BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Min lilltjej gillar också att sova, funderade igår på att börja väcka men bara för det så har hon ätit rejält med 3,5 timmar mellanrum under natten. Fast det är fortfarande väldigt lite vakentid på fröken, sover nästan hela tiden. 9 dagar nu. Hur mycket är era vakna?
Oj, glömde skriva allt. Funkar bra med stora barrnen här hemma. Hade inte förväntat annat från skolbarnen men trodde 2 åringen kunde reagera ordentligt då hon varit en mammagris som sovit med armarna runt min hals tills vi åkte till bb. Men lite har hon reagerat, hon är väldigt högljudd och har en spelad glättighet men det tycker jag är tappert. Försöker göra så liten skillnad som möjligt för henne. Sedan tycker jag hon blir väldigt lätt arg och ledsen, hoppas det snart stabiliserar sig. Hon Börjar dagis i augusti.
Jaha, det var visst inte så bra att hon sover så mycket. Väckning och amning varannan timme och även pumpa ur och koppa för att fylla upp. Pluttan har inte gått upp som hon ska och är inte tillbaks på födelsevikt, så dygnet runt amning och ny vägning på fredag redan.
Här börjar vi komma in i rutiner igen och jag tycker också att tiden flyger fram. Killarna är hemma från dagis den här veckan och nästa vecka är det påsklov så då är de också hemma. Det är fullt upp med att hinna med alla fem men det går med lite extra tv och speltid. Idag har jag lärt mig knyta sjalen och det underlättar ju att slippa göra allt med en hand.
Börjar bli sugen på träning (när jag nu ska hinna det) men måste läsa på när och hur och vad. Tränar ni andra? Jag är periodare när det gäller löpning och nu pirrar det i benen.
Jag vet inte hur mycket jag gått ner, ska kolla vågen imorgon bitti.
Jag brukar löpträna, styrketräna och promenera. Ännu så länge har min foglossning inte släppt så jag kan bara gå kortare promenader.
I morgon börjar min man jobba igen och jag är skitnervös över att klara mig själv hela dagen. Han kommer inte hem förrän vid 20.00 så jag skall både fixa middag och natta storebror med lillebror hängandes vid bröstet. (Som han gör hela kvällarna)
Varit på Bvc idag Alexander 5v vikt 5315g Hon tror inte att han har komjölkallergi utan att han bara är mammig :) hoppas d stämmer, nu bajsar han på rutin iaf och fisarna kommer ut
Vad ska en moderkaka väga förresten mon vägde 800g i v37 och BM tyckte den va rejält stor (tanken bara slog mej nu)
TreFantastiska: Här har vi en sovande bebis till. Sover ca 23 av dygnets timmar. Resten äter o bajsar hon. Precis som storasyster gjorde.
Tilj: Löpning, styrka, spinning och bodybalance. Försökt mig på yoga, men har inte tålamodet för det. :) Har ett enormt sug att dra igång att träna.
Är även enormt sugen på ett glas vin och att kunna sova på mage!