BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Så länge de äter och mår bra så struntar jag i vad Bvc tycker faktiskt har ju 3 barn nu och alla har varit olika med viktuppgång osv Bvc är överreklamerat enligt mej! Sunt förnuft är bättre tycker jag
Alexander är lite knölig med sitt sovande och som sagt innan tuttar nästan 24-7 idag satte jag honom i den gungande babysittern och satte igång dammsugaren FUNKADE KANON han somnade gott och jag fick mycket gjort! Har märkt att jan somnat innan oxå när jag dammsugat så detta ska vi fortsätta med :)
Ligger i sängen på BB, kan inte ta ögonen ifrån vår lilla Matilda som kl 01.23 inatt äntligen kikade ut!
3200g och 48cm lång
Grattis EmelieJ!!!
Grattis emelie ! Jennysofimari - funderar på om du har fått en infektion. Tycker du ska ringa sjukhuset och se vad de tycker. Ukj - har samma problem med amning, eller liknande i alla fall. I vårt fall väldigt allvarligt för Viola har inte kommit upp i födelsevikten (12 dgr idag) hon har sovit för mkt och ätit för lite så orken har inte funnits. Vi väcker henne varannan timme och ammar samt koppar urpumpat. Har gjort detta i tre dygn och har blivit världens skillnad. Ska fortsätta till onsdag och hoppas på födelsevikten då. Jag hade aldrig någon tvåbarnschock, tyckte den största skillnaden kom med att få första. Och då var ettan lätt, tvåan sov aldrig och kom tätt.
Ursäkta texterna, skriver från iPhonen medan jag ammar. Ammar 24/7 just nu liksom.
Grattis till den lilla tjejen
Nozpa: som nyfödd vägde hon 3520 g och när hon var 10 dagar vägde hon 3300 g. BVC ville att hon skulle gå upp mer så hon vägdes igen när hon var 13 dagar och då vägde hon 3310 g. BVC var fortfarande inte nöjd så dagen efter blev det vändning igen och då vägde hon 3330 g. Då blev BVC nöjdare.
Här kommer en lite konstig fråga...
Varje gång när jag sitter i soffan och gosar med min 3-åring sätter utdrivningen igång och börjar brösten börjar rinna... Bebisen är alltså inte i närheten när detta händer. Någon annan som upplever samma? Har aldrig hört talas om detta förut.