• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Längtar efter dig: Härligt att höra att er lille kille är frisk! Håller nu alla tummar för att allt går bra! Kam!

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-20 22:04:04 följande:
    Vi hoppas på det bästa. Om han opereras i magen så är det tvunget. Även fast det känns obehagligt. Men vi hoppas på att han är så stor om det händer så att han kan plockas ut isf. Kommer vi förbi ca 25-26 veckor så trodde läkaren att vi har chanser att klara oss. Tack för era fina ord!

Hur långt in i graviditeten är du? Dvs, hur lång nedräkning är det till v24-25? :) kommer att bli en målstolpe för er! :)) heja heja att allt fortsätter bra!
  • Langtaefterdig

Tack finisar!
    Jag är i vecka 20 (19+0).

Läkaren ringde idag och sa att jag ska förbereda mig på att bli skickad till Bryssel för operation. Vi vet inte när och kommer troligtvis få veta samma dag eller dagen innan att vi ska flyga. Nu börjar jag bli nervös...

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-22 16:22:09 följande:
    Tack finisar! Jag är i vecka 20 (19+0). Läkaren ringde idag och sa att jag ska förbereda mig på att bli skickad till Bryssel för operation. Vi vet inte när och kommer troligtvis få veta samma dag eller dagen innan att vi ska flyga. Nu börjar jag bli nervös...

Så 4-5 veckor tills man kan ta ut bebisen? Och ca 2-3v tills räddningsåtgärder (om bebis föds för tidigt)? Om ni blir skickade till Bryssel så ska du tänka att de faktiskt skickar er dit sjukvården är som bäst. Annars skulle ni ha varit kvar i Sverige. De tar det här väldigt seriöst och det värmer mig! Försök som sagt att ta dagen som den kommer och försök att behålla den positiva inställningen och kämparglädjen - det kan göra underverk med både psyke och kropp :))
  • Langtaefterdig

Precis!! Jag tror dom hoppas på att han ska kunna stanna i magen efter operationen. Men isåfall blir jag sängliggande tills han ska födas. Vet inte hur länge han ska få vara i magen. Vi kommer gå på kontroller ofta för att se hur allt går.

Tack för fina ord! Det känns, precis som du säger, bra att vi blir skickade dit dom är bäst. Och dit han har störst chanser att klara sig. Nu tar vi en dag i taget och hoppas att han kan stanna i magen så länge som möjligt. Min lilla prins

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-06-22 16:48:20 följande:
    Precis!! Jag tror dom hoppas på att han ska kunna stanna i magen efter operationen. Men isåfall blir jag sängliggande tills han ska födas. Vet inte hur länge han ska få vara i magen. Vi kommer gå på kontroller ofta för att se hur allt går. Tack för fina ord! Det känns, precis som du säger, bra att vi blir skickade dit dom är bäst. Och dit han har störst chanser att klara sig. Nu tar vi en dag i taget och hoppas att han kan stanna i magen så länge som möjligt. Min lilla prins

Ni har en minst sagt händelserik tid framför er. Sängliggande är ju inte skoj, men en liten uppoffring om det kan hjälpa bebisen :) Du får uppdatera oss här vart eftersom, annars blir vi för oroliga! :)
  • greeneyes

Langtaefterdig: Har just läst allt som hänt er de senaste dagarna, och jag vill bara skicka en styrkekram! Jag håller med om att det är jättepositivt att de ska skicka er till Bryssel ju, otroligt bra att ni får Europas allra bästa vård. Det kommer att gå jättebra!

• Langtaefterdig

Minst sägt händelserik. Kommer göra allt för min prins. Han är det viktigaste i livet. Blir så rörd av alla människor som hjälper oss och krigar för vår son. Så rörd av alla införd från er alla också. Kommer hålla er uppdaterade. :) Igår fick sambon känna sin första spark, helt fantastiskt. :)

• Tina02

Hej tjejor!

En liten fråga.. Jag har fått väldigt ont i nedre delen av buken. Har ont hela tiden speciellt när jag reser mig upp. Min brorsfru trodde det var livmodern som växer.. Någon av er som har några liknande känningar?
    Man blir ju ändå lite orolig :S

Svar på tråden Novemberbebisar 2013