• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • lillbumbin

Vi kommer kolla könet vi har ju tre gossar å två jäntor men gubben är bara far till tre gossar han har en gosse sen tidigare å jag har flickorna sen innan så vi har bara två barn ihop å väntar på nr 3 å de e 3 på 3 år -11,-12,-13
    Alla kommer tjata om en tjej då gubben inte har någon flicka sen innan men som han säger de spelar ingen roll för jag har mina två prinsessor å de e mina flickor
    Jag tar gärna en kille till då vi har alla kläder relativt i rätt årtal å de kan ärva av varandra. Fast -11 och -12 väger lika mkt å de skiljer inte många cm på de Eddie på 6 månader väger 12,2 å är 74 cm vi trodde aldrig ha. Skulle bli så stor när han låg inne vid födseln

• Solrosen 83

Vi ska också göra rul på 19+0 men kommer inte kolla kön. Jag vill spara på den överraskningen till förlossningen. Shoppa kan man ju göra ändån för finns ju mkt fint som fungerar till både pojke och flicka.

• Tina02

Ultraljud i morgon!!! Wiii va spännande! Då är vi i v 18+2. Ska inte ta reda på kön :)

• Mindful

RUL gör vi i v.19+5, ganska sent men ser att fler gör det ungefär samtidigt. Vi kommer nog inte ta reda på kön, får bli en överraskning :)

• Ila

Vi gör RUL på torsdag och är då i v 19+4. Om bebisen vill avslöja sig har vi ingenting emot det men först och främst vill vi ju få veta att vi väntar en frisk bebis. Med första barnet råkade BM sätta ultraljudsdopplern på precis "rätt" ställe när hon skulle börja undersökningen så där vi fick vi veta vare sig vi vill eller inte. "Oj! Jag hoppas att ni ville se det där" sa hon lite skamset...

Jag har börjat känna små buffar när jag ligger ner på rygg och det är så mysigt! Det är mycket lättare att stå ut med att må som en påse skridskor när bebisen gör sig tillkänna lite då och då. 

• Tina02

Tack söta för omtanken :) allt gick bra! Vilken häftig upplevelse!! :D nu kan man slappna av lite när man vet att allt är som det ska!! :)

• BalchensMalin

Herregud, har inte ens gått halva tiden ännu, v16+2. Men magen är redan en stor kula, och magen gör ont, antagligen livmodern som växer vilket ger växtvärk och på det lägger vi till lite sammandragningar oxå. Vilken rolig sommar man har framför sig. Få erkänna att denna gången är det inte kul att vara gravid, var iof 10 år sist, men kan absolut inte minnas att det va så här. Då tyckte jag det va mysigt men denna gången har jag mer problem med min viktuppgång och kraven på att vara den pigga tjejen som jag alltid är. Men ibland känns det som man bara är en stor säl som vill gömma sig. Sorry för min negativitet, men allt är inte rosenrött för alla :( Jag hoppas på att magvärken försvinner snart iaf.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013