• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful

Hej tjejer,

Hur har ni det? Har ni några graviditetssymtom just nu? Jag har börjat nojja, igen, antar att det är vanligt när man väntar första barnet. Dels så tycker jag inte magen växer, jag har knappt gått upp i vikt och jag känner mig allämnt ogravid. Jag vet att alla är olika och alla graviditeter är individuella men tror ni som varit med förr att det är ok? Det är ju fantastiskt att man mår bra :) Jag försöker se det så. Men när kan man börja känna av bebis? Jag är i v 17 nu. De symtom jag möjligvis kan ha är att jag är kissnödig ofta, fortfarande får mycket finnar och har till och från ont i ländryggen då jag reser mig ur sängen. Jag funderar på att besöka bm i veckan för att kolla detta med vikten och ev. få höra hjärtljuden. Jag har nu också fått kalllese till kvinnokliniken på sjukhuset gällande mina cellförändringar :( 

Kram på er! 

• Jämthund

Halloj allesammans. Tycker det är lite dålig fart här inne... Är idag i vecka 14+3 och mår hur bra som helst. Konstigt att det kan skilja så mycket från olika graviditeter men skönt är väl det. Igår valde vi att berätta om våran bebis och det blev stor respons. Jättekul! Tycker annars att tiden går fruktansvärt fort. Skönt det:)

• ceke
    Mindful skrev 2013-06-02 10:12:59 följande:
    Hej tjejer,

Hur har ni det? Har ni några graviditetssymtom just nu? Jag har börjat nojja, igen, antar att det är vanligt när man väntar första barnet. Dels så tycker jag inte magen växer, jag har knappt gått upp i vikt och jag känner mig allämnt ogravid. Jag vet att alla är olika och alla graviditeter är individuella men tror ni som varit med förr att det är ok? Det är ju fantastiskt att man mår bra :) Jag försöker se det så. Men när kan man börja känna av bebis? Jag är i v 17 nu. De symtom jag möjligvis kan ha är att jag är kissnödig ofta, fortfarande får mycket finnar och har till och från ont i ländryggen då jag reser mig ur sängen. Jag funderar på att besöka bm i veckan för att kolla detta med vikten och ev. få höra hjärtljuden. Jag har nu också fått kalllese till kvinnokliniken på sjukhuset gällande mina cellförändringar :( 

Kram på er! 
    Hoppas du får komma till bm och lyssna på hjrätat, så du kan känna dig lugn. Jag tror dock att du kan va lugn ändå. Andra trimester brukar va rätt lugn, speciellt då de flesta symptomen försvinner och innan man börjar känna den lille Försök att njuta, även om det är svårt om man känner sig orolig. När man börjar känna av bebis är jätteolika, som jag förstått. Förstföderskor känner visst ofta senare än om man redan fått barn, det beror på var moderkakan ligger etc. Sen är det, om man inte vet vad man ska leta efter, rätt svårt att skilja på tarmrörelser och rörelser från bebisen i början. Vet många som inte känt förrän v 25, typ. 
  • Västeråsare

Blir 17+0 för mig imorgon. Mår bra och har inga direkta krämpor eller så. Haft problem med huvudvärk som har lättat  lite nu. Kissar hela j**la tiden vilken är drygt. Har lite humörsvängningar ibland som kan vara drygt. Blir lätt irriterad på sambon för att han inte gör som jag vill haha. Mycket framtidstankar hela tiden, hur kommer ekonomin bli, hur ska vi förvalta mamma och pappadagarna mm. Väldigt mycket fokus på praktiska saker efter barnet kommit kan jag komma på mig med att tänka. Beställt tvättmaskin så vi ska slippa krångla i tvättstuga t.ex. Mer tankar just nu på vad som ska bli efter barnet kommer än på graviditeten. Tankar kring graviditeten är att jag går och längtar efter att få känna sparkar och att förhoppningsvid få reda på att barnet är friskt på ultraljudet nästa vecka samt könet! Ska bli jättekul att få reda på det tycker jag och sambon för att kunna diskutera namn och börja handla till h*n.

• ceke

Västeråsare: Känner igen framtidstankarna. Tror det en del av att förbereda sig inför det som komma skall. Jag har också en massa sådana tankar. För oss/mig handlar det om hur 17 vi ska fixa det med två små busfrön...

Har kikat lite lätt på syskonvagnar också och oj va klumpiga de känns... men, det är väl bara att acceptera klumpigheten då Ville fortfarande inte "växt ur" vagnåkandet... Han trivs rätt bra i vagn, i a f än så länge.

På lördag åker jag och lillplutten till Grekland med mina föräldrar, bror och hans sambo. Det ska bli helt underbart. Känner mig dock lite smånojjig över maten som gravid (älskar grekisk festaost och det känns nästan grymt att inte få käka den...), men det kommer nog gå finfint med maten Ska bli härligt med sol, ledighet och en massa hjälp med Villeman också

Gravidmässigt så börjar magen puta en hel del här... Går inte att undgå att jag är gravid längre! Har dock bara gått upp 1 kg så här långt, vilket jag känner mig nöjd över

I vilken vecka ska ni göra RUL? Vårt datum är i v 19+5. Känns lite sent, men det funkar väl det också, antar jag. Jag har itne heeeelt bestämt mig om jag vill veta kön än. Vi får se  

• camilla88

Jag kommer göra mitt ultraljud 18+3 nästa vecka :) vi kommer ta reda på könet om hen vill vissa sig :)

• Zanah

19+0 är det dags för RUL för oss. Vi kommer inte fråga om kön men eftersom det är tvillingar och det kommer bli ganska många fler ultraljud så känns det som att det kanske kommer vara svårt att undvika att se det någon gång längre fram, men inget vi aktivt kommer efterfråga som sagt.

• ReggieW

18+3 har vi RUL och vi ska ta reda på kön om det går Glad Annars har vi även pratat om att åka till Tittut senare och göra ett 4D så att se könet känns bara som ett plus om det funkar.
    Är det någon som har börjat handla något än? Vi har bestämt att inte handla något förrän vi varit på RUL men jag känner ett bra sug i shoppingtarmen när jag tänker på det Flört Tur att det finns gratisboxar att hämta ut! Skrattande

• lillbumbin

Vi kommer vara i vecka 19+0.. Känns lite halv sent men de funkar. Vi har inte berättat för någon än. Inga syskon el föräldrar vet om något. Dom kommer tycka vi är knäpp. Dom tycker de räcker med 5 barn. Själv kände vi att vi vill ha en till så jag är i valet å kvalet om vi ska vänta till efter UL.

• ceke
    lillbumbin skrev 2013-06-05 15:27:29 följande:
    Vi kommer vara i vecka 19+0.. Känns lite halv sent men de funkar. Vi har inte berättat för någon än. Inga syskon el föräldrar vet om något. Dom kommer tycka vi är knäpp. Dom tycker de räcker med 5 barn. Själv kände vi att vi vill ha en till så jag är i valet å kvalet om vi ska vänta till efter UL.
    Hihi, ja, det är ju inte det vanligaste med så många barn nu för tiden, men varför inte? Vill man och känner att man mäktar med, så är det ju bara att köra på

Jag va lite inne på att försöka boka om RUL till lite tidigare än 19+5, men skippar nog det. Det blir nog bra det med och än större chans att kunna se könet... om vi nu bestämmer oss för att vi vill det! Tror nog vi kommer vilja det Och i det stora hela så spelar ju några dagar hit och dit inte så stor roll... 
Svar på tråden Novemberbebisar 2013