• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    Kajsabet skrev 2013-09-06 18:34:21 följande:
    Jag har lidit av just det där i ca 2 veckor nu. Har blivit mycket värre den senaste veckan (dvs jag besväras av det ca 50-100ggr/dag). Så himla jobbigt. Det bästa är att stå eller ligga på vänster sida. Oftast klarar man inte att stå för att blodtrycket faller hela tiden. Och ligga på vänster sida gör ju, som du säger, förbannat ont i fogarna (min högra fog är hemsk pga allt detta :/). Och jag har kontorsjobb, inte så himla lätt att ligga på vänster sida framför datorn :( och så gör det ju ont. Det är verkligen skit :(

Då har vi väldigt lika!!! Höger fog är hemsk även för mig och va ju i o f sig den jag kände mest även förra graviditeten. Jobbar också på kontor och det blir ju rätt spännande... har dock ett höj och sänkbart skrivbord som jag näve kan stå vid och det är ju ett plus i det hela i a f. Men vikarie kommer 16 sept vilket känns bra men min plan är att jobba en vecka in i november. Vi får se hur det går!
  • Kajsabet
    ceke skrev 2013-09-07 07:41:58 följande:
    Då har vi väldigt lika!!! Höger fog är hemsk även för mig och va ju i o f sig den jag kände mest även förra graviditeten. Jobbar också på kontor och det blir ju rätt spännande... har dock ett höj och sänkbart skrivbord som jag näve kan stå vid och det är ju ett plus i det hela i a f. Men vikarie kommer 16 sept vilket känns bra men min plan är att jobba en vecka in i november. Vi får se hur det går!

Jag har också planer på att jobba en vecka in i november! 8nov är satt som sista dag :) tyvärr har jag inget skrivbord som kan höjas och sänkas enkelt utan verktyg. Testa att stå upp om du får mycket andnöd när du sitter, för ibland hjälper det bäst :) eftersom jag är mer eller mindre låst till att sitta vid skrivbordet så brukar jag, när det är som värst, vrida stolen 90grader så att ryggstödet är till vänster om mig och sedan låsa ryggstödet i ett tillbakalutatat läge. Då ligger man lite på vänster sida och kan fortfarande jobba, men höger fog gör ont i det läget. Jag har dock lättare för att hantera smärta än andnöd och blodtrycksfall, särskilt om jag ska arbeta ;)
  • ceke

Har skrivit via mobilen de senaste dagarna så orkade inte skriva så mkt. Måste ju berätta att på ultraljudet visade sig att den lilla i a f just då låg med huvudet uppåt och ansiktet utåt. Läkaren va jättegullig och stannade rätt länge med ultraljudet över ansiktet så jag fick en ordentlig kik på den vår lilla väntade grabb, både framifrån och i profil <3 

De senaste dagarna känns det som att magen har "poffat" till ordentligt och kört på en växtspurt! Märks på kläderna om inte annat! 

• ceke

Nån som varit med om att det gjort ont som F_N helt plötsligt vid sex? Blev direkt rädd igår då det kom en plötslig ordentlig smärta långt inne i slidan. Kan ju lugnt sagt säga att det inte blev några vidare övningar den kvällen. Jätteläskigt!

• lillbumbin

Ceke.. Jo tyvärr var jag med om samma sak igår vi avbröt vårat då de gjorde för ont å sen började mina sammandragningar ordentligt. Vi blev lite oroliga då vi var på ett kryssningsfartyg å inte hade nära till något sjukhus. Men ska till bm imorgon å fråga om de e normalt :-/

• Langtaefterdig

Samma grej här med ont under sex ibland och nästan alltid efter... Berätta gärna om ni fått svar på varför sen :)

• Langtaefterdig

Ni var det ett tag sedan jag uppdaterade er om min lilla i magen. Idag gjorde läkaren en viktuppskattning och lillen väger 1900g vilket är +12%. Min stora kille

• ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-09-10 19:47:14 följande:
    Ni var det ett tag sedan jag uppdaterade er om min lilla i magen. Idag gjorde läkaren en viktuppskattning och lillen väger 1900g vilket är +12%. Min stora kille
    Åh va härligt att höra! 1900 g är ju en helt ok vikt att födas vid också, om han skulle bli prematur Har ett par vänner som fick sin kille i v 32 och då vägde han just 1900 g! Allt gick jättebra och idag är han en väldigt pigg liten 2-åring med massor av energi
  • Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-10 20:12:07 följande:
    Åh va härligt att höra! 1900 g är ju en helt ok vikt att födas vid också, om han skulle bli prematur smile1.gif Har ett par vänner som fick sin kille i v 32 och då vägde han just 1900 g! Allt gick jättebra och idag är han en väldigt pigg liten 2-åring med massor av energi smile1.gif
    Känns riktigt toppen! Vad härligt att de gick bra för dina vänner. Det ger en hopp :)
  • greeneyes

Längta: vad skönt att han växer som han ska

Här lyser sexet oftast med sin frånvaro, även om maken gärna skulle vilja. Jag känner mig så otymplig och är svullen och har massa åderbråck i underlivet som känns ofräscha. Så det var kanske 2v sen nu. Har däremot inte mer sammandragningar efteråt som tur var, förra grav satte sex igång förvärkar varje gång så jag fick äta Bricanyl då. Var för övrigt så den förlossningen startade...

Svar på tråden Novemberbebisar 2013