• nozpa

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

Lussekatten skrev 2013-03-26 09:39:15 följande:

Vad skönt att det ser bra ut. Själv är jag ju skitfjompig på sånt här. Jag har dock börjat fundera på om jag ska ta bort den översta tejpen men jag väntar nog några dagar. Sist lossnade den av sig själv när jag duschade. Åååh, vad jag känner mig löjlig men jag gillar verkligen inte sånt här. Glad

Usch då. Hoppas det inte är något allvarligt utan att det läker som det ska.

Hur länge har ni ätit alvedon+ipren? Jag tog en dos igår men sen glömde jag bort resten av doserna. Idag känner jag lite grann hur det typ stramar men inte så att det gör ont. Känns lite dumt att pumpa mig full med tabletter om jag inte har ont liksom.   

Första 2 veckorna vågade jag inte kolla en enda gång på snittet. Maken fick kolla,samt att vår bvcsköterska kollade det på hembesöket. :) Men nu känns det inget alls ifrån det, stramar inte och magen känns som vanligt. Förutom ett område där det inte är någon som helst känsel..
    Åt alvedon och ipren i ca 2 veckor. Oftast bara en gång om dagen. Dom sa inget speciellt till mig om det. Ät det sålänge du behöver, finns ju ingen anledning att äta det bara för att..

Tänkte på när man gör bröstoperationer, då ska man ju ha tejpen länge för att ärren ska bli så fina som möjligt. Hade jag haft en tanke på det så hade jag haft kvar min tejp sålänge det bara gick. Så du gör nog helt rätt i att ha kvar den länge.    
  • nozpa

Här äts och bajsas det för fullt. Äter 120 ml nu. Stora tjejen! Fast storasyster åt 150 vid denna tid. drygt 3 veckor. Men någon bajsbebis var hon inte. Men det är lillasyster. Varje blöjbyte är pga bajs. Och det kan bli mååånga blöjor.
    Märkt att hon fått utslag, små prickar på skinkorna och precis vid snippan. (ursäkta det kassa ordvalet) BVC trodde att det var svamp, så har behandlat i en vecka för det nu. Men jag tror att det är blöjorna, så idag bytte vi ifrån libero till pampers. Kul när vi har 3 pkt libero hemma. 
    Tror ni man kan ge dom till BVC? Aja, hoppas att det blir bättre, svamp var det nog inte då det fortfarande är kvar, samt att det kommit nya, och de gamla har försvunnit.
    Ska till BVC imorgon igen, får se vad dom säger då.

Imorgon ska vi även ut och äta hela familjen samt några vänner + barn. Ska bli spännande att se hur det går. Visst, hon sover fortfarande vääldigt mycket. Skriker aldrig om det inte gäller mat. Och storasyster sköter sig förmodligen perfekt.. *Hoppas* Och jag ska nog ta min första öl på väldigt länge. Denna gång får maken köra. :)     

• nozpa
    KarinCE skrev 2013-03-26 16:03:25 följande:
    köpte strumpor idag på Cubus till Alva, jätte bra lite tjockare som inte ramlar av.

Då ska jag förbi där imorgon och se om jag hittar några. Tycker alla trillar av.. Har 2 par som är bra ifrån babyproffsen, men när jag var där igår fanns inte den sorten kvar.
    Köpte bra på name it. Tjocka, lurviga och sitter som dom ska. Men inte så snygga tyvärr. :P 
  • nozpa

Ingen napp till bebis ännu. Hon är inte så snuttig och har inte behövt ta fram nappen. Storasyster tvingade jag nästan på napp för att jag tyckte det var så gulligt. Den missen lär jag inte upprepa denna gång iaf. Men märker jag att hon inte kan somna eller komma till ro så testar vi.
    Hon är fortfarande väldigt nöjd, sover mycket, men även vaken endel nu på dagarna. Matar henne rint 12 på natten, sedan blir nästa matning runt 4-5 sedan vid 8-9 på morgonen då storasyster också vaknar och vi kliver upp.
    Så sömn är ingen bristvara i detta hem. Inte pga barnen iaf. :)

Storasyster tar allt jättebra, hon kommer alltid i första rummet. Det är ju lätt när lillasyster inte protesterar emot något.
    Hon är sååå stolt över sin lillasyster. Hon buffar i rumpan efter matning, hämtar handduk när vi matar, ser till att bebisen har filt och leksaker och gungar babyskyddet i kundvagnen när vi är och handlar. Helt otroligt att se, hon är ju inte ens 2 år! Men tack o lov att allt flyter på.

Igår var vi ute och åt, det var ju en upplevelse... Lillasyster sov igenom allt så det var lugnt. Men storasyster showade. Charmade skiten ur vår servitör som kom med kritor och glass åt henne.
    Och idag var vi på påskmiddag nummer 1, massor av barn och fullt ös. Blev inte bättre när påskäggen letats upp och godiset flödade. Ujuj, trött mamma!
    Imorgon är det påskfirande nummer 2. Och på lördag nummer 3, och ja på söndag nummer 4.. Ibland är det nästan för mycket. Skilda föräldrar och dubbelt av allt. Puuuuh!           

• nozpa
    Sommarljus skrev 2013-03-29 10:11:48 följande:
    I onsdags 27 mars kom lille Sixten till världen! Vi hann vara inne på förlossningen i en timma innan han tittade ut, så bråttom ut hade han till slut trots bf+3
    Gjorde ingen igångsättning utan han kom av sig själv och fl startade med värkar. Nu ligger han o sover i min famn här på bb, såååå mysigt! I eftermiddag åker vi hem till storasyster

Åååh grattis! Sixten, vilket fint namn. Tycker verkligen det är ett tufft namn. Gick du hemma länge innan ni åkte in?
  • nozpa
    Lussekatten skrev 2013-03-29 20:23:10 följande:
    Äntligen dags för goda ostar. Som jag har längtat i ca 9 månader. :)

Ah gott, gott. :) Ska svulla i ost imorgon jag.
  • nozpa
    Ukj skrev 2013-03-29 21:07:40 följande:
    Ha, ha jag hade missat detta med ostar så jag fattade inte vad alla pratade om, käkat under hela graviditeten och rött kött med Men rödvin längtar jag verkligen efter!!
    Rött kött kan man väl äta hur mycket man vill? :)
  • nozpa

Blöder inte längre *peppar, peppar* 4 veckor exakt idag. Men det har varit uppehåll innan och kommit tbx. Så kanske kommer det tbx nu igen, vi får se.
    Med första blödde jag inte ens 3 veckor och hon föddes vaginalt. Trodde man blödde mindre efter ks? ;/ Aja, kvalitetstid har vi redan haft. :)

Vi kommer inte skaffa något p-medel. Vill ha en 3:a, och vågar inte chansa på att rubba min cykel så det blir för långt glapp.
    Hade inget mellan 1:an och 2:an heller. Men det gör ju inget OM det händer då. Vi kör med "säkra" perioder, men skulle det bli så gör det som sagt inget. Efter 3:an får vi se vad det blir. Inte minipiller igen iaf.    

• nozpa

Har aldrig haft spiral så har inte så bra koll. Det gör ont att sätta in dom va? För om jag planerar att plocka ut den om 6-10 månader så vet i tusan om jag vill sätta in en sådan. :P

Trefantastiska: Så var det för mig med när det gäller blödningen. Kom när man antingen varit ute och lekt eller när man burit mycket. Men jag hoppas att det är över nu. 

Min antibiotika verkar ha hjälpt med, känner mig otroligt pigg och massor av energi. Känner mig som innan graviditeten igen. Ja, kanske inte lika vältränad. Men det kommer! 2 timmars promenad idag i solen som avslutades med första fikat på altanen medans barnen låg inne och sov. Det gillas. 
    Snart ska grillen tändas också, mums. :)    

• nozpa
    hannis skrev 2013-03-31 20:48:29 följande:
    Japp. Elliot kräks mycket. Får ständigt ha en liten handduk tillgänglig och byter kläder flera gånger om dagen pga kräk. Även på mig. Blir mycket tvätt...

Det där känner man igen sedan förra barnet. Alltid små kräkfläckar på tröjan typ. Usch ja. tur det inte är sommar iaf.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)