• tilj75

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Nu är de här!
    Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ Irja 130312 ♥
  • Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
  • TreFantastiskaBarn

Hej moster Helen, kul att du hoppar in! Det var en rejäl bebis, av ngn anledning är mitt fjärde barn det minsta av mina, bara 3250 g och 49 cm plutt. Avslaget börjar avta för mig efter bara åtta dgr, och även jag får min mens snabbt tillbaks trots helamning. Suck! Någon mer än jag som svettas som en gris på natten? Jag råkade somna i en munktröja och vaknade av att jag frös, hela tröjan såg ut som jag sprungit ett maratonlopp. Hade samma med barn två men inte de andra. Har inte lagt på mig något vatten denna gång. Nozpa - hoppas det ordnar sig med eventuell infektion!

• älskarlivet81
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-03-19 11:06:59 följande:
    Hej moster Helen, kul att du hoppar in! Det var en rejäl bebis, av ngn anledning är mitt fjärde barn det minsta av mina, bara 3250 g och 49 cm plutt. Avslaget börjar avta för mig efter bara åtta dgr, och även jag får min mens snabbt tillbaks trots helamning. Suck! Någon mer än jag som svettas som en gris på natten? Jag råkade somna i en munktröja och vaknade av att jag frös, hela tröjan såg ut som jag sprungit ett maratonlopp. Hade samma med barn två men inte de andra. Har inte lagt på mig något vatten denna gång. Nozpa - hoppas det ordnar sig med eventuell infektion!
    Jag är så genomsvett när jag vaknar på natten och när jag sen går upp så fryser jag så mycket! Hade inte så med min äldre dotter vad jag minns!

Har en del vatten kvar i kroppen, men har gått ner 8,5 kg på 9 dagar, "bara" 14,5 kvar!

Vi väcker vår dotter var fjärde timme på natten (eller de flesta gångerna vaknar hon lite tidigare än så men gör hon inte det så väcker vi) hur länge ska man egentligen fortsätta göra det?  
  • hannis

Älskarlivet81:

Vi väcker inte Elliot på natten. Har ni blivit tillsagda att göra det?

• älskarlivet81
    hannis skrev 2013-03-19 11:27:23 följande:
    Älskarlivet81:

Vi väcker inte Elliot på natten. Har ni blivit tillsagda att göra det?
    Ja, att det får gå max 4 timmar mellan amningarna under den första tiden tills man ser att barnet går upp i vikt och amningen fungerar
  • hannis

Aha. Elliot gick upp i vikt med en gång och amningen fungerar utmärkt så vi fick inga sådana förhållningsorder. Elliot är 12 dagar nu och sover oftast 5 h första passet på natten, äter och sover sen 3 h till.

• hannis

Ang nattliga svettningar så är det samma för mig. Jag svettas floder och vaknar dyblöt varje natt. Har gått ner 10 kg hittills efter förlossningen. (På 12 dagar)

• älskarlivet81

Vår dotter gick också upp i vikt, hade tappat lord i början som alla.barn gör, men gick sen upp 70 g på 2 dagar.

Var väl ingen som direkt sa till oss men det stod i infobladet vi fick. Min,amning funkar också bra men vi väcker ändå även om det oftast inte behövs eftersom hon vaknar efter.max 4 timmar ändå.

hannis skrev 2013-03-19 12:03:43 följande:
    Aha. Elliot gick upp i vikt med en gång och amningen fungerar utmärkt så vi fick inga sådana förhållningsorder. Elliot är 12 dagar nu och sover oftast 5 h första passet på natten, äter och sover sen 3 h till.

• JennySofiMari

Jag gick ner mina 16kg på 7d exakt och nu har jag gått ner ytligare 4kg av vad jag vägde innan graviditeten! Mitt avslag avtog oxå efter någon vecka men kom tillbaka sen och har ffarande efter 5v idag

• TreFantastiskaBarn

Men wow vad ni tappat vikt snabbt och mycket! Jag ska på första Bvc besöket imorgon och hoppas de har våg men jag tror inte alls jag tappat så mycket som ni andra, men det skulle vara trevligt.

• hannis
    JennySofiMari skrev 2013-03-19 14:35:49 följande:
    Jag gick ner mina 16kg på 7d exakt och nu har jag gått ner ytligare 4kg av vad jag vägde innan graviditeten! Mitt avslag avtog oxå efter någon vecka men kom tillbaka sen och har ffarande efter 5v idag
    Jösses vad skönt att tappa all vikt så fort. Jag har 10 kg kvar att gå ner och jag tror inte att de kommer att gå lika lätt som de första 10 tyvärr. Obestämd
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)