• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Candelifera

Lillbumbin; Är din rädsla för förlossning just förknippad med att få havandeskapsförgiftning igen?? Eller är det att du inte vill riskera att föda hemma? Fick du en bra barnmorska på inskrivningen?

Greeneyes; Du har alldeles rätt! Kakaosmör lär vara det bästa mot ränder på magen! Jag har en fin bit från Gryningens hälsokost, men tänkte vänta med att använda den då vädret är lite varmare och magen större. Om man inte är lat som jag, kan man tydligen smälta en bit kakosmör (som annars är väldigt hårt) och blanda ner det i sin vanliga oljeblandning. 

Det verkar vara många som är inne på Brio-vagnar....får se till att provköra en sån när tillfälle ges! 

• Langtaefterdig

Tack alla finisar!!

Greeneye: hur gick dagen utan illamående tabletterna? Jag körde också första gången utan idag. Vad komiskt!! )

• greeneyes

Langtaefterdig: vad lustigt att vi båda gjorde det idag jodå, det har gått ok, märkte inte så stor skillnad. Dock har jag i flera dar haft rejäl huvudvärk som gör mig lite smått illamående, men det är fullt hanterbart iaf. Hur gick det för dig?

Är det fler som runt v 15-16 har huvudvärk hela tiden? Jag tycker att det är jättejobbigt och undrar vad det beror på.

• Langtaefterdig

Greeneyes: skönt att du inte märkte så stor skillnad. Jag märke inte heller så stor skillnad. Men har precis som du, fått himla jobbig huvudvärk... (
    Undra vad de beror på.

• greeneyes

Jag dricker för en gång skull rejält med vatten, så det är ju inte vätskebrist iaf. Vet inte vad det kan bero på med huvudvärken...

• greeneyes

Nu har jag googlat lite, och många som fått huvudvärk kring denna veckan i grav har haft lågt järnvärde, så det kanske är därför?
    Jag ska nog kila förbi mvc imorgon och testa järnet. Har dock problem med magen som gör järntabletter till pest och pina, så jag hoppas att det inte är felet.

• Västeråsare
    greeneyes skrev 2013-05-21 17:17:56 följande:
    Langtaefterdig: vad lustigt att vi båda gjorde det idag jodå, det har gått ok, märkte inte så stor skillnad. Dock har jag i flera dar haft rejäl huvudvärk som gör mig lite smått illamående, men det är fullt hanterbart iaf. Hur gick det för dig?

Är det fler som runt v 15-16 har huvudvärk hela tiden? Jag tycker att det är jättejobbigt och undrar vad det beror på.

Jag har mer eller mindre ont i huvudet varje dag sen de senaste 4 veckorna eller nått sånt! Min barnmorska sa att man inte vet varför det är vanligt men att det antagligen har med hormonerna att göra!
  • lillbumbin

Candelifera: jag e rädd att de ska bli att vi inte hinner in. Om min sambo är på jobb så blir det lite svårt att hinna in på de få minutrarna vi har världens bästa barnmorska. Hade henne med mina två yngsta oxå. Vi är inskriven hos en privatägd barnmorskeklinik som dessutom är på två vårdcentraler. Så hon e gratis när man har den vårdcentralen vi har. Så jag e så nöjd å glad över att vi har henne. Hon e verkligen förstående å stöttande, hon skulle fixa tid till RUL och en läkare och en dietist. Jag e allergisk emot så mkt så jag kände att jag ville gå till en dietist som kunde hjälpa mig med lite olika saker å få igång mig att äta igen å regelbundet. Som de e nu så äter jag endast middag. Får inte i mig nå annat

Svar på tråden Novemberbebisar 2013