• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig
    Mindful skrev 2013-09-21 09:22:31 följande:

Nu har mina krämpor börjat ge sig till känna med hugg/ilningar i bäckenbenet och ont i lederna i fingrar och tår. Har tid till läkaren om tre veckor då det inte är optimalt med kramp och ont i fingrar när man arbetar inom tandvården. Annars mår jag bra :) Järnvärdet har dalat en del men har ökat p järntabletterna.
    Bebis ligger nu med huvudet nedåt men har inte fixerat sig! 
    Oh fy vad jobbigt.. Hoppas det blir bättre snart! har också precis fått öka med järntabletterna. Inte jätte kul för magen dock... Har IBD sedan många år och svårigheter med magen. Ursäkta infon och järntabletterna gör inte saken bättre direkt..

I helgen överraskade mina tjejkompisar mig med en babyshower. Så himla mysigt och roligt har nån annan också fått det? För mig blev det ganska tidigt eftersom alla omständigheter med lillen i magen Och ovissheten om när han ska komma.

Hoppas ni alla mår bra! <3
  • Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-20 19:59:03 följande:

Jaha ja... Då har foglossningarna slagit till med full styrka igen. Kan inte annat än hasa mig fram. Sätta mig/ställa mig upp är en pina som känns som knivar i bakre fogarna och att gå till skrivaren på jobbet känns som ett helt projekt. Tror fler av mina kollegor tvivlar på att jag kommer till jobbet på måndag, men det ska jag nog lyckas med. Största problemet är att enda parkeringarna som inte kostar multum ligger vanligvis 5 min promenad från jobbet och nu är det väl snarare 15 min bort...

Förra gången lyckades jag jobba hela tiden ut trots foglossningar av detta slag.. får se om jag gör det denna gång. Skulle bara kännas så fel att vara hemma från jobbet och inte kunna ha Ville hemma hos mig. För det klarar jag än mindre än att jobba just nu, tyvärr. Sen är frågan hur mycket bättre jag blir av att sitta hemma kontra att jobba... Om det är värt det. Plus att jag oroar mig för det ekonomiska. Är ju föräldraledig 25 % och om jag blir sjukskriven skulle jag ju bara få 80 % 75 % inkomst pga det... samt att det ju är högst osäkert om försäkringskassan alls skulle godkänna en sjukskrivning.

Suck.. Känns bara misslyckat alltihop. Vill jobba, vill kunna va hemma med min son men klarar ju kanske varken eller just nu. 

Hur mår du idag? Blev det jobb? Fy vad kämpigt för dig med foglossning. Massa styrkekramar <3
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-09-23 15:25:37 följande:
    Hur mår du idag? Blev det jobb? Fy vad kämpigt för dig med foglossning. Massa styrkekramar <3
    Va gullig du är och tack Jodå, det är helt ok faktiskt. Gjorde nästan inga knop alls i helgen och det gjorde mycket för fogarna. Har jobbat nu i veckan, något som jag egentligen inte tvivlade på, men däremot mina kollegor... Har även insett att jag verkligen inte kan vara föräldraledig på deltid pga fogarna så har nu ordnat så jag gått upp på heltid from 1 oktober. Det blir jättebra, för jobba är inte lika tufft för fogarna som att va hemma med min son... och skulle jag bli sjukskriven, så får jag ju ut mer sjukpenning än om jag står som deltid 75 %.... Det känns bra! Och jag tror faktiskt jag kommer fixa att jobba oktober ut, men det visar sig. Har ordentligt ont och både vaggar och haltar fram samtidigt och har svårt att sätta mig/ställa mig och klarar inte av att gå så mycket. Men men.. vi får se hur det går! 

Har fått ett besked från mina föräldrar att jag antagligen kommer få en gåva på en bra slant utifrån en tomtförsäljning och det känns också helt suveränt i sammanhanget, för då lättar det lite ekonomiskt också då vi får undan delar av huslånet samt billånet så det blir mindre amorteringar. Inte alls dumt och skönt att känna att det blir lite lättare ekonomiskt, för det är ju inte som att man blir rik av föräldrapenning!

Har pratat med försäkringskassan idag också och det är verkligen så att man måste skydda sin SGI även nu inför andra barnet, om man inte jobbat minst ett halvår på heltid emellan barnen. Det har inte jag, utan bar 4 månader och har sedan jobbat deltid och skyddat min sgi med föräldrapenning, så därmed måste jag fortsätta skydda den. Har nu fått samma information av två handläggare och hon jag pratade med idag kändes väldigt kunnig och professionell, så litar på hennes information.

Kände ilningar i underlivet igår natt, vilket jag förstått kan betyda att de lilla börjar lägga sig tillrätta. Känner dock fortfarande sparkar nedtill i magen så utifrån det känns det som att han fortfarande ligger med huvudet uppåt. Skulle bra gärna vilja veta hur det är med den saken! Ska till bm på torsdag så ska be henne känna efter vad hon tror... 
  • camilla88

bm-besök 32+5

Sf-mått 31-32

Blodtryck 120/72

Fosterljud 140

Blodsocker 5,2

Jag har fått datum för  Ul och Ev.igångsättning :) får vara överraksning så länge :)

i söndagmorgon starta svaga värkar och åkte in till förlossning, ctg går igång och där ser ja att jag har värkar, och sen vidare in till utrlajud kollar om nått är fel, men allt vara fint med lillebror, livermoddertappen var helt stäng, så fick bricanyl för stanna upp mina värkar, och de gick, och nu har jag inte fått några värkar sen dess :)

• greeneyes

Ceke: Smart tänkt att byta bort FP tycker jag. Men du borde verkligen bli sjukskriven NU!!!

Här är en till som fått besöka förlossningen... Själv hamnade jag där igår kväll efter täta förvärkar, hade en minut långa och två minuter emellan De tror att jag kan ha en urinvägsinfektion som triggat igång det, och jag ska äta pencillin i väntan på odllingssvar. Hade inte börjat öppna mig som tur var. Fick till slut en spruta för att stanna av det, de ville först inte ge den då den kan krocka med en annan medicin jag äter men den funkade. Har dock fortfarande småkänningar till och från, tur att jag ska till min BM idag.

• Langtaefterdig
    ceke skrev 2013-09-24 20:54:17 följande:
    Va gullig du är och tack smile1.gif Jodå, det är helt ok faktiskt. Gjorde nästan inga knop alls i helgen och det gjorde mycket för fogarna. Har jobbat nu i veckan, något som jag egentligen inte tvivlade på, men däremot mina kollegor... smile1.gif Har även insett att jag verkligen inte kan vara föräldraledig på deltid pga fogarna så har nu ordnat så jag gått upp på heltid from 1 oktober. Det blir jättebra, för jobba är inte lika tufft för fogarna som att va hemma med min son... och skulle jag bli sjukskriven, så får jag ju ut mer sjukpenning än om jag står som deltid 75 %.... Det känns bra! Och jag tror faktiskt jag kommer fixa att jobba oktober ut, men det visar sig. Har ordentligt ont och både vaggar och haltar fram samtidigt och har svårt att sätta mig/ställa mig och klarar inte av att gå så mycket. Men men.. vi får se hur det går! 

Har fått ett besked från mina föräldrar att jag antagligen kommer få en gåva på en bra slant utifrån en tomtförsäljning och det känns också helt suveränt i sammanhanget, för då lättar det lite ekonomiskt också då vi får undan delar av huslånet samt billånet så det blir mindre amorteringar. Inte alls dumt och skönt att känna att det blir lite lättare ekonomiskt, för det är ju inte som att man blir rik av föräldrapenning!

Har pratat med försäkringskassan idag också och det är verkligen så att man måste skydda sin SGI även nu inför andra barnet, om man inte jobbat minst ett halvår på heltid emellan barnen. Det har inte jag, utan bar 4 månader och har sedan jobbat deltid och skyddat min sgi med föräldrapenning, så därmed måste jag fortsätta skydda den. Har nu fått samma information av två handläggare och hon jag pratade med idag kändes väldigt kunnig och professionell, så litar på hennes information.

Kände ilningar i underlivet igår natt, vilket jag förstått kan betyda att de lilla börjar lägga sig tillrätta. Känner dock fortfarande sparkar nedtill i magen så utifrån det känns det som att han fortfarande ligger med huvudet uppåt. Skulle bra gärna vilja veta hur det är med den saken! Ska till bm på torsdag så ska be henne känna efter vad hon tror... 
    Blir så imponerad av dig som orkar och kämpar på! Grymt!! Och väldigt skönt med gåvan från föräldrarna. Så ekonomin känns lättare. Är själv sjukskriven och man får inte många kronor inte...

Kan det inte vara händer du känner neråt? Din lilla kanske är neråt redan :D hoppas på det. Ska till min bm idag så får vi se om min lilla fixerat sig ännu.
  • Langtaefterdig
    camilla88 skrev 2013-09-25 09:54:42 följande:

bm-besök 32+5

Sf-mått 31-32

Blodtryck 120/72

Fosterljud 140

Blodsocker 5,2

Jag har fått datum för  Ul och Ev.igångsättning :) får vara överraksning så länge :)

i söndagmorgon starta svaga värkar och åkte in till förlossning, ctg går igång och där ser ja att jag har värkar, och sen vidare in till utrlajud kollar om nått är fel, men allt vara fint med lillebror, livermoddertappen var helt stäng, så fick bricanyl för stanna upp mina värkar, och de gick, och nu har jag inte fått några värkar sen dess :)

Skönt att värkarna lugnat sig! har hört många som fått värkar redan. Då märks det att vi alla börjar närma oss bf. Så spännande
  • Langtaefterdig
    greeneyes skrev 2013-09-25 12:44:08 följande:

Ceke: Smart tänkt att byta bort FP tycker jag. Men du borde verkligen bli sjukskriven NU!!!

Här är en till som fått besöka förlossningen... Själv hamnade jag där igår kväll efter täta förvärkar, hade en minut långa och två minuter emellan smile3.gif De tror att jag kan ha en urinvägsinfektion som triggat igång det, och jag ska äta pencillin i väntan på odllingssvar. Hade inte börjat öppna mig som tur var. Fick till slut en spruta för att stanna av det, de ville först inte ge den då den kan krocka med en annan medicin jag äter men den funkade. Har dock fortfarande småkänningar till och från, tur att jag ska till min BM idag.

Som sagt, många som redan fått värkar :O håller tummarna att alla bebisar stannar inne några veckor till
  • Kajsabet

Langtaefterdig: hur går det för er och den lilla kämpen? Kommer han att få stanna i magen eller vill de ta ut honom tidigare? Tänker en massa på er!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013