• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • KarinCE
    hannis skrev 2013-03-21 16:13:21 följande:
    Läs mer här:

mammamage.se/ 
    okej, vad kostar det att ladda ner den då? är så oteknisk får be sambon leta på den där.
  • Lussekatten

Intressant att höra att det är fler som upplever det som enklare med en nyfödd nu än förra gången. Har flera gånger funderat på hur jag kunde tycka det var så jobbigt och att jag bara ville sova dygnet runt redan så här tidigt. Fast det är klart, den här gången har man sin föräldraroll klar samt man vet mer om varför barnet låter. Men ändå :)

• Copcorn

Lussekatten, jag har också tänkt mycket på det de här dagarna och jag tror att jag tycker att det är lättare för att man är mer erfaren helt enkelt. Förra gången var det en så stor omställning.

• Lussekatten

Copcorn: ja, så måste det vara. Fast inför den här gången har vänner varnat för två-barns-chocken... som ännu inte har kommit till mig. Men det här kanske är lugnet före stormen, vad vet jag. Men än så länge funkar det över förväntan bra. :)

• Copcorn

Lussekatten, jag har också hört talas om den... Jag njuter så länge "lugnet"varar ;)

• tilj75

Jag har ju fått mitt femte barn men tycker ändå att tvåbarnschocken var "värst". Jag var van att kunna ge första barnet uppmärksamhet när han behövde/ville ha och helt plötsligt skulle det delas. Det dåliga samvetet gnagde.

• Smacker

Äntligen kom lillebror efter en knapp timme på förlossningen, väger exakt på grammet som storasyster gjorde och exakt lika lång..! Dock 3 cm större huvudomfång.. Det tackar vi för;)

• nozpa
    Smacker skrev 2013-03-22 10:49:15 följande:
    Äntligen kom lillebror efter en knapp timme på förlossningen, väger exakt på grammet som storasyster gjorde och exakt lika lång..! Dock 3 cm större huvudomfång.. Det tackar vi för;)

Ååh grattis! :) En knapp timma?! Så härligt hehe. Mår du bra?
  • Ukj

Jag blir galen på denna amning. Jag har fått hur mycket mjölk som helst men jag kan inte få henne till att suga mer än 5 min per bröst och sen får jag pumpa och ge henne i flaska eftersom hon inte är nöjd Tröstlöst.... Nu testar jag att väcka henne var tredje timme och ge henne mat så kanske hon blir piggare och orkar suga mer.....

Nån mer än jag som har problem med amning? Någon som varit på amningshjälp och tycker det var något?

• älskarlivet81
    Ukj skrev 2013-03-22 15:15:20 följande:
    Jag blir galen på denna amning. Jag har fått hur mycket mjölk som helst men jag kan inte få henne till att suga mer än 5 min per bröst och sen får jag pumpa och ge henne i flaska eftersom hon inte är nöjd Tröstlöst.... Nu testar jag att väcka henne var tredje timme och ge henne mat så kanske hon blir piggare och orkar suga mer.....

Nån mer än jag som har problem med amning? Någon som varit på amningshjälp och tycker det var något?
    Jag fick hjälp av amningsmottagningen när jag var på återbesök. Det var kanon! Jag fick verkligen tips på hur jag skulle lägga till henne vid bröstet och!
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)