• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Mindful: Härligt att få se bebisen! och schysst av läkaren

Jag längtar efter RUL nästa vecka. Jag känner ju av den rätt mycket och vi fick ju i a f på KUB se att allt som ska finnas, fanns där då (organ, hjärnhalvor, armar, ben, tår, fingrar, tarmar etc etc) så det känns ju i a f lugnanade... men nervös är jag ändå! 

• lillbumbin

Idag är de en vecka kvar till RUL å jag e grymt nervös. Är rädd att de ska va nå
    Fel då jag fått 4 friska barn å vi har 5 friska
    Barn här hemma. Vet att man inte ska tänka så men de blir så lätt så man tänker:-/..
    Men samtidigt längtar jag efter att få se bebisen å vad de e för kön jag har ju två
    Flickor sen tidigare å två killar med min man nu. Han har en kille sen innan. Skulle ju va kul med en flicka så han oxå har en flicka. Även om mina flickor kallar han för pappa så kan de va kul med ett bio barn oxå
    Som e tjej själv kände jag innan att jag kunde bara tänka mig tjejer då jag fått två st
    Men nu har jag två av varje å
    De funkar oxå vill lätt köpa klänningar igen då en av mina flickor är en rejäl pojkflicka hon vägrat sätta på sig en klänning, hon ska ha kläder från pojkavdelningen å de sjuka re att hon e 137cm å väger 24-25 kg. Hon har en jätte fin slank å smal kropp även hennes syster som passar i alla tjejkläder nu. Men ikke. men hon älskar kläder å
    Även hennes syster så vi brukar gå å shoppa rejält tillsammans! De e så underbar!

• Kajsabet
    lillbumbin skrev 2013-06-17 23:13:29 följande:
    Idag är de en vecka kvar till RUL å jag e grymt nervös. Är rädd att de ska va nå Fel då jag fått 4 friska barn å vi har 5 friska Barn här hemma. Vet att man inte ska tänka så men de blir så lätt så man tänker:-/.. Men samtidigt längtar jag efter att få se bebisen å vad de e för kön jag har ju två Flickor sen tidigare å två killar med min man nu. Han har en kille sen innan. Skulle ju va kul med en flicka så han oxå har en flicka. Även om mina flickor kallar han för pappa så kan de va kul med ett bio barn oxå Som e tjej själv kände jag innan att jag kunde bara tänka mig tjejer då jag fått två st Men nu har jag två av varje å De funkar oxå vill lätt köpa klänningar igen då en av mina flickor är en rejäl pojkflicka hon vägrat sätta på sig en klänning, hon ska ha kläder från pojkavdelningen å de sjuka re att hon e 137cm å väger 24-25 kg. Hon har en jätte fin slank å smal kropp även hennes syster som passar i alla tjejkläder nu. Men ikke. men hon älskar kläder å Även hennes syster så vi brukar gå å shoppa rejält tillsammans! De e så underbar!

Jag skulle älska om jag fick en pojkflicka :) tycker det är så charmigt. Men jag tror, precis som jag tycker mig läsa i ditt inlägg, att vilket slags barn man än får är det det finaste och bästa barnet man kan få :))
  • lillbumbin

Haha exakt med 5 barn så kan ja inte säga att någon e favorit! Alla är mina favoriter de är så otroligt att msn kan älska de lika mkt! De trodde jag inte då jag fick mitt första barn att jag skulle kunna älska mitt andra barn lika mkt. Men de va ingen konst alls de e UNDERBARA! idag har vi myst ute och sen har vi varit på promenad! Jag ensam med alla barn! Kan säga de e enklare med 5 barn än 2 helt otroligt! Jag njuter nu när alla barnen e hemma med mig å de e sommarlov jag får mer gjort när alla e hemma än när jag har mina två småttingar hemma själv med mig
    Ne nu ska ja sätta igång middagen så den e klar min älskade man kommer hem

• ceke

Hmm.. idag har jag haft nån slags skum känsla långt nere i magen. Antingen är det sammandragningar som redan börjat kännas, eller så är det kanske en begynnande urinvägsinfektion. Känner jag fortfarande av det imorgon blir det nog till att ringa hc och kolla så det itne är urinvägsinfektion...

• Langtaefterdig

Nu är rul gjort. Allt gick inte så bra. Bebis ena arm är jätte svullen och dom kunde inte förstå varför. Läkaren hade ingen möjlighet att titta så imorgon ska vi till Karolinska och träffa en läkare för ultraljud igen. Känns riktigt skit...

• ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-06-18 19:47:38 följande:
    Nu är rul gjort. Allt gick inte så bra. Bebis ena arm är jätte svullen och dom kunde inte förstå varför. Läkaren hade ingen möjlighet att titta så imorgon ska vi till Karolinska och träffa en läkare för ultraljud igen. Känns riktigt skit...
    oj. hoppas hoppas att det inte är nåt som är galet! Håller tummarna hårt för er i morgon och att de kan ge er svar på varför det är så. Styrkekramar!
  • Mindful
    Langtaefterdig skrev 2013-06-18 19:47:38 följande:
    Åh vad jobbigt :( och så behöva vänta tills imorgon. Jag hålller också tummarna att allt ser bra ut, tänker på er!
Svar på tråden Novemberbebisar 2013