Mindful skrev 2013-05-11 10:43:28 följande:
Jag har tid för cellprov på onsdag. På torsdag går jag in i v 15. Vad säger ni om det? Jag känner mig osäker på om man bör eller om jag ens vill ta cellprovet. När jag läser på ex. vårdguiden står det att det är helt riskfritt att göra cellprov under graviditeten men att de rek att man tar det fram till v 15. Jag ska nog ringa bm på måndag och fråga. Men minns på inskrivningen att hon sa att det var helt ok.
Jag ska också ta cellprov i veckan. Är i.. hmmm.. v 13+6 när det ska tas... Vad jag vet ska det inte vara några bekymmer att ta det. Det är ju bara ett topsprov från livmodertappen... Men du får gärna berätta vad din bm svarar dig på måndag
Nu har vi blivit helt officiella med graviditeten. känns bra. Känns verkligt nu

I veckan tänker jag även bli helt öppen med det till jobbkollegorna. Chefen och tre till vet redan, men vi är en arbetsgrupp på 18 pers och resten vet inget. Börjar ju dock se rätt lönnfet ut, så kan tänka mig att några börjar gissa!
Har fått veta flera vänner som ska ha 1-2 månader före/efter oss i höst om det går vägen för alla. Känns jätteroligt! Det är även två som ska få bebis nu i juni och de kommer ju fortfarande vara föräldrelediga när vår plutt kommer, så denna gång blir det många som det går att umgås med på dagarna! Sist hade jag två vänner som jag träffade ibland och inte en enda granne. Nu kommer det i a f vara två grannar med bebisar hemma, även om de kommer va 5-8 månader äldre!