• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-10-02 21:28:08 följande:
    Skönt att du haft en bra vecka och att foglossningen varit lugn det är ju toppen.

Jag känner igen mig väldigt mkt i tröttheten. Men har hört att runt denna vecka som vi är i nu (har bf samma dag) så är det tungt och tröttsamt. Snart borde våra magar sjunka och göra det lite lättare att leva inte alls lång tid kvar nu
    Hur går det för din lilla kämpe?
  • ceke
    Emmy03 skrev 2013-10-02 21:51:00 följande:
    Någon som kan svara på min fråga? :)

Kan det inte bara va vanliga flytningar då? Väldigt vanligt med mycket flytningar ku som jag förstått det. Om du har mycket sammandragningar och mensvärk, hör av dig till förlossningen för rådfrågning. Bättre råd än så kan jag nog tyvärr inte ge.
  • Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-10-02 21:40:03 följande:
    smile1.gif Hur går det för din lilla kämpe?
    Det går faktiskt ganska bra för vår lilla kämpe. Han vägde 2300g på viktuppskattningen förra veckan och går upp ca 150-200g i veckan. På tisdag ska vi besöka Astrid Lindgrens barnsjukhus för första gången och hälsa på Barnkirurgen avdelningen. Känns jätte bra! Det är även där vi kommer att vara inlagda när lillen ska opereras.

Lillen överraskade nu senast och rörde fingrarna jätte tydligt. Så vår läkare blev helt till sig. Underbart!! Nu är tyvärr vår läkare på kongress & bortrest hela oktober... Så vi ska träffa 2 andra. då blir det alltid lika nervöst. Och min man har precis bytt jobb så han kan inte ta ledigt och vara med på alla undersökningar (vilket är förståligt). Men det är tungt att gå själv de gånger vi får dåliga besked. Men jag måste ändå ge enormt mycket credd till fostermedicin. Herregud vilka underbara läkare & barnmorskor. Efter varje undersökning får jag träffa en bm och prata om vad vi sett den dagen. Jag har brutit ihop många gånger Dom har lyft upp mig ännu fler. Varje gång efter undersökning har jag tid hos deras kurator. Dom gör verkligen allt för att lätta på den här hemska situationen för oss.
  • Zanah
    Emmy03 skrev 2013-10-02 21:51:00 följande:
    Någon som kan svara på min fråga? :)

När jag väntade min dotter gick en del av slemproppen två veckor innan hon kom. Men den var väldigt tydlig, en geléaktig klump. Nu när jag är gravid igen så har jag mycket flytningar, vita eller gulaktiga och sammandragningar har jag tätt, speciellt på kvällar och nätter. Det var likadant med dottern, kommer inte riktigt ihåg i vilken vecka de började men åtminstone en månad innan det var dags.Nu är jac i v 34+0 med tvillingar och då kan det ju bli lite tidigare än annars. Är du osäker kan du ju alltid ringa förlossningen för rådfrågning.
  • Zanah

Ceke - känner inte igen mig i tröttheten tack och lov! Men du jobbar ju heltid och jag har precis gått på min heltidssjukskrivning fram tills tvillingarna kommer. Sen bytte jag järntablett för fyra veckor sedan och på tre veckor gick HB:t upp från 112 till 126 vilket var mer än jag skrev in mig i april. Så det bidrar säkert också till att jag är skapligt pigg. Sen är ju kroppen tung och otymplig så trött rent mentalt blir jag allt ibland!

• ceke

Längtarefterdig: härligt att höra att det går bra för er lilla kämpe och att de tar hand om er så bra på fostermedicin!!

Zana: vilka järntabletter käkar du nu? Jag glömd faktiskt fråga min bm om alla värdena senast så har noll koll, men hon verkade nöjd så antar de var ok...

Japp, jobbar heltid med galet mycket att göra just nu. Räknar dock med att det kommer börja lätta from nästa eller nästnästa vecka. Fogarna är fortfarande bättre, men vena cava jättejobbigt och har svårt att få nån sömn då det känns som att jag får andnöd hela tiden, oavsett hur jag ligger. Känner även av det när jag sitter nu och iblamd när jag står upp. Drygt. Funderar mer och mer på att försöka bli sjukskriven deltid men känns konstigt nu när fogarna känns lite bättre! Ska till sjukgumnast imorgon för akupunktur. Spännande!!

Får ni som träningsvärk högt upp på magen? Det får jag när jag sitter mycket. Drygt! Längtar så tills denna väntan är och alla dessa krämpor är över!!

• greeneyes

Ceke: jag känner som tur var inte igen tröttheten, det är bara kroppen som bromsar mig. Skönt att du sett effekt i helgen när du tog det lite lugnare, men tänk på att det kan svänga lika fort. Klart du ska bli deltidssjukskriven, börja inte vackla nu! *pepptalk*

Langtaefterdig: härligt att han överraskar positivt! Låter ju dom toppen-personal, så värdefullt att känna stöd!

Här var det TUL idag i v 34+1 och bebben såg ut att må utmärkt. På pricken rätt vikt (0,8% över genomsnitt, alltså typ exakt) 2425g och fortfarande en tjej. Gjorde även CTG och allt så bra ut. Fyra veckor till snitt imorgon

• Zanah

Ceke - En järntablett från hälsokost som heter Gentle Iron och är skonsam mot magen. Den ska tas i samband med måltid vilket är smidigare än Niferexen som jag åt innan. 

• Solrosen 83

33+6 här idag så 6 v kvar till BF och bara 4 kvar att jobba för min del. Känns som nedräkningen börjar nu. Tycker det är kul och jobba men då det inte är klart med någon ersättare för mig än så är det väldigt mycket att göra och som man vill hinna med innan man går hem när man är själv på en position på företaget. Men det är ju egentligen inte mitt problem utan jag får försöka ta det lugnt och lyssna på kroppen.

Mår bra men känner av fogarna lite till och från. Sen har jag precis som du ceke fått som träningsvärk eller håll i övre delen av magen och upp mot revbenen fram emot eftermiddagarna. Känns som att det beror på att magen trycker mycket uppåt i mitt fall och när man sitter framför datorn på jobbet trycks den ännu mer ihop. Har varit rätt illa två dagar när jag kommit hem nu men då har det varit extra mycket på jobbet. Idag är det lugnare hoppas jag så då kanske jag kan pausa lite mer och sträcka ut magen under dagen. Får se om det hjälper för annars blir det några jobbiga veckor framöver.

Vårt lilla kryp har full fart i magen iaf stora delar av dagarna så det verkar må bra i alla fall. Blir ju extra jobbigt med värken i magen när någon sparkar på den på insidan på samma ställe.  

Svar på tråden Novemberbebisar 2013