Langtaefterdig skrev 2013-09-23 15:25:37 följande:
Hur mår du idag? Blev det jobb? Fy vad kämpigt för dig med foglossning. Massa styrkekramar <3
Va gullig du är och tack

Jodå, det är helt ok faktiskt. Gjorde nästan inga knop alls i helgen och det gjorde mycket för fogarna. Har jobbat nu i veckan, något som jag egentligen inte tvivlade på, men däremot mina kollegor...

Har även insett att jag verkligen inte kan vara föräldraledig på deltid pga fogarna så har nu ordnat så jag gått upp på heltid from 1 oktober. Det blir jättebra, för jobba är inte lika tufft för fogarna som att va hemma med min son... och skulle jag bli sjukskriven, så får jag ju ut mer sjukpenning än om jag står som deltid 75 %.... Det känns bra! Och jag tror faktiskt jag kommer fixa att jobba oktober ut, men det visar sig. Har ordentligt ont och både vaggar och haltar fram samtidigt och har svårt att sätta mig/ställa mig och klarar inte av att gå så mycket. Men men.. vi får se hur det går!
Har fått ett besked från mina föräldrar att jag antagligen kommer få en gåva på en bra slant utifrån en tomtförsäljning och det känns också helt suveränt i sammanhanget, för då lättar det lite ekonomiskt också då vi får undan delar av huslånet samt billånet så det blir mindre amorteringar. Inte alls dumt och skönt att känna att det blir lite lättare ekonomiskt, för det är ju inte som att man blir rik av föräldrapenning!
Har pratat med försäkringskassan idag också och det är verkligen så att man måste skydda sin SGI även nu inför andra barnet, om man inte jobbat minst ett halvår på heltid emellan barnen. Det har inte jag, utan bar 4 månader och har sedan jobbat deltid och skyddat min sgi med föräldrapenning, så därmed måste jag fortsätta skydda den. Har nu fått samma information av två handläggare och hon jag pratade med idag kändes väldigt kunnig och professionell, så litar på hennes information.
Kände ilningar i underlivet igår natt, vilket jag förstått kan betyda att de lilla börjar lägga sig tillrätta. Känner dock fortfarande sparkar nedtill i magen så utifrån det känns det som att han fortfarande ligger med huvudet uppåt. Skulle bra gärna vilja veta hur det är med den saken! Ska till bm på torsdag så ska be henne känna efter vad hon tror...