• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Solrosen 83

Langtaefterdig: Vad skönt att höra att ni fått positivare information om den lille idag. Stor kram

• Tina02
    Langtaefterdig skrev 2013-06-20 15:05:49 följande:
    GLADA NYHETER!!!! Vi har varit hos läkaren och vi har fått bra besked. Barnet har inte lymfödem utan ett hinna/vävnads band har tidigt i graviditeten lyckats lindas runt bebis arm. Precis ovanför armbågen. Detta har gjort att bebis har som en tråd hårt bunden runt armen och det stoppar all lymfa att drivas vidare. Runt detta band ligger även navelsträngen. Men inte och spänner åt. Utan bara som i ett paket runt armen. Alla blodkärl är hela och all försell från navelsträngen går utan problem.

Detta kommer innebära att jag måste göra ul varje vecka. Om armen förvärras måste vi operera bebis i magen. Men vi hoppas att jag ska vara så långt gången, om det händer, så att bebis kan tas ut och bli prematur. Alt att bebis klarar sig i magen under hela graviditeten. Men jag kommer troligtvis inte kunna gå en fullgången graviditet. Det värsta som skulle kunna hända är att jag måste opereras för tidigt och då är risken 10-15% att bebis dör. Ett annat skräckscenarium är att bandet runt armen amputerar bort armen från armbågen och neråt. Därför måste jag ständigt på kontroller.

Detta känns som en jätte lättnad. Bebis är frisk! Även om vi har en lång och jobbig väg framför oss så har vi fått nytt hopp!
    Tack alla underbara som stöttar

Åh va skönt att höra!!! :D
    Låg och tänkte på er i går kväll när jag läste ditt tidigare inlägg och visste inte vad jag skulle skriva..

Men så skönt att de är så duktiga i dag och att det håller koll på er! Håller tummarna att du ska få gå så långt det är möjligt och så skönt att höra att eran pojke är frisk! Ta hand om er!

Kram!

• Langtaefterdig

Tack alla underbara! Det värmer i hjärtat av era fina lycko önskningar. Nu tack vi en dag i taget och hoppas på det bästa för vår lilla kille

• Mindful

Langta efter dig: vad hälrigt att höra och vad skönt att du nu kommer får gå på täta kontroller så det har full koll på er!! Fantastiskt :) Måste varit ett par skräckdygn detta!

• Kajsabet
    GLADA NYHETER!!!! Vi har varit hos läkaren och vi har fått bra besked. Barnet har inte lymfödem utan ett hinna/vävnads band har tidigt i graviditeten lyckats lindas runt bebis arm. Precis ovanför armbågen. Detta har gjort att bebis har som en tråd hårt bunden runt armen och det stoppar all lymfa att drivas vidare. Runt detta band ligger även navelsträngen. Men inte och spänner åt. Utan bara som i ett paket runt armen. Alla blodkärl är hela och all försell från navelsträngen går utan problem. Detta kommer innebära att jag måste göra ul varje vecka. Om armen förvärras måste vi operera bebis i magen. Men vi hoppas att jag ska vara så långt gången, om det händer, så att bebis kan tas ut och bli prematur. Alt att bebis klarar sig i magen under hela graviditeten. Men jag kommer troligtvis inte kunna gå en fullgången graviditet. Det värsta som skulle kunna hända är att jag måste opereras för tidigt och då är risken 10-15% att bebis dör. Ett annat skräckscenarium är att bandet runt armen amputerar bort armen från armbågen och neråt. Därför måste jag ständigt på kontroller. Detta känns som en jätte lättnad. Bebis är frisk! Även om vi har en lång och jobbig väg framför oss så har vi fått nytt hopp! Tack alla underbara som stöttar

Vilken lättnad att läsa detta! Hoppas på det bästa nu! :) både jag och bebis håller tummarna.
  • Västeråsare
    GLADA NYHETER!!!! Vi har varit hos läkaren och vi har fått bra besked. Barnet har inte lymfödem utan ett hinna/vävnads band har tidigt i graviditeten lyckats lindas runt bebis arm. Precis ovanför armbågen. Detta har gjort att bebis har som en tråd hårt bunden runt armen och det stoppar all lymfa att drivas vidare. Runt detta band ligger även navelsträngen. Men inte och spänner åt. Utan bara som i ett paket runt armen. Alla blodkärl är hela och all försell från navelsträngen går utan problem.

Detta kommer innebära att jag måste göra ul varje vecka. Om armen förvärras måste vi operera bebis i magen. Men vi hoppas att jag ska vara så långt gången, om det händer, så att bebis kan tas ut och bli prematur. Alt att bebis klarar sig i magen under hela graviditeten. Men jag kommer troligtvis inte kunna gå en fullgången graviditet. Det värsta som skulle kunna hända är att jag måste opereras för tidigt och då är risken 10-15% att bebis dör. Ett annat skräckscenarium är att bandet runt armen amputerar bort armen från armbågen och neråt. Därför måste jag ständigt på kontroller.

Detta känns som en jätte lättnad. Bebis är frisk! Även om vi har en lång och jobbig väg framför oss så har vi fått nytt hopp!
    Tack alla underbara som stöttar

Hopps verkligen på att allt går bra nu!!!! Usch för att behöva operera bebis i magen....
  • Langtaefterdig

Vi hoppas på det bästa. Om han opereras i magen så är det tvunget. Även fast det känns obehagligt. Men vi hoppas på att han är så stor om det händer så att han kan plockas ut isf. Kommer vi förbi ca 25-26 veckor så trodde läkaren att vi har chanser att klara oss.
    Tack för era fina ord!

• BalchensMalin

Vad härligt att läsa:) Alla styrkekramar till er!! Du verkar ha sån härlig energi och positivitet så detta kommer ni fixa! Lilla Goa bebis, han fixar detta:) kram

• Langtaefterdig

Tack fina du!! Det känns som en stor lättnad. :) igår trodde vi att vårt barn var sjuk och idag vet vi att han är fullt frisk. Underbart! Även om de här blir en tuff resa så krm vi fixa det. :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2013