• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • lillbumbin

Hej alla
    Nu var det ett tag sen ja skrev här. Har liksom inte haft så mkt tid. Man har sina två små skruttar som tar den mesta tiden å när de sover passar jag oxå på att sova.

Inatt var jag med om något jag inte varit med om under mina tidigare 4 graviditeter. Det högg som till i magen å jag kunde inte vända mig åt höger el vänster utan att de gjorde sjukt ont. Jag grät nästan så ont å obehagligt var de verkligen
    Det kändes som att om jag vrider el går upp så går vattnet. Väntade tills de slutade spänna å klev upp, sen hade ja inga mer problem, men de kändes sjukt konstigt
    Någon mer som varit med om detta?

På lördag åker jag min man på kryssning bara han och jag ska bli skönt sist vi var på något själv tillsammans var sep 2011. Idag firar vi vår treårsdag ihop å har snart tre barn å gifta
    Gud om 15 dagar fyller man år å man måste sätta igång å baka! Fy kommer va sjukt trött den dagen.får passa på att baka när gubben e hemma

Hoppas ni alla mår bra m.m nu e de inte lång tid kvar tills våra bebisar vill komma ut

• Langtaefterdig
    lillbumbin skrev 2013-09-04 07:15:52 följande:

Hej alla smile1.gif
    Nu var det ett tag sen ja skrev här. Har liksom inte haft så mkt tid. Man har sina två små skruttar som tar den mesta tiden å när de sover passar jag oxå på att sova.

Inatt var jag med om något jag inte varit med om under mina tidigare 4 graviditeter. Det högg som till i magen å jag kunde inte vända mig åt höger el vänster utan att de gjorde sjukt ont. Jag grät nästan så ont å obehagligt var de verkligen smile4.gif
    Det kändes som att om jag vrider el går upp så går vattnet. Väntade tills de slutade spänna å klev upp, sen hade ja inga mer problem, men de kändes sjukt konstigt smile4.gif
    Någon mer som varit med om detta?

På lördag åker jag min man på kryssning bara han och jag smile1.gif ska bli skönt sist vi var på något själv tillsammans var sep 2011. Idag firar vi vår treårsdag ihop smile1.gif å har snart tre barn å gifta smile2.gif
    Gud om 15 dagar fyller man år å man måste sätta igång å baka! Fy kommer va sjukt trött den dagen.får passa på att baka när gubben e hemma smile1.gif

Hoppas ni alla mår bra m.m nu e de inte lång tid kvar tills våra bebisar vill komma ut smile1.gif

Fy vad obehagligt. Har inte själv varit med om det.. Kan det vara så att bebis håller på att fixerar sig? Har hört att det kan kännas som knivar.
  • lillbumbin

Jag vet inte men mina andra barn har varit fixerade å ja tycker att v 29 är för tidigt att fixeras:-/
    Blev mega rädd i natt. Men nu känner jag inte av något förutom kraftiga sammandragningar. Händer de i natt igen så kommer ja ringa in till förlossningen.

• ceke

Är det någon som känner igen att ni helt plötsligt får tungt att andas, känner er matta och lite yra samt att det blir lite suddigt för ögonen? Har känt av det några gånger de senaste dagarna. Framförallt när jag antingen ligger på rygg eller sitter i soffan/i skrivbordsstolen på jobbet. Lite smått obehagligt. Funderar på om det kan ha nåt att göra med att liten trycker på kroppspulsådern eller nåt sånt.

• Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-05 21:46:25 följande:

Är det någon som känner igen att ni helt plötsligt får tungt att andas, känner er matta och lite yra samt att det blir lite suddigt för ögonen? Har känt av det några gånger de senaste dagarna. Framförallt när jag antingen ligger på rygg eller sitter i soffan/i skrivbordsstolen på jobbet. Lite smått obehagligt. Funderar på om det kan ha nåt att göra med att liten trycker på kroppspulsådern eller nåt sånt.

Det låter precis som vena cava syndrom. Livmodern trycker på de stora blodkärlet vena cava och de gör att blodtrycket sjunker och man kan känna sig svimmig. Jag svimmade på ultraljud för några veckor sedan pga av det. Jätte läskigt..
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-09-06 07:14:30 följande:
    Det låter precis som vena cava syndrom. Livmodern trycker på de stora blodkärlet vena cava och de gör att blodtrycket sjunker och man kan känna sig svimmig. Jag svimmade på ultraljud för några veckor sedan pga av det. Jätte läskigt..

Precis vad det var! Hamnade på förlösande gen för en check. Allt såg jättebra ut och jag fick en fin kik på vår lilla grabb
  • ceke

Det här med vena cava syndrom tillsammans med foglossningar kommer bli spännande. Förstnämnda gör att jag inte kan ligga på rygg eller sitta länge ens det minsta bakåtlutad. Foglossningarna gör att jag har ont av att ligga på sidan samt att stå för mycket. Hmmm nu kan tiden få gå snabbt!

• Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-06 16:01:39 följande:

Det här med vena cava syndrom tillsammans med foglossningar kommer bli spännande. Förstnämnda gör att jag inte kan ligga på rygg eller sitta länge ens det minsta bakåtlutad. Foglossningarna gör att jag har ont av att ligga på sidan samt att stå för mycket. Hmmm nu kan tiden få gå snabbt!

Skönt att allt var bra med lillen men tufft med både foglossning & cava syndrom. Din stackare... <3
  • Zanah

Jag fick se mina små igen idag, det börjar bli vardagsmat med UL! Det var det andra tillväxtultraljudet nu i v. 30 och allt såg finfint ut. Avvikelse på -9 och -11% och de följer sina kurvor fint. Tvilling1 beräknas väga ynka 25 g mer än tvilling 2. Båda två ligger nu med huvudet neråt och det är inte konstigt att jag haft ont längst upp på magen i mitten för där ligger det fyra små fötter och sparkar!

Det tog en timme att göra TUL och lite matt blev jag men det gick riktigt bra ändå. Har också annars börjat känna av att det är svårare att ligga på rygg. Matt och lite svimfärdig kan jag bli upprätt också efter att ha  gått uppför en trappa t.ex. Tungt börjar det bli!

På måndag börjar min efterträdare, då går vi dubbelt en vecka och sen ska jag jobba halvtid, det ser jag fram emot!

Ha en skön helg allihopa!

• Kajsabet
    ceke skrev 2013-09-05 21:46:25 följande:

Jag har lidit av just det där i ca 2 veckor nu. Har blivit mycket värre den senaste veckan (dvs jag besväras av det ca 50-100ggr/dag). Så himla jobbigt. Det bästa är att stå eller ligga på vänster sida. Oftast klarar man inte att stå för att blodtrycket faller hela tiden. Och ligga på vänster sida gör ju, som du säger, förbannat ont i fogarna (min högra fog är hemsk pga allt detta :/). Och jag har kontorsjobb, inte så himla lätt att ligga på vänster sida framför datorn :( och så gör det ju ont. Det är verkligen skit :(
Svar på tråden Novemberbebisar 2013