• nozpa

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

TreFantastiskaBarn skrev 2013-07-08 09:30:48 följande:
    Idag gjuter vi grunden till vårt nya hus :), så spännande!!!

Vad blir det för hus? Har ni ritat själva eller är det ett färdigt?
  • nozpa

Lillpluttan sover regelbundet sedan ett bra tag bakåt. Mellan 18:30-19:00 får hon sista målet, somnar direkt när hon druckit upp. Sedan ner i sängen o sover till runt 8 på morgonen. Äter, och sover till 10-11. På dagen har hon inga fasta sovtider. Brukar bli ca 3 timmar under dagen som hon sover. Så hon sover massor! Men det gör storasyster också. Somnar 19 sover till runt 8 hon med. Och 2-3 timmar/dag.

Idag gav vi gröt för första gången. 1 sked bara för att testa. Hon är inte redo för gröt iaf, det kan jag säga. Hon ville ha, men kopplade inte ihop hur hon skulle svälja. Hon fick smaka på vattenmelon förra veckan, det fungerade bättre för henne att sutta.

Bumbon och babysittern är klara favoriter. Pigg, glad, nyfiken och glad tjej.    

• nozpa

Sol, sol underbara sol. Tråkigt bara när man "tvingas" sitta i skuggan. Jobbigt att ha med ersättning till stranden. Jäkla massa som ska med när man ska hitta på något. Urk.
    Hur gör ni det smidigt? 

• nozpa
    hannis skrev 2013-07-19 00:20:06 följande:
    Älskarlivet81: Alla bebisar vill inte ligga i ett tält eller i en vagn eller bilstol. Min pojk vill bli buren och ha sällskap i stort sett all vaken tid så då måste man vara i skuggan. Har aldrig varit så blek som de två somrar jag har haft bebisar.

Ja, precis så är det. :) Samt att de där uvtälten blir väldigt varma vid havet. Så vill helst inte ha henne i den värmen heller.
  • nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-07-19 00:36:22 följande:
    Vi bor vid havet men använder uv-tältet..

Bär i bärsele annars? Min äldre dotter vill,till stranden,och ska,inte behöva "lida" för att hon fått syskon.

Nej, vår äldsta "lider" inte heller. Vi är 2 föräldrar, en i skuggan med lillasyster och en i sanden med storasyster. Men hur skulle bärselen hjälpa menar du? Kan ju inte sitta och sola med den på magen.
  • nozpa
    älskarlivet81 skrev 2013-07-19 05:36:14 följande:
    Om du vill vara i solen kan väl din man ha bärselen? Sen kan man ju lägga filt om bebis så kan man själv vara i solen även om man inte kan sola på vanligt sätt.. Sola har jag ändå aldrig tid med när vi har treåringen med.

Ja givetvis turas vi om. Men det är väldigt omständligt allt, kände mest för att gnälla lite, och få tips på smarta lösningar med allt pick o pack som ska med. Nu ska vi till Liseberg och tillbringa ett par nätter på hotell. Det ska också bli en intressant syn o se hur detta går. Alla 100 flaskor, termosar, vagn, blöjor o fiiifan. 3:e barnet får minsann komma i september eller så.  
  • nozpa

Önskar verkligen att jag hade ammat just nu! :P

• nozpa
    hannis skrev 2013-07-19 17:10:01 följande:
    Nozpa: Så tänker jag med. Ett eventuellt tredje barn skall födas på hösten. Inte ett till vårbarn!

No, aldrig! Första är sommarbarn, andra vårbarn. Nu får det bli till hösten nästa gång. :P
  • nozpa
    Ukj skrev 2013-07-20 19:11:45 följande:
    Någon som börjat med mat än?
    Vi har gett palsternackapure ( total bojkott) samt morotspure ( sååååå gott). Tänkte försöka införa gröt nu och min förhoppning är att jag ska kunna ge lite gröt innan läggdags och hoppas på att hon sover hela natten. Vi ska iväg med husvagn och jag bävar inför nattamning och att hon ska väcka storebror etc.....

Gröt, morot, blåbär och banan. Banan var en höjdare. Resten var inte riktigt så populärt. Ja, vattenmelon också. Den var bäst då hon kunde sutta på den.
    Vi fortsätter och testar oss fram. :) 
  • nozpa
    hannis skrev 2013-07-30 09:48:00 följande:
    Elliot har börjat äta smörgåsrån. Oj oj vad han älskar det! Han sitter i barnstolen vid bordet och smaskar när vi äter. Känns som en perfekt glutenintroduktion när man som jag vill undvika industritillverkad gröt.

Undrar just när man kan börja med majskrokar? Nån som vet?

Majskrokar började vi med vid 4 månader till storasyster. Nu har vi inte köpt några ännu. Glömmer varenda gång vi är i affären.
    Tror det står 4 månader på påsen. Minns inte riktigt. 
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)