• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Fiamedbarn

Tack alla! Ni vet inte hur mycket era tankar värmer!

BalchensMalin skrev 2013-05-07 20:51:48 följande:
    Fiamedbarn: Uch bli så ledsen för din skull :(
    Du hade väl gjort ett tidigare UL och då såg det bra, jag bli ledsen bara jag tänker på det. Har haft blödningar oxå, så oron finns givetvis där.

Stora styrkekramar och lycka till!! Du verkar vara en tjej med stark vilja och en "ge inte upp"- vilja! Glöm aldrig hur stark du är!

Kram
    Tack! Jag tror inte du behöver vara så orolig!! Det går med största säkerhet alldeles utmärkt ska du se. Jag funderar på att prova progesteronkrämen progesterall för att öka chanserna att behålla graviditeten. För jag vet ju att jag kan bli gravid! Ni får hålla tummarna

Stor kram och lycka till till er alla!

• Mindful

Fiamedbarn: nej vad tråkigt att höra, all styrka till dig och lycka till med nytt försök!!!

• Mindful

Grattis Ceke, vad skönt att få bra siffror och se den lilla krabaten i full fart!!!

• ceke

Tack hörrni Nu börjar jag inse att jag ju faktiskt är gravid och att det ser ut som att vi ska bli tvåbarnsföräldrar i höst Dyrt med KUB, men skönt att se att det ser bra ut, både med risk för kromosomavvikelser och framförallt att bebisen mår bra!

Nu ska vi nog börja fundera på namn. Flicknamn har vi mer eller mindre klart med två alternativ från förra graviditeten. Killnamn är knivigare. Med Ville så var just namnet Ville det ENDA vi kunde komma överens om... så det blir inte lätt att hitta killnamn denna gången heller.... Och bara för det kommer det va en grabb ska ni se hihi 

• Solrosen 83

Idag är det äntligen dags för kub ul för oss. Spännande och lite nervöst. Håller alla tummar att allt ser ut som det ska med den lill*.

• Miam

Måste fråga alla er som gör kub (tycker det verkar som väldigt många gör kub nämligen) är alla ni över 35år eller har ni valt att ändå göra kub, fast då privat?

• ceke
    Miam skrev 2013-05-10 12:06:27 följande:
    Måste fråga alla er som gör kub (tycker det verkar som väldigt många gör kub nämligen) är alla ni över 35år eller har ni valt att ändå göra kub, fast då privat?

Jag fyller 34 och har valt att göra det privat
  • BalchensMalin

Hos oss blir alla erbjudna gratis. Så därför jag gör det. Är 33 år. Men det är ju mycket för att man få se den lille/a oxå även om det är för siffrans skull.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013