• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Vad obehagligt med blödningar tjejer, lider med er. Skönt Langtaefterdig att du fick se en pigg bebis och att det inte var någon fara. Förök varva ner, jag kör mkt avlsappnings/minfulness övningar innan jag ska sova, det hjälper kroppen slappna och och man fokuserar på andningen. Det är svårt detta med stress, speciellt med jobb och annat,

Ceke: fick besked från både bm och gynekologen att jag ska göra cellprovet (blev ändrat till fredag och då är jag i vecka 15).

Idag har jag varit på mitt första vattengympa pass för gravida, fantastisk energi under passet och är alldeles härligt mör i kroppen nu. Rekommenderas!     

• BalchensMalin

Nu har vi gjort KUB och allt såg jättebra. Fick väldigt bra siffror vilket känns skönt. Och den växer som den ska och alla organ fanns på rätt bra. Hade en jättebra barnmorska som förklarade allt. Lyckades tom se den suga på tummen. Att göra ultraljud så här tidigt är att man få väldigt bra bilder på hela bebisen

• Langtaefterdig

Tack Mindful för toppen tips! Ska verkligen försöka mitt bästa för att lugna mig.
    Kul med vattengympa!!

Balchensmalin:
    Grattis till bra siffror på kub

• Ila

Jag skriver inte så mycket härinne, men läser varje dag. Jag mår inte så himla bra av att vara gravid tyvärr och orkar inte så mycket. I dag fick jag gå på en extrakontroll hos barnmorskan eftersom jag har hjärtklappning och konstanta svimningskänslor. Jag trodde nog att det berodde på järnvärdet som var ganska dåligt sist och jag befarade att det hade blivit ännu sämre. Har IBS och vill därför inte äta järntabletter, har tillräckligt mycket strul med magen som det är ändå. Till min stora glädje hade järnvärdet gått upp från 115 till 122! Det lönar sig tydligen att äta mycket spenat och broccoli....

Det bästa av allt var att jag fick höra bebis lilla galopperande hjärta! Jag tycker nästan att det slår ultraljuden, som jag tycker att det är lite svårt att ta till sig. Men lilla hjärtat, wow. Jag hade inte alls räknat med att få lyssna så jag blev jätteglad. Det är så mycket lättare att stå ut med att må dåligt när man vet att det finns ett litet liv därinne.

På måndag blir det läkarbesök. BM misstänker en bakteriell infektion så jag fick lämna urinprov för odling och så vill de kolla upp hjärta och lungor ordentligt. Känns skönt att bli tagen på allvar, och inte behöva känna att man är till besvär... 

Kram på er allihop.  

• Langtaefterdig

Ila: underbart att du fick höra hjärtat. Måste vara fantastisk. Längtar tills jag också får det

Skönt att järnvärdet gått upp! Tummen upp

• ceke

Balchensmalin: Grattis till lyckat KUB!

Ila: Åh, härligt att höra hjärtat och att järnvärdet var bra. Jobbigt dock att inte må så bra. Hoppas det blir bättre snart och att du kan få någon hjälp med det.

Har varit hos bm idag. Tog prover och cellprov samt fick tid för RUL och nästa besök hos bm i juli. Känns bra Har ltie spottings efter cellprovet, men det var ju väntat.

• Candelifera

hej alla fina, med eller utan blödningar!

var på både cervix-mätning hos ultraljudsläkare och sedan vanligt barnmorske besök på sös idag. 
    bebisen mådde bra och hade intakt fosterhinna och fostervatten, men på sidan av fosterhinnan ligger en blodansamling, ett hematom, som i nuläget hindrar fosterhinnan att ligga nära livmoderväggen just i den hörnan som den ska!! argh!!
     ingen förklaring till varför det blir såhär, tydligen ovanligt, men behöver tydligen inte vara livshotande.......
    moderkakan verkade ligga ok, men man uteslöt inte helt att det kunde vara en flik av den som skapar min konstanta blödning.
    upptill hade jag också ett litet myom, men läkaren sa att det inte brukar ställa till problem.  
    blöder just nu som en liten menstruation och struntar i att äta de blodstoppande pillrena, tills/om det börjar blöda mer.......
    känner att det har blivit sådan vardag att blöda så det är bara de gånger när det forsar blod i kaskader och jag måste läggas in akut som jag blir orolig.....har iochförsej också en mer lågmäld men långsiktig oro att detta eviga blödande gör så lillkorven blir orkeslös i längden....men just nu verkar hen må bra!!
    har tyvärr inga bra råd hur man dämpar oro, Längtarefterdig.... man kan ju försöka fokusera på något annat, men det kan vara svårt i blödartider......
    hoppas alla andra har fått stopp på sina blödningar!!!
    kram och kärlek!      

• Tina02
    Ila skrev 2013-05-16 16:05:15 följande:
    Jag skriver inte så mycket härinne, men läser varje dag. Jag mår inte så himla bra av att vara gravid tyvärr och orkar inte så mycket. I dag fick jag gå på en extrakontroll hos barnmorskan eftersom jag har hjärtklappning och konstanta svimningskänslor. Jag trodde nog att det berodde på järnvärdet som var ganska dåligt sist och jag befarade att det hade blivit ännu sämre. Har IBS och vill därför inte äta järntabletter, har tillräckligt mycket strul med magen som det är ändå. Till min stora glädje hade järnvärdet gått upp från 115 till 122! Det lönar sig tydligen att äta mycket spenat och broccoli....

Det bästa av allt var att jag fick höra bebis lilla galopperande hjärta! Jag tycker nästan att det slår ultraljuden, som jag tycker att det är lite svårt att ta till sig. Men lilla hjärtat, wow. Jag hade inte alls räknat med att få lyssna så jag blev jätteglad. Det är så mycket lättare att stå ut med att må dåligt när man vet att det finns ett litet liv därinne.

På måndag blir det läkarbesök. BM misstänker en bakteriell infektion så jag fick lämna urinprov för odling och så vill de kolla upp hjärta och lungor ordentligt. Känns skönt att bli tagen på allvar, och inte behöva känna att man är till besvär... 

Kram på er allihop.  
    Hej!

Samma här, skriver inte så ofta men kollar ofta :)

Jätte skönt att du får bra hjälp!! Har heller inte mått strålande med bland annat tidig foglossning ( är i v16) så får se hur det går med jobbet framöver och hur man kan lösa de tygsta dagarna!

Skönt att järnvärdet var så bra! Kan inte vara kul med IBS har själv en magen som för tillfället hatar mig men jag antar att det beror på alla hormoner! Va spännande att få höra ett hjärtljud, längtar tills man kommer så långt! :)

Lycka till och ta hand om dig!
    Kram!
  • Tina02

Kram till er alla som har tufft med blödningar och andra ord som jag knappt förstår!! Hoppas allt går bra för er alla! Hjärta

• greeneyes

Ila: har de kollat din sköldkörtel med blodprover? Det kan ge höjd puls och hjärtklappning, det var så det upptäcktes hos mig.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013