32mm och vänster-29mm. Så de skiljer inte mkt. Lillen kommer opereras, men nu vill ortopeden vänta 1-2 med op så lillen hinner stabilisera sig. Om det inte händer något akut. Så först kommer dom göra en snitt längst hela underarmen och tömma på vätska... Sen ska handen opereras. Men dom kan inte säga mer förrän han är ute.
För tillfället vill dom ha kvar lillen i magen tills han är fullgången, eftersom att handen & armen sett så bra ut den senaste veckan. Däremot diskuteras det om att sätta igång mig när lillen är fullgången (vecka 38-39) för att försäkras om att han inte kommer på helgen eller natten. Det är viktigt att ord personal jobbar och att "mitt" fl team är väl medvetna om våra svårigheter.
Så ser läget ut just nu

lillen är nu ruckbar också. Han är på g ner ordentligt :D
Åh, men låter ju väldigt bra ändå! och skönt att de har en plan för er!
Jag var ju till bm idag och det blev ett jättebra besök. Gillar ju min bm. Jag insåg nog även att jag är lite mer slutkörd än vad jag tror för det blev ett känslosamt besök när vi både pratade om mina foglossningar, min vilja att va en fungerande mamma åt Ville, vilja att kunna jobba, svårigheter att sova, stress över vikten och oro över att liten ligger med huvudet uppåt. Hon uppmanade mig mer eller mindre att verkligen överväga att försöka få en sjukskrivning då hon, som hon inte ofta ser någon som går så illa som jag gör nu och då är det ändå relativt ok idag, samt att jag inte kan sova ordentligt både pga foglossningar och Vena Cava syndromet. Sen sa hon åt mig att sluta oroa mig för vikten, att börja tänka på mig själv och mitt välmående. Sen kikade hon med ultraljud för att se hur liten ligger och han ligger med huvudet nedåt

Skönt att se! Förstår bara inte varför jag känner sparkarna nedåt och hickan uppåt! Eller så har han kanske vänt på sig inatt/idag... Skit samma, skönt att se! Samt att hon sa att hon gärna checkar igen även nästa gång så jag slipper oroa mig för åtminstone en sak
Från och med måndag ska det stå som heltid i systemet på jobbet... och i o f sig har jag mycket att göra de närmaste två veckorna och det tar emot att sjukskriva mig... men jag ska verkligen börja överväga det alternativet... Åtminstone till 25 eller 50 %,,,, Nåja.. vi får se!