• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Tack finingar för omtanke. Det värmer. Sjukskrev mig imorgon för att förbereda mig. Har gråtit hela em/kvällen. Men ska försöka andas nu...

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-18 19:47:38 följande:
    Nu är rul gjort. Allt gick inte så bra. Bebis ena arm är jätte svullen och dom kunde inte förstå varför. Läkaren hade ingen möjlighet att titta så imorgon ska vi till Karolinska och träffa en läkare för ultraljud igen. Känns riktigt skit...

Langtaefterdig skrev 2013-06-18 21:50:10 följande:
    Tack finingar för omtanke. Det värmer. Sjukskrev mig imorgon för att förbereda mig. Har gråtit hela em/kvällen. Men ska försöka andas nu...

:(( mardrömmen att få reda på att något kan vara fel och sen behöva vänta ett dygn på svar. Jag beklagar verkligen och gråt så mycket du behöver. Allt hopp är väl inte ute? Ta hand om varandra och försök att ha orker kvar till imorgon!
  • ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-06-18 21:50:10 följande:
    Försök att andas och få lite sömn om det går. Lider med er idag. Förhoppningsvis visar det sig va ok med den lilla imorgon. Håller tummarna för att allt ser ut som det ska när läkaren tittar imorgon. Om inte annat att allt annat än armen är helt i sin ordning, även om man såklart helst vill att ens barn ska slippa handikapp i livet, så kan de ju få ett fantastiskt liv även om en arm inte riktigt är som alla andras... Hoppas du förstår vad jag menar... Styrkekramar.
  • Langtaefterdig

Kajsabet: verkligen en mardröm att då vänta. En miljon tanka går igenom huvudet. Allt annat verkade vara bra förutom armen men så fort hon berättat om armen så stängdes jag av. All lycka som tidigare varit så stor stängdes av. Kunde knappt glädjas åt något. Vill bara spola fram tiden och veta vad som är fel med min älskade son. För det fick jag veta. Jag ska få en prins. En perfekt liten sådan.

Tack för all omtanke

• Västeråsare
    Langtaefterdig skrev 2013-06-18 19:47:38 följande:
    Nu är rul gjort. Allt gick inte så bra. Bebis ena arm är jätte svullen och dom kunde inte förstå varför. Läkaren hade ingen möjlighet att titta så imorgon ska vi till Karolinska och träffa en läkare för ultraljud igen. Känns riktigt skit...

Håller tummarna för er!! Såg det bra ut med alla organ mm. annars?
  • Langtaefterdig

Ceke: jag tar till mig av allt du säger. Hellre en arm än hjärtat. Men jag hoppas att allt ska vara bra. Pratade med en bekant på förlossningen idag och hon hade varit med om flera barn som haft svullna armar pga att de legat knasigt i magen. Så hon bad mig att vila så mkt som möjligt innan läkaren.
    Får verkligen hoppas att det är något så milt. Oron gör mig tokig...

Tack för omtanke

• Västeråsare

v 17+5 idag. Senaste dagarna har jag varit supertrött....... När brukar  man få börja med järntabletter? Har tid hos barnmorskan 27 juni...

• Langtaefterdig

Västeråsare: alla andra organ såg bra ut. Hon kollade hjärtat väldigt noggrant och vildningen i magen ville inte samarbeta. Det var fullt ös med sparkar och slag hela tiden. Lilla älskling

• Solrosen 83

Langtaefterdig: Lider verkligen med dig att du måste vänta så länge innan du får prata med en läkare. Hoppas det går bra idag och att du får lugnande besked av läkaren. Skickar stora styrkekramar till dig! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Novemberbebisar 2013