• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Zanah

Kiwi är också ett bra tips för att hålla igång magen! Jag tycker också att jag blev piggare efter att ha ätit järnet ett par veckor. Inte för att jag var supertrött innan men märkte en förändring. Man får ta det onda med det goda!

• Candelifera

Jag är nykommling här och vill bara ropa ett glatt "HEJ" till alla andra väntande kvinnor här i tråden!!
    Är själv i vecka 15 nu.
    Kram på alla!

• ceke
    Candelifera skrev 2013-05-14 01:04:30 följande:

Jag är nykommling här och vill bara ropa ett glatt "HEJ" till alla andra väntande kvinnor här i tråden!!
    Är själv i vecka 15 nu.
    Kram på alla!

Hej, välkommen och grattis
  • Candelifera

Tack!

Sitter just nu i ett sovrum nära odenplan och blöder mycket....ska slänga i mig tre cyklokapron för att se om flödet minskar. Började blöda kraftigt i vecka 13, men bebis verkar klara sig ändå. Finns det fler här som genomgår samma sak??  

• ceke
    Candelifera skrev 2013-05-14 21:06:32 följande:
    Tack!

Sitter just nu i ett sovrum nära odenplan och blöder mycket....ska slänga i mig tre cyklokapron för att se om flödet minskar. Började blöda kraftigt i vecka 13, men bebis verkar klara sig ändå. Finns det fler här som genomgår samma sak??  
    usch va jobbigt! Är det från moderkakan eller vad säger de? Jag hade en liten blödning i v 13-14 förra graviditeten och det va från kanten på moderkakan den gången. Allt gick i a f bra sen. 
  • Langtaefterdig

Fy vad jobbigt! Har du kollat upp det igen? Jag började blöda inatt/imorse. Inte mkt men ringde Vårdguiden ändå och dom bad mig åka in. Så nu väntar vi på läkare... Såg bebis i vecka 14 och är nu i vecka 15 så blev chockad att dom bad mig åka in. Var ganska lugn innan jag ringde men det ändrades snabbt...

• Langtaefterdig

Bebis mådde bra och hade disco i magen. Vilken lättnad. Läkaren sa att jag måste försöka hitta inre ro och lugna mina nerver.
    Hur ska man lugna sig? Vad gör ni andra av er oro?

• BalchensMalin

Så jobbigt med dessa blödningar!! Kunde de förklara vad det var som gjorde blödningen "Langtaefterdig"? Skönt att allt var bra. Men man hinner ju få så många negativa tankar. Har inte haft blödning sen v 10, är i 13 nu. Men tittar fortfarande varenda gång jag är på toa.

• Langtaefterdig

Läkaren kunde inte riktigt svara på varför. Men hon såg att livmodern var stängd så det kom inte därifrån. Vilket är toppen! Hon såg inga tecken på missfall. Hon trodde antingen känsliga slemhinnor eller fysisk ansträngning. Så nu gäller det att inte göra några tunga lyft och ta det lugnt

Svar på tråden Novemberbebisar 2013