Mindful skrev 2013-06-02 10:12:59 följande:
Hej tjejer,
Hur har ni det? Har ni några graviditetssymtom just nu? Jag har börjat nojja, igen, antar att det är vanligt när man väntar första barnet. Dels så tycker jag inte magen växer, jag har knappt gått upp i vikt och jag känner mig allämnt ogravid. Jag vet att alla är olika och alla graviditeter är individuella men tror ni som varit med förr att det är ok? Det är ju fantastiskt att man mår bra :) Jag försöker se det så. Men när kan man börja känna av bebis? Jag är i v 17 nu. De symtom jag möjligvis kan ha är att jag är kissnödig ofta, fortfarande får mycket finnar och har till och från ont i ländryggen då jag reser mig ur sängen. Jag funderar på att besöka bm i veckan för att kolla detta med vikten och ev. få höra hjärtljuden. Jag har nu också fått kalllese till kvinnokliniken på sjukhuset gällande mina cellförändringar :(
Kram på er!
Hoppas du får komma till bm och lyssna på hjrätat, så du kan känna dig lugn. Jag tror dock att du kan va lugn ändå. Andra trimester brukar va rätt lugn, speciellt då de flesta symptomen försvinner och innan man börjar känna den lille

Försök att njuta, även om det är svårt om man känner sig orolig. När man börjar känna av bebis är jätteolika, som jag förstått. Förstföderskor känner visst ofta senare än om man redan fått barn, det beror på var moderkakan ligger etc. Sen är det, om man inte vet vad man ska leta efter, rätt svårt att skilja på tarmrörelser och rörelser från bebisen i början. Vet många som inte känt förrän v 25, typ.