• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Ser att många pratat om brio vagnarna. Är det någon som har erfarenhet av emmaljunga? Är jätte sugen på en. Går otroligt mycket och bor vid skogen så något robust och som är stadigt känns viktigast. Speciellt nu i höst/vinter.

• greeneyes

Västeråsare: om du inte vill ha en separat liggkorg på vagnen så kan du köpa sittdel direkt och använda mjuklift i början.

Langtaefterdig: emmaljunga har bra rykte

• princesspeach

Det är ju verkligen en hel djungel det här! Känns ännu som att det är för tidigt att börja titta men i denna djungel behöver man nog börja leta tidigt :P 

• lillbumbin

Emmaljunga är bra! Men du betalar mestadels för märket. jag som jobbat med barnvagnar vet att Emmaljunga har fler reklamationer mot för brio. Och Emmaljunga är mkt dyrare än vad en brio är. Men om du är lång är Emmaljunga med sportchassit bäst! blir även bra komfort för barnet som ligger i.

• Langtaefterdig

Lillbumbin: vad toppen med ett proffs :D förstår att det är mest märket man betalar för. Tycker dock att emmaljunga är så snygga och vi blir sponsrade med vagn av blivande farföräldrarna.
    Längtar så tills man kan testa vagnar!!

• ceke
    lillbumbin skrev 2013-05-23 20:30:48 följande:
    Ceke, Dublin el brion är bra Tvillingvagnar. Brion skulle ja rekommendera du som går på grusvägen mkt, fast Dublin gjorde mig glad. Den e lättdragen å dessutom så är det hyffsat gung i den å inte så stöttålig.
    Tack för tipsen! Ska kika på dem
    Västeråsare skrev 2013-05-23 20:07:17 följande:
    Ni som verkar ha koll på barnvagnar kanske kan tipsa mig Ytterst sällan som det kommer bli promenader på grus, i stort sett bara asfalt. Bor i hus så vi behöver inte fundera på hissar eller kånka upp för trappor. Skulle nog föredra en vagn som både är liggvagn i början som kan bli sittvagn senare.
    I stort sett de flesta vagnar man köper verkar ha sittdelen med. Sen är frågan om du vill använda den redan från början med en mjuk- eller hårdlift i, eller om du vill ha en ordentlig liggkorg det första halvåret. Vi hade en separat liggkorg till Ville. Vet inte om jag hade gjort samma val idag. Vagnen blir lite lättare med korg istället för sittdel, men de växer ju ur den så fort... tror jag hade haft sittdelen med en mjuk- eller hårdlift i om jag köpt idag. Då kan man även använda sittdelens funktion att få lite lut på ryggstödet på ett bättre sätt när de små börjar försöka sträva uppåt men ännu inte kan sitta... Ville var jättefrusterad mellan 3,5-6 månaders ålder då han inte ville ligga platt på rygg under promenaderna då han var vaken. Han vill se nåt...

• Miam

Skulle vilja ha en lite billigare vagn fast som ändå är bra. Har tittat på nätet och sett en vagn som heter Tako. Är det någon som har erfarenhet av dom? Ett annat alternativ är Trille. Någon som vet nått om dom?

• ceke

Idag har jag börjat känna av den lille där inne!!! Har funderat på om jag känt några dagar, men nu är det ungen tvekan. Känner igen känslan från förra gången!

• lillbumbin

Åh Ceke, vilken vecka är du i? Jag tyckte jag kände i morse. Är i vecka 14+5 idag. Tyckte de va konstigt att ja kände så här tidigt me de andra 4a så har jag inte känt de förns v19 förutom med sista som ja kände k vecka 28. Fick ju reda på att vi väntade ha. I vecka 24+4.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013