• nozpa

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Ah äntligen en tråd! Väntade på att den skulle skapas. Nej, jag kunde inte ta tag i det själv. ^^

Fillan är då exakt 2 veckor idag. Eller ja om 3½ timma så. :) Har också vätskat till mig efter förlossningen. Min mamma gjorde tydligen likadant när hon hade fött mig. Kan fortfarande ha vigselringen dock, vi får se hur det blir.
    Lättöl var tydligen en gammal beprövad metod som min mamma fick tips om på BB för snart 30 år sedan när jag hade fötts. 

Fler som börjar känna sig rastlösa? Känns som jag vill ut och röra på mig helatiden. Fillan bara sover, sover, och sover. Världens nöjdaste lilla plutta. Gnäller lite var 3:e-4:e timma när hungern börjar sätta in. Annars är hon helnöjd.

Nehe, nu har maken lagat middag, tjejerna sover och vi ska ha lite vuxentid med vuxenmat. Vinet får vänta några veckor till tror jag. Men senare ska jag frossa i massa ostar! Mums!    

• nozpa
    KarinCE skrev 2013-03-16 21:20:04 följande:
    Iaf barnloppis 10kr plagget =) oj vad roligt det var, men att altt nästan alla tjejkläder ska vara rosa det gillar jag inte. Tror det blir att beställa lite från Villervalla till sommaren.

Jag älskar villervalla. Har beställt en massa av nya kollektionen. Nu blir det dock dubbelt så dyrt ju. :P
  • nozpa

Laddar upp en bild på min lilla plutta. Här är hon 12 timmar "gammal".

• nozpa

Lussekatten: Vilken liten goding. :) Har aldrig varit på me & I party, blivit inbjuden INNAN jag fått barn. Men då har det inte känts så aktuellt. Dom har riktigt fina saker, har kollat på hemsidan några ggr. Får hoppas att någon i bekantskapskretsen orkar ta tag i det där och bjussa in till party någon gång innan sommaren.

Karin: Hon har kalasbrallor. På just denna bilden har hon likadana kalasbyxor som bodyn. Allt ifrån kappah, deras newbiekollektion som alltid funnits typ. :)

• nozpa
    KarinCE skrev 2013-03-17 20:30:54 följande:
    jaha imorgon är sambons 10 hemma dagar över och då är det slut på moffandet, kommer bli en riktigt socker avgiftning =/  endast godis på lördagar och inget fikabröd till att börja med sedan promenader och sjukgymnast övningar för fogarna.

Min man är hemma ett bra tag till, men vi kör också på vardag från och med imorgon. Så inget gofika sådär när man känner för det längre. Och gotte på helgen endast.
    Promenader är jag igång med för fullt redan. Vill börja springa snart. Blir så enormt sugen när maken kommer hem efter en löprunda. Men ska väl hålla mig i 4 veckor till, iaf i 2 till..

Övrigt: Är fortfarande inte pigg efter mitt snitt. Sjukdomskänsla konstant, lever på ipren och alvedon. Så imorgon ska jag kontakta vc så dom kan kolla upp mig lite. Tröttheten har inte blivit direkt bättre heller. Så järn + sänka får dom väl kolla iaf.    
  • nozpa

Gokväll.

Fick ingen tid på vc idag. Men hade tid till BVC, så passade på att prata med distriktssk där. Hon bokade in mig till MVC imorgon, så då får dom kolla upp mig. Hon var orolig att det var någon infektion. Tydligen har jag inte känsel i hela magen, men i kanterna där jag inte har känsel gjorde det ont när hon tryckte. Det positiva är att jag inte har någon feber. Men ev kan jag behöva antibiotika. Vi får se imorgon.

Dottern hade gått upp ifrån 2740 till 3080 på 10 dagar. Och var 51 lång idag. Så hon växte som hon skulle. :) Skönt att det fungerar som det ska iaf. 
    I övrigt är hon fortfarande helnöjd med livet. Och peppar, peppar ingen magont ännu.
    Karin, precis som du skriver är det vanligt att dom visar att dom är "hungriga" när dom har magknip. Ibland lättar det om dom äter så dom kräks. Men man kan testa att låta dom snutta på lillfingret, lite mjuk magmassage eller ett bad och så cykla lite med deras ben. Testade allt med storasyster.     

• nozpa

Var på mvc idag, fick antibiotika i 10 dagar. Är det inte bättre om 3 dagar skulle jag höra av mig igen. Annars trallar livet på här hemma. Dagarna bara flyger iväg tycker jag.
    Imorgon har vi planerat att besöka 4h-gården som ligger ett par mil ifrån oss. Perfekt att vara ute med bebis samtidigt som storasyster får göra något hon tycker är kul. Lekland och badhus känns inte helt aktuellt ännu..

Mitt äckliga avslag höll uppe i ngn dag, men så nu i em kom det tbx. Antar att det inte är mensen iaf. Det ser ju typ likadant ut. Usch och blä. Hoppas jag slipper det snart. Förra gången var det över efter 3 veckor.

Nehe, nu ska jag ta och baka något som vi kan ha med o fika på imorgon. Sedan ska jag klicka hem lite kläder till mig. Det är jag värd nu efter att inte handlat något annat än preggokläder på ett tag.
    Ha det gott alla! :)     

• nozpa

TreFantastiska: Här har vi en sovande bebis till. Sover ca 23 av dygnets timmar. Resten äter o bajsar hon. Precis som storasyster gjorde.

Tilj: Löpning, styrka, spinning och bodybalance. Försökt mig på yoga, men har inte tålamodet för det. :) Har ett enormt sug att dra igång att träna. 

Är även enormt sugen på ett glas vin och att kunna sova på mage!   

• nozpa
    Smacker skrev 2013-03-22 10:49:15 följande:
    Äntligen kom lillebror efter en knapp timme på förlossningen, väger exakt på grammet som storasyster gjorde och exakt lika lång..! Dock 3 cm större huvudomfång.. Det tackar vi för;)

Ååh grattis! :) En knapp timma?! Så härligt hehe. Mår du bra?
  • nozpa

Var på amningsmottagningen när storasyster inte ville amma. Dom var säkert duktiga, hade många tips och trix. Men hon fixade ju ändå inte amningen, sedan var det pga tungbandet. Samma som med lillasyster. Så för mig hälpte det inte ett smack. Men som sagt, inte pga okunskap ifrån deras sida. Upplevde inte att det var jobbigt på något vis heller. Dom var lugna och rutinerade. :)

Angående ätandet. Ja, jag har ju då 2 ersättningsbarn. Så här äts det var 4:e timma. Men på kvällen äter hon ca 4 ggr mellan 19 och midnatt. Sedan sover hon till 04-06, och så sover hon till 10. Sedan är det var 4:e timma. Hon verkar ha hittat sin matbalans.

Hur mycket var för lite i viktuppgång lussekatten? Med storasyster var det också mycket att hon inte gick upp som hon skulle ibörjan. Men sedan sa det poff och hon gick nästan upp för mycket istället. Lillasyster går upp långsammare och med henne har dom inte sagt något alls. Och att väcka för att mata har dom inte nämnt varken med storasyster eller lillasyster.
    Lillasyster vägde 2750, dag 3 när vi åkte hem vägde hon 2660, dag 6 när bvc var här vägde hon 2810, och dag 16 när vi var på bvc vägde hon 3080. Så på 16 dygn hade hon ökat 330 gram. Storasyster ökade det på en vecka och då var dom oroade att hon inte gick upp tillräckligt. Samma bvc, samma sköterska.     

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)