BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Jag funderar på att köpa boken om "mamma-träning" på www.mammafitness.se/ för att komma igång med träningen. Min erfarenhet säger mig att om jag ska åka till gymmet så blir det inte lika ofta som om jag skulle träna hemma när bebisen sover. Sen kommer jag också satsa på barnvagnspromenader när vädret blir bättre. Det är ju en fördel med att få barn vid den här årstiden.
Någon här som testat tupler-metoden?
Om en timme får jag kaffebesök, mamma, pojke 2 år och två bebisar. Ska bli trevligt. Men jag har fortfarande morgonrock på mig. Borde sätta fart.
Jag har laddat ner appen mammamage. Riktigt bra!
Fast jag har ingen gördel utan ett par höga shape-trosor som ger stöd till magen samt att jag försöker göra andningsövningarna så ofta jag kommer ihåg.
Första dagen jag och lilltjejen är hemma helt själva, så lugnt och skönt.
Även om sonen var livligare så kan jag inte förstå att jag var så trött av att bara ha ett barn och vara mammaledig (även så här i början).
Har hunnit med och städat och pluttan ligger och luftar rumpan. Har haft våtservetter utan parfym ibland men även dom torkar ut tydligen.
Fortsätter med min sockerabstinens, sjukt jobbigt är det men snart är det helg. Det blev 2 kokta ägg här till förmiddagskaffet. Precis lika gott som morotskakan som ligger i frysen (inte).
Någon som har hittat nå snygga byxor på nätet som man kan införskaffa och ha så länge magen är en skinnpåse?
Nu hoppar jag in i den här tråden också. Lillebror är nu 5 dagar gammal och än så länge oerhört enkel. Han äter, skiter och sover och allt funkar även om jag har lite sår på brösten som jag hade klarat mig fint utan. Jag är så förvånad över att en bebis kan vara så jäkla nöjd! Jag njuter så länge det varar ;)
Har förresten också samlat på mig en massa vätska efter förlossningen, hoppas det försvinner snart!
ser att ni pratar träning. Jag gick på mammabootcamp när jag fick mitt första barn. Bra anpassad träning utomhus! Började då i maj så de var ju lite varmare ute än nu..men kan tänka mig de igen, var ganska hård träning tyckte jag, men gjorde ju nytta;)
Här är lillebror nu 6dagar gammal och känns så mkt enklare än storebror var. skenet som bedar eller är det för man är mer rutinerad. Enas om namn är det svåra här. Storebror är den som har det svårast att hitta sin nya roll.