• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • BalchensMalin

Langtaefterdig: Tänker på dig och håller tummarna att du snart kan släppa din oro.

Västeråsare: Jag fick börja med järntabletter redan vecka 9. Det låter som det är dax för dig nu. Nu är jag som piggast, är i v18. Så järnet borde göra susen för dig. Ring upp och be dem kolla.

• Zanah
    Langtaefterdig - tänker på dig idag... Stort lycka till!   {#emotions_dlg.flower}

Västeråsare - Jag började också redan i vecka 9 då järndepåerna var låga. Hade inte tänkt på innan att jag varit trött men kände skillnaden efter ett tag då jag blev klart piggare! Med dottern började jag runt vecka 20, jag tror det är ca halvvägs in i graviditeten som de flesta behöver börja med järn?!
  • Langtaefterdig

Tack alla finingar för er omtanke. Nu sitter vi i väntrummet, 55min kvar. Ville inte vara sen. Be gärna för oss.

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-19 13:06:57 följande:
    Tack alla finingar för er omtanke. Nu sitter vi i väntrummet, 55min kvar. Ville inte vara sen. Be gärna för oss.

Sitter på jobbet och tänker på er! Hoppas hoppas hoppas att allt går bra och att det bara är en liten svullnad som kan lägga sig naturligt!
  • Solrosen 83
    Håller alla tumma här att det gått bra för er. Hoppas vi snart får en rapport från dig.
  • Solrosen 83
    Västeråsare skrev 2013-06-18 22:38:23 följande:
    v 17+5 idag. Senaste dagarna har jag varit supertrött....... När brukar  man få börja med järntabletter? Har tid hos barnmorskan 27 juni...
    Jag fick också börja med järntabletterna tidigt då proverna vid inskrivningen visade på dåliga järndepåer. Tror jag fick resultatet i v14 och skulle då börja omgående.
  • lillbumbin

Längtaefterdig: Gud jag har hållt alla tummar i dag å bett för dig.. Hoppas de ordnar sig! Tänker på dig vännen!

• Västeråsare

Håller alla fingrar och tår för er och verkligen hoppas på att det ska bli bra!
  • Västeråsare

Ok då är det kanske så att det är järnbrist som orsakar tröttheten. Klarar vänta tills min tid hos barnmorskan men hon får kolla upp det då.  Fram tills dess får jag försöka äta lite extra järnrik mat.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013