BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Hej moster Helen, kul att du hoppar in! Det var en rejäl bebis, av ngn anledning är mitt fjärde barn det minsta av mina, bara 3250 g och 49 cm plutt. Avslaget börjar avta för mig efter bara åtta dgr, och även jag får min mens snabbt tillbaks trots helamning. Suck! Någon mer än jag som svettas som en gris på natten? Jag råkade somna i en munktröja och vaknade av att jag frös, hela tröjan såg ut som jag sprungit ett maratonlopp. Hade samma med barn två men inte de andra. Har inte lagt på mig något vatten denna gång. Nozpa - hoppas det ordnar sig med eventuell infektion!
Älskarlivet81:
Vi väcker inte Elliot på natten. Har ni blivit tillsagda att göra det?
Aha. Elliot gick upp i vikt med en gång och amningen fungerar utmärkt så vi fick inga sådana förhållningsorder. Elliot är 12 dagar nu och sover oftast 5 h första passet på natten, äter och sover sen 3 h till.
Ang nattliga svettningar så är det samma för mig. Jag svettas floder och vaknar dyblöt varje natt. Har gått ner 10 kg hittills efter förlossningen. (På 12 dagar)
Vår dotter gick också upp i vikt, hade tappat lord i början som alla.barn gör, men gick sen upp 70 g på 2 dagar.
Var väl ingen som direkt sa till oss men det stod i infobladet vi fick. Min,amning funkar också bra men vi väcker ändå även om det oftast inte behövs eftersom hon vaknar efter.max 4 timmar ändå.
Jag gick ner mina 16kg på 7d exakt och nu har jag gått ner ytligare 4kg av vad jag vägde innan graviditeten! Mitt avslag avtog oxå efter någon vecka men kom tillbaka sen och har ffarande efter 5v idag
Men wow vad ni tappat vikt snabbt och mycket! Jag ska på första Bvc besöket imorgon och hoppas de har våg men jag tror inte alls jag tappat så mycket som ni andra, men det skulle vara trevligt.