Langtaefterdig skrev 2013-06-20 15:05:49 följande:
GLADA NYHETER!!!! Vi har varit hos läkaren och vi har fått bra besked. Barnet har inte lymfödem utan ett hinna/vävnads band har tidigt i graviditeten lyckats lindas runt bebis arm. Precis ovanför armbågen. Detta har gjort att bebis har som en tråd hårt bunden runt armen och det stoppar all lymfa att drivas vidare. Runt detta band ligger även navelsträngen. Men inte och spänner åt. Utan bara som i ett paket runt armen. Alla blodkärl är hela och all försell från navelsträngen går utan problem.
Detta kommer innebära att jag måste göra ul varje vecka. Om armen förvärras måste vi operera bebis i magen. Men vi hoppas att jag ska vara så långt gången, om det händer, så att bebis kan tas ut och bli prematur. Alt att bebis klarar sig i magen under hela graviditeten. Men jag kommer troligtvis inte kunna gå en fullgången graviditet. Det värsta som skulle kunna hända är att jag måste opereras för tidigt och då är risken 10-15% att bebis dör. Ett annat skräckscenarium är att bandet runt armen amputerar bort armen från armbågen och neråt. Därför måste jag ständigt på kontroller.
Detta känns som en jätte lättnad. Bebis är frisk! Även om vi har en lång och jobbig väg framför oss så har vi fått nytt hopp!
Tack alla underbara som stöttar
Åh va skönt att höra!!! :D
Låg och tänkte på er i går kväll när jag läste ditt tidigare inlägg och visste inte vad jag skulle skriva..
Men så skönt att de är så duktiga i dag och att det håller koll på er! Håller tummarna att du ska få gå så långt det är möjligt och så skönt att höra att eran pojke är frisk! Ta hand om er!
Kram!