Ila skrev 2013-05-16 16:05:15 följande:
Jag skriver inte så mycket härinne, men läser varje dag. Jag mår inte så himla bra av att vara gravid tyvärr och orkar inte så mycket. I dag fick jag gå på en extrakontroll hos barnmorskan eftersom jag har hjärtklappning och konstanta svimningskänslor. Jag trodde nog att det berodde på järnvärdet som var ganska dåligt sist och jag befarade att det hade blivit ännu sämre. Har IBS och vill därför inte äta järntabletter, har tillräckligt mycket strul med magen som det är ändå. Till min stora glädje hade järnvärdet gått upp från 115 till 122! Det lönar sig tydligen att äta mycket spenat och broccoli....
Det bästa av allt var att jag fick höra bebis lilla galopperande hjärta! Jag tycker nästan att det slår ultraljuden, som jag tycker att det är lite svårt att ta till sig. Men lilla hjärtat, wow. Jag hade inte alls räknat med att få lyssna så jag blev jätteglad. Det är så mycket lättare att stå ut med att må dåligt när man vet att det finns ett litet liv därinne.
På måndag blir det läkarbesök. BM misstänker en bakteriell infektion så jag fick lämna urinprov för odling och så vill de kolla upp hjärta och lungor ordentligt. Känns skönt att bli tagen på allvar, och inte behöva känna att man är till besvär...
Kram på er allihop.
Hej!
Samma här, skriver inte så ofta men kollar ofta :)
Jätte skönt att du får bra hjälp!! Har heller inte mått strålande med bland annat tidig foglossning ( är i v16) så får se hur det går med jobbet framöver och hur man kan lösa de tygsta dagarna!
Skönt att järnvärdet var så bra! Kan inte vara kul med IBS har själv en magen som för tillfället hatar mig men jag antar att det beror på alla hormoner! Va spännande att få höra ett hjärtljud, längtar tills man kommer så långt! :)
Lycka till och ta hand om dig!
Kram!