• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Tina02
    Västeråsare skrev 2013-06-13 19:45:08 följande:

Allt såg jättebra ut med lillfis så nu kan jag slappna av! Blev bakåtflyttad 2 dagar så det är 17+0 idag. Hon kunde säga att till 90% väntar vi en kille vilket vi varit bombsäkra på sen vi plussa <3<3<3<3

Grattis!! det är så skönt när man ser att bebisen mår bra Hjärta
  • Västeråsare

Det var en jättelättnad att få se och höra att allt är och ser bra ut. Sen var hon snäll nog och lät oss kolla ett ganska bra tag efter själva undersökningen då lill-fis  hade nån form av gymnastik i magen...

• Mindful
    Västeråsare skrev 2013-06-15 12:09:17 följande:

Det var en jättelättnad att få se och höra att allt är och ser bra ut. Sen var hon snäll nog och lät oss kolla ett ganska bra tag efter själva undersökningen då lill-fis  hade nån form av gymnastik i magen...

Grattis till lyckat ul, vad härligt!!
  • ceke

Hej på er! Nu är jag tillbaka efter en härlig vecka i Grekland med min lilla skutt på 18 månader, mina föräldrar, min bror och svägerska. Har börjat känna den lilla busen varje dag nu och allt tydligare, vilket känns skönt. Är i v 18+2 idag och får vänta lite drygt 1,5 vecka tills RUL.

Ser att det är fler som gjort RUL. Grattis till alla lyckade RUL! Det är underbart att se att det är som det ska!

... och... stora, stora styrkekramar till dig och din man, MrsEnglund. Kan, trots ett ma i bagaget inte ens föreställa mig vad ni precis gått igenom. När man hunnit så här långt så förväntar man sig ju mer eller mindre att det ska gå bra. Usch, ingen skulle behöva gå igenom det ni gör nu. Hjärta 

• greeneyes

Grattis till alla avklarade RUL! Vi hade vårt i fredags också och det gick bra (efter att bebben vägrat visa sig och jag fått hoppa runt i väntrummet, dricka kallt vatten och äta choklad!). BM var säker på att det är en tjej men det är inte vi, så vi ska kolla igen vid ett senare UL. BF fortfarande 12 nov.

Massor av babyshopping avklarad idag Barnens hus hade 20 procent rabatt på allt så vi beställde vagnen idag, köpte amningskudde och sån där badbaljeinsats. Hittade babyskyddet vi tänkt köpa nästan nytt på blocket, så där sparade vi en rejäl slant. Annars har jag en del sedan förra grav, även om många saker försvunnit de sex åren som gått sedan dess.

• lillbumbin

Fy MrsEnglund, alla tankar gå till dig just nu!! Ett ma är aldrig roligt! Det är hemskt att få föda ut ett barn i vecka 20. Jag önskar er all lycka i framtiden

• Langtaefterdig

Imorgon är det dags för rul. Är riktigt nervös... Vill snabbt veta att bebis mår bra i magen. Har haft en aktiv filur de senaste dagarna så livstecken har jag fått. Hur lugnade ni er inför rul? Eller var det nån annan än mig som var tok nervös?

• camilla88

ja var jätte närvös och rädd att nått var fel, var så orolig efter all min historia förra året så tycker ja inte om ultraljud så mkt, men ja blev lugn och glad när ja fick att bebisen mår jätte bra :)

• Mindful

Idag fick jag tjuvtitta på bebisen en vecka innan rul. Idag var jag på sjukhuset för en kompletterande cellprovsundersökning och då frågade läkaren om jag ville titta på bebisen en snabbis och så satte hon ultraljudet på min mage! Jag har varit super nervös inför rul så det var mycket lugnade att iallafall se en liten bebis med tickande hjärta. Mycket generöst av läkaren tycker jag men maken kände sig snuvad på konfekten när jag berättade då han satt och väntade utanför ;) Gällande cellförändringarna så är det bestämt att inget görs nu under gravideteten utan det blir en till undersökning 6 veckor efter förlossningen!

• Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-06-17 05:45:33 följande:
    Imorgon är det dags för rul. Är riktigt nervös... Vill snabbt veta att bebis mår bra i magen. Har haft en aktiv filur de senaste dagarna så livstecken har jag fått. Hur lugnade ni er inför rul? Eller var det nån annan än mig som var tok nervös?

Det kommer säkert gå jättebra, försök att slappna av och tänk att du iallafall känt at bebisen!! Men jag förstår dig, jag har varit jättenervös och orolig och jag har ännu inte känt av den lilla... men idag fick jag som sagt se bebisen helt oförberedd så det var nog det bästa som kunde hända mig!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013