• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes
    ceke skrev 2013-09-29 14:54:05 följande:

Undrar vad som hänt? helt plötsligt så har fogarna känts rätt bra, både igår och idag! Och det från att ha varit riktigt jobbiga i fredags! Kan den lilla ha gått neråt lite och börjat stabilisera upp måntro? skönt är det i a f att det känns lite bättre. Har tom kunnat gå i ett köpcentrum hela familjen idag och det har inte ens blivit värre av det smile1.gif Hoppas det håller i sig! Och jag som precis ställt in mig på att jag kan tänka mig att bli deltidssjukskriven...

Har du tagit det något lugnare? För mig gör det stor skillnad om jag vilat lite extra och undvikit jobbiga saker.

Det kan ju tyvärr svänga om lika snabbt igen, så jag tycker ändå att du ska bli deltidssjukskriven. Du måste ju ha ork kvar att ta hand om övrig familj också!
  • ceke
    greeneyes skrev 2013-09-29 16:44:46 följande:
    Har du tagit det något lugnare? För mig gör det stor skillnad om jag vilat lite extra och undvikit jobbiga saker.
    Det kan ju tyvärr svänga om lika snabbt igen, så jag tycker ändå att du ska bli deltidssjukskriven. Du måste ju ha ork kvar att ta hand om övrig familj också!
    Njae... jobbade mer än heltid förra veckan, men har inte längre hämtningarna från förskolan eller eftermiddagen med min son då jag gått upp på heltid. Nu är det min man som är hemma deltid istället då jag inte fixade det med fogarna. Så det är ju en skillnad. Sen har mina föräldrar varit på besök i helgen så har inte burit på Ville alls... Så visst har jag fysiskt sett tagit det lugnare på så vis. Har ju även känt av att det blir bättre och bättre under helgerna de två senaste veckorna, för att sedan bli jobbigare och jobbigare under veckorna.. så fortsätter den trenden så talar ju det sitt tydliga språk. Det inser ju till och med jag Och oavsett om fogarna blir bättre igen, så är det min man som kommer va deltid föräldraledig resten av tiden, så det är bra! Både för fogarna och för far och son...

Idag var jag med Ville vid lekplatsen här vid oss. Satt mig på huk vid ett tillfälle och hujeda mig så kändes det typ som att jag helt plötsligt hade bebisens huvud mellan benen! Så funderar ändå på om den lilla kanske också har dragit sig en bit nedåt och stabiliserar upp lite också.

Har börjat tvätta alla bebiskläder här hemma Har ju en hel del kvar från vår son och han föddes ju i december, så det är ju rätt kläder utifrån årstid också. Har även köpt första plagget till den lille. Blev en sparkdräkt från PoP som var på rea Min mamma köpte en vindfleece i stlk 62 som också var på rea och så blev det ytterligare en sparkdräkt från min mormor i stlk 50 också Känns kul! 
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-10-01 20:40:35 följande:
    Vad ska ni packa i bb-väskan? någon som har nån bra lista eller lite tips. Tänkte börja packa den snart

Till bebisen kommer jag nog bara packa första plagget att åka hem i, en pyjamas samt en eller två gosiga filtar. Till mig ett par mjukisbyxor, amningsbh, amningstopp, pyjamas, tröja och trosor. Shampoo och hudkrämr också bra att ha med... sen kommer jag ta med gainomax till förlossningen som energidryck. Det var saker som jag tyckte va bra att ha förra gången
  • Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-10-01 20:51:29 följande:

Till bebisen kommer jag nog bara packa första plagget att åka hem i, en pyjamas samt en eller två gosiga filtar. Till mig ett par mjukisbyxor, amningsbh, amningstopp, pyjamas, tröja och trosor. Shampoo och hudkrämr också bra att ha med... sen kommer jag ta med gainomax till förlossningen som energidryck. Det var saker som jag tyckte va bra att ha förra gången smile1.gif
    De där låter ju toppen! Använder man kläder till bebbe när man är på bb eller är det när man kommer hem? Tänkte, många ställen promar väl på hud mot hud kontakt?
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-10-01 21:21:35 följande:
    De där låter ju toppen! Använder man kläder till bebbe när man är på bb eller är det när man kommer hem? Tänkte, många ställen promar väl på hud mot hud kontakt?

På vårt bb promotar de definitivt hud mot hud och vi behövde inga kläder förrän hemgång förra gången. Ett litet tips jag har ä4 dock att stryka på lite babyolja i rumpan på bebisen innan första bajset... för det är som klister!!! Dock inget de rekommenderar på bb men kan ju inte skada
  • greeneyes

Jag la ut min packlista från förra förlossningen i Novemberbebisars bildtråd med kommentarer kring vad som var användbart eller inte. Kika gärna där, var dock ett par månader sedan. Kan tyvärr inte länka i appen. Påminn mig nästa vecka så kan jag lägga upp den här också när jag har tillgång till dator.

(Använde också bara filt på BB, så tar bara med två ombyten plus ytterkläder till bebbe. )

• ceke

Senaste veckan har definitivt varit positiv foglossningsmässigt Har fortfarande känningar av dem, men kan gå hyfsat normalt, eller i a f ok även om jag haltar fram en del i långsammare temp än tidigare. Ska till sjukgymnast på fredag, vilket nästen börjar kännas överdrivet just nu eftersom det är så pass mycket bättre än för en vecka sen... men kan ju va bra i vilket fall som helst.

Har galet mycket att göra på jobbet denna vecka, och det kulminerade precis i och med en akut sak som kom in och som ska va klar senast på måndag... men.. det betyder även att det är kortvarigt väldigt stressigt och många av sakerna som jag tidigare legat efter med, börjar jag komma ikapp med... så det känns bra. Eftersom fogarna nu känns bättre så känns det även som att jag kommer fixa att jobba som planerat ett tag till. Blir det återigen som förra veckan, kommer jag dock uppsöka läkare.

Är sanslöst trött nu för tiden. Nån som känner igen det? har även känt av som mensvärk idag. Antar att det är livmodern som tränar lite. Känns ju som att magen är uppe i halsen någonstans. Längtar efter att den sjunker ner lite. Men går ju in i v 35 på lördag och det är väl nu magen står som högst som jag förstått det... Ingen höjdare enligt mig, men försöker trösta mig med att det inte är så lång tid kvar. Längtar väldigt efter att få tillbaka min kropp och få gå nedåt i vikt igen. Trivs inte så jättebra med denna viktuppgång och att känna mig så otymplig och anfådd hela tiden. Känner rätt mycket av det här vena cava syndromet nu också.

• Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-10-02 20:15:50 följande:

Senaste veckan har definitivt varit positiv foglossningsmässigt smile1.gif Har fortfarande känningar av dem, men kan gå hyfsat normalt, eller i a f ok även om jag haltar fram en del i långsammare temp än tidigare. Ska till sjukgymnast på fredag, vilket nästen börjar kännas överdrivet just nu eftersom det är så pass mycket bättre än för en vecka sen... men kan ju va bra i vilket fall som helst.

Har galet mycket att göra på jobbet denna vecka, och det kulminerade precis i och med en akut sak som kom in och som ska va klar senast på måndag... men.. det betyder även att det är kortvarigt väldigt stressigt och många av sakerna som jag tidigare legat efter med, börjar jag komma ikapp med... så det känns bra. Eftersom fogarna nu känns bättre så känns det även som att jag kommer fixa att jobba som planerat ett tag till. Blir det återigen som förra veckan, kommer jag dock uppsöka läkare.

Är sanslöst trött nu för tiden. Nån som känner igen det? har även känt av som mensvärk idag. Antar att det är livmodern som tränar lite. Känns ju som att magen är uppe i halsen någonstans. Längtar efter att den sjunker ner lite. Men går ju in i v 35 på lördag och det är väl nu magen står som högst som jag förstått det... Ingen höjdare enligt mig, men försöker trösta mig med att det inte är så lång tid kvar. Längtar väldigt efter att få tillbaka min kropp och få gå nedåt i vikt igen. Trivs inte så jättebra med denna viktuppgång och att känna mig så otymplig och anfådd hela tiden. Känner rätt mycket av det här vena cava syndromet nu också.

Skönt att du haft en bra vecka och att foglossningen varit lugn det är ju toppen.

Jag känner igen mig väldigt mkt i tröttheten. Men har hört att runt denna vecka som vi är i nu (har bf samma dag) så är det tungt och tröttsamt. Snart borde våra magar sjunka och göra det lite lättare att leva inte alls lång tid kvar nu
  • Emmy03

Måste fråga er det är så att jag väntar mitt första barn och undrar en sak :) För två dagar sen så började jag få som en flytning och det var typ vitt och det måste ju vara från slämmproppen :) Nu har jag haft ont i magen i 3 dagar till och från mest på kvällarna och har mycket sammandragnigar är förlossnigen på g? är i vecka 35 och går in i vecka 36 på lördag :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2013