• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-19 17:56:24 följande:
    OOo nej... här är huvudet fortfarande uppåt. Kan lugna dig med att min son aldrig fixerade sig, men låg med huvudet nedåt och rörlig och det gick alla tiders smile1.gif Så oroa dig inte för det!
    Jaha! Åh vad skönt att höra. Har flera på andra sociala medier i "min vecka" som skriver att deras redan fixerat sig... då blir man lite extra orolig. Har dock känt en väldigt tryck neråt den senaste veckan så jag tror lillen är på g neråt
  • Langtaefterdig
    Solrosen 83 skrev 2013-09-19 18:54:29 följande:

De har inte kollat hos bm än om hur min ligger och om den fixerat sig. Känns som huvudet är ner men tror inte den fixerat sig. Ska ju på nästa koll redan om 2 v nu så de kollar kanske då.
    Okej! Då lär de kolla snart jag gör ju ständigt ul och då håller dom koll och berättar hur lillen ligger. Nu har han legat neråt med huvudet i minst 4v.
  • greeneyes

Min dotter fixerade sig aldrig heller, så det är inget måste!

Vet inte om jag skrev det men nu är det bestämt att jag måste snittas och snittdatumet är bestämt till 1 november. Sjukt att ha ett spikat datum liksom - bara 42 dar kvar!

• Solrosen 83
    Langtaefterdig skrev 2013-09-19 22:33:58 följande:
    Okej! Då lär de kolla snart jag gör ju ständigt ul och då håller dom koll och berättar hur lillen ligger. Nu har han legat neråt med huvudet i minst 4v.
    Underlättar ju och veta med ul istället för bara att gissa hur det känns för det har man ju faktiskt ingen aning om när det är första barnet Glad Jag gjorde ju ett snabbt ul för drygt 3 v sen när min lill* inte rört sig så mycket och då låg huvudet neråt men då var den fortfarande så liten att den lätt kunde vända sig.
  • Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-09-19 22:38:37 följande:

Min dotter fixerade sig aldrig heller, så det är inget måste!

Vet inte om jag skrev det men nu är det bestämt att jag måste snittas och snittdatumet är bestämt till 1 november. Sjukt att ha ett spikat datum liksom - bara 42 dar kvar!

Skönt att du fått ett datum!! Åh så spännande :D
  • Langtaefterdig
    Solrosen 83 skrev 2013-09-20 06:08:06 följande:
    Underlättar ju och veta med ul istället för bara att gissa hur det känns för det har man ju faktiskt ingen aning om när det är första barnet Glad Jag gjorde ju ett snabbt ul för drygt 3 v sen när min lill* inte rört sig så mycket och då låg huvudet neråt men då var den fortfarande så liten att den lätt kunde vända sig.
    Jamen precis! okej. Då får vi hoppas att din lilla ligger kvar så
  • ceke

Jaha ja... Då har foglossningarna slagit till med full styrka igen. Kan inte annat än hasa mig fram. Sätta mig/ställa mig upp är en pina som känns som knivar i bakre fogarna och att gå till skrivaren på jobbet känns som ett helt projekt. Tror fler av mina kollegor tvivlar på att jag kommer till jobbet på måndag, men det ska jag nog lyckas med. Största problemet är att enda parkeringarna som inte kostar multum ligger vanligvis 5 min promenad från jobbet och nu är det väl snarare 15 min bort...

Förra gången lyckades jag jobba hela tiden ut trots foglossningar av detta slag.. får se om jag gör det denna gång. Skulle bara kännas så fel att vara hemma från jobbet och inte kunna ha Ville hemma hos mig. För det klarar jag än mindre än att jobba just nu, tyvärr. Sen är frågan hur mycket bättre jag blir av att sitta hemma kontra att jobba... Om det är värt det. Plus att jag oroar mig för det ekonomiska. Är ju föräldraledig 25 % och om jag blir sjukskriven skulle jag ju bara få 80 % 75 % inkomst pga det... samt att det ju är högst osäkert om försäkringskassan alls skulle godkänna en sjukskrivning.

Suck.. Känns bara misslyckat alltihop. Vill jobba, vill kunna va hemma med min son men klarar ju kanske varken eller just nu. 

• Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-20 19:59:03 följande:

Jaha ja... Då har foglossningarna slagit till med full styrka igen. Kan inte annat än hasa mig fram. Sätta mig/ställa mig upp är en pina som känns som knivar i bakre fogarna och att gå till skrivaren på jobbet känns som ett helt projekt. Tror fler av mina kollegor tvivlar på att jag kommer till jobbet på måndag, men det ska jag nog lyckas med. Största problemet är att enda parkeringarna som inte kostar multum ligger vanligvis 5 min promenad från jobbet och nu är det väl snarare 15 min bort...

Förra gången lyckades jag jobba hela tiden ut trots foglossningar av detta slag.. får se om jag gör det denna gång. Skulle bara kännas så fel att vara hemma från jobbet och inte kunna ha Ville hemma hos mig. För det klarar jag än mindre än att jobba just nu, tyvärr. Sen är frågan hur mycket bättre jag blir av att sitta hemma kontra att jobba... Om det är värt det. Plus att jag oroar mig för det ekonomiska. Är ju föräldraledig 25 % och om jag blir sjukskriven skulle jag ju bara få 80 % 75 % inkomst pga det... samt att det ju är högst osäkert om försäkringskassan alls skulle godkänna en sjukskrivning.

Suck.. Känns bara misslyckat alltihop. Vill jobba, vill kunna va hemma med min son men klarar ju kanske varken eller just nu. 

Nämen fy. Det här var inte alls roligt att höra. Vad kämpigt för dig. <3
  • greeneyes

Ceke: men åh nej vad kämpigt! Du som mått bättre hittills än förra gången.

Jag förstår att det är svårt att få allt att gå ihop, men kan du inte bli sjukskriven på deltid iaf? Så kan du jobba förre dagar.

Jag är ju sjukskriven 50 % men dottern går som vanligt på fritids. Är man sjukskriven och inte kan jobba så kan man inte heller ta hand om barnet, då ska man vila upp sig. Så din Ville mår ju bäst av att vara på förskolan.

• Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-09-19 16:49:18 följande:
    Hej tjejer. Hoppas ni mår bra.
    Har någon av era bebisar fixerat sig ännu? Min lilla ligger med huvudet neråt men är rörlig

Nu har mina krämpor börjat ge sig till känna med hugg/ilningar i bäckenbenet och ont i lederna i fingrar och tår. Har tid till läkaren om tre veckor då det inte är optimalt med kramp och ont i fingrar när man arbetar inom tandvården. Annars mår jag bra :) Järnvärdet har dalat en del men har ökat p järntabletterna.
    Bebis ligger nu med huvudet nedåt men har inte fixerat sig! 
Svar på tråden Novemberbebisar 2013