BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Peppar peppar men det verkar som att Alexander blivit lite gladare eller att magen lugnat sig lite! Han bajsat och fiser som han ska, är kanske inte överkänslighet mot mjölk utan vara lite krångel innan magen kommer igång riktigt! Har haft Sempers och miniform droppar i en vecka nu. Hoppas det håller i sig för han behöver ro att sova den lille fisen! Hämta de stora barnen från skolan och stanna på McD på vägen
Oj vad mycket fint det fanns på Me and I-partyt. Synd bara att man inte är gjord av pengar för det är ju rätt så dyra kläder. Men det blev ett par mysbyxor till storasyster som hon kommer kunna ha i åtminstone ett år och sen får ju lillasyster ärva dom. Sen slog jag på stort och beställde ett par snygga mysbyxor till mig själv. Gubben hintade häromdagen att han tycker att jag borde uppdatera min egna garderob istället för barnens (barnen har egentligen kläder så att det räcker och blir över).
Var på första BVC-mötet idag. Lilltjejen behöver öka i vikt (vägde 3300 g nu, 10 dagar gammal) så vi ska nu börja väcka henne för att mata henne.
Lussekatten - har en uppsättning mjukisbyxor från meandi, älskar dem - supersköna!
Oj vad ni skriver =)
Jag sitter med datorn för första gången på länge, men lillan piper i sin pappas famn så jag får nog amma istället.
Alva hade gått upp 205g på 6 dagar så då landade hon på 3905 och är 52 lång.
Ikväll är det en ledsen tjej. Igår åt jag potatisgratäng och det var ju både mjölk,grädde och ost samt massor med vitlök. Ska inte göra om det utifall det är orsaken,
BVC tjejen sade när jag berättar att A äter så mycket på kvällen, att dom ibland själva tror att dom är hungriga och visar tecken på det, fast det i själva verket har ont i magen.
Gokväll.
Fick ingen tid på vc idag. Men hade tid till BVC, så passade på att prata med distriktssk där. Hon bokade in mig till MVC imorgon, så då får dom kolla upp mig. Hon var orolig att det var någon infektion. Tydligen har jag inte känsel i hela magen, men i kanterna där jag inte har känsel gjorde det ont när hon tryckte. Det positiva är att jag inte har någon feber. Men ev kan jag behöva antibiotika. Vi får se imorgon.
Dottern hade gått upp ifrån 2740 till 3080 på 10 dagar. Och var 51 lång idag. Så hon växte som hon skulle. :) Skönt att det fungerar som det ska iaf.
I övrigt är hon fortfarande helnöjd med livet. Och peppar, peppar ingen magont ännu.
Karin, precis som du skriver är det vanligt att dom visar att dom är "hungriga" när dom har magknip. Ibland lättar det om dom äter så dom kräks. Men man kan testa att låta dom snutta på lillfingret, lite mjuk magmassage eller ett bad och så cykla lite med deras ben. Testade allt med storasyster.
Alexander är 5v imorgon :) nu låter han som en jollrande bebis ibland och ligger inte still
Väger över 5kg längd kunde de inte ta sist då han skrek Jag har gått ner alla gravkg och -4kg till
har dock och ta ifrån sedan innan! Tycker att mitt avslag/blödning luktar fortfarande illa är ju 5v nu är URSÄKTA språket lite mer genomskinlig nu men luktar fisk typ! Har inte ont efter snittet och ingen feber och är pigg! Väntar på att mensen ska komma snart... Tig inte lång tid trots amning med de andra två barnen, har känt någon mensvärk då och då men det är väl att det ffarande drar ihop sig osv
Även min lilla gosse verkar ha ont i magen tyvärr. 3 kvällar mellan 16-20 har han skrikit nu. Storebror var exakt likadan men blev helt nöjd när jag slutade med mjölk så idag gör jag samma sak igen. Äckligt med havremjölk och matlagningen blir tråkig men skrikig ledsen bebis vill man ju inte ha.
Jag kommer vara tvungen att natta storebror själv de flesta kvällar framöver och det blir ju rätt jobbigt om lillebror gallskriker så jag måste försöka hitta en lösning.
Idag har vi hembesök från BVC. Blir spännande att se hur mycket lillkillen har vuxit.
hej!
tänkte hoppa in i bebis tråden, följde den andra men skrev aldrig nåt:/ Hade beräknat 25 feb, men lillan ville inte ut förrän 11 dagar efter!! kom den 8 mars på storasysters 2½ årsdag=) Vägde 4680 gram och var 55 cm så de var ingen liten tjej! Allt fungerar bra hemma men storasyster har inte riktigt blivit van med en bebis ännu, tar väl sin tid. Är snäll mot syster men testar mig och min sambo rejält;)