Langtaefterdig skrev 2013-06-19 17:15:43 följande:
Jag vet inte vädjade ska säga eller hur jag ska säga det. Det känns just nu som att luften gått ur mig och jag kan knappt andas. Vår lilla krigare i magen är inte helt frisk. Han har en lymfatisk difekt/missbildning i lymfsystemet och gör att all lymf flödes vätska inte kan drivas bort från underarmen. Så hela höger underarm och hand är fylld av vätska. Vi vet inte om det kan spridas eller ej och nu har vi blivit inskrivna på KS för resten av graviditeten. Imorgon ska vi tillbaka till vår läkare och nästa vecka ska vi träfia barnkirurgen. Det går inte att göra något åt detta i magen och det är inte livshotande. Men vår son kommer behöva behandlas direkt när han kommer ut. Vi vet heller inte om det går att bota. Nu tar vi en dag i taget och jag blir hemma resten av graviditen. Nu tåfår vi ta en dag i taget. Och försöka smälta allt. Men vår son är inte frisk. Och det gör så jävla ont..
LIder med er
Jag tror dock som Kajsabet att ni kommer att få en underbar liten son som ni kommer att älska över allt annat oavsett en missbildning. Det positiva är ju på sätt och vis att ni får professionell hjälp redan nu och att läkarna redan nu börjar planera för den vård som kan behövas direkt när han kommer till världen, så han får bästa möjliga chanser att tillfriskna och få den hjälp han behöver. Ni måste få sörja det som inte blev och usch va ont att veta att ens lilla älskade inte är helt frisk. Har ni blivit erbjudna någon kuratorskontakt eller annat stöd? Det kan va ett jättestöd i alla de tankar som jag antar har väckts hos er.
Stora, varma styrkekramar till er!