• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • lillbumbin

Tror oxå på livmodern då jag haft så varje gång jag väntat barn, de e obehagligt men de går över. Kan även vara ligamenten

• ceke

Eller foglossning, om det är speciellt när du reser dig upp. Hoppas dock att det inte är det, för det vill man slippa....

• ceke

Efter ett par dagars stiltje i magen är det nu åter full fart på den lilla Känns så mysigt när jag t.ex ligger för att natta vår lilla grabb och samtidigt känner den lilla dona runt där inne Hjärta

Vi har bestämt oss för att fråga efter kön, om det går att se, på tisdag. Jag är fortfarande osäker om jag hade valt det om inte min man var så säker på att han vill veta. Köper hans argument också. Han menar på att graviditeten är så tydlig för mig på ett annat sätt och att det för honom blir mer verkligt om han får veta vem som gömmer sig där inne och att det känns viktigt för honom att bli "mer med"

Så... vi får väl se. De som hittills givit sig på gissningar har sagt att det blir en flicka. Jag tror nog att det blir en till liten buspojk Nmanmässigt vore det MYCKET lättare med en liten tjej då vi inte alls har några killnamn på lut och rätt olika meningar om vilka namn som skulle kunna vara aktuella...

• lillbumbin

Imorgon är dagen D å jag e superspänd, än så länge vet typ bara 3 utav mina närmaste vänner om bebisen i magen, jag är så nervös inför i morgon. Men vad som än sker så tänker jag såhär att jag har ju 4 friska barn å ett friskt bonus barn.

• Mindful

Tina02: Har också känt av det, dock inte hela tiden utan när jag reser mig, sitter i en stund. Tror också på livmodern eller ligamenten.

Ultraljud på tisdag, längtar något enormt. Har lite frågor till barnmorskan gällande detta att moderkakan ligger i framvägg och att jag inte känt av bebisen ännu :( Kan ju bero på just det, eller att jag är förstföderska eller att jag helt enkelt inte är lika långt gången som 20 veckor. Vi får se. Jag längtar så efter att få känna något!!  

• ceke

Mindful: Även jag har ultraljud på tisdag

Är det någon mer som börjat känna av, vad jag börjar tro, är sammandragningar? Jag va precis ute och klippte gräset med vår nya handjagade gräsklippare och det va rätt tungt i en väldigt oklippt slänt... och nu efteråt gör det ont i magen på ett sätt som känns som sammandragningar. Hmmm... Har ju läst att det är vanligare att känna av sammandragningar rätt tidigt som omföderska, men inte vet jag? 

• Mindful

Ceke: Förstår din man och hans argument så jag förstr om ni bestämmer er för att ta reda på kön :) Ja svårt det där med namnen... vi kommer på något nytt varje dag just nu men har ändå en tjej- och killnamn sedan start som ligger på första plats.

lillbumbin: förstår att du är nervös men det kommer gå jättebra, sannolikheten talar för ett femte friskt barn :) Är det ingen som misstönkt att du är gravid? Tänker att det borde synas? Ska ni berätta efter morgondagen? Lycka till!  

• Mindful

Ceke: då har vi en speciell dag på tisdag, ska tänka på dig då :) Hoppas på härliga berättelser här från oss båda tisdag kväll :) Jag tror som du skriver att det är vanligt med tidiga sammandragningar som omföderska, speciellt om du ansträngt dig, tror jag läst det någonstans jag med!

• lillbumbin

Mindful: ingen har misstänkt det ens vi visste ju inte om vår yngsta heller förns v 25 då jag åkte till BM för att sätta in en spiral.efter Eddie har jag lite mage kvar men inte mkt men de hjälper väl att skymma den lite
    Men med Eddie så låg han så nära ryggraden att de började synas i vecka 30-32

• Solrosen 83

Mindful & Ceke: Jag har också rul på tisdag kl 9. Håller tummarna för att det ser bra ut för oss alla. Vet inte om jag känt bebisen än. Har känt något som kanske är att liten rör sig men är inte säker på att det är rörelse än och inte bara något annat.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013