• nozpa

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

TreFantastiskaBarn skrev 2013-04-30 10:22:14 följande:
    Agerar barnmorska åt ena katten, såååå gulliga och ulliga. Två stycken än så länge :).

Åååh så mysigt! :) Hejja katten! :D När min katt skulle ha ungar så gick det åt pipan. Akut in till djursjukhuset och fick göra akutsnitt. Alla klarade sig finfint skall tilläggas.

Ska ha middag här ikväll. Har 1000 saker att göra, men ingen att skicka. Maken är lägligt nog på utbildning till kl 15. Barnen sover bägge 2. Jag borde iaf börja duka. Men är så seeeg. Sparka till mig någon. 
  • nozpa
    Ukj skrev 2013-04-30 12:15:20 följande:
    Jag har säkert skrivit tidigare att jag verkligen hatar napp men efter 4dygn av ingen sömn fick jag kapitulera och panikköpte igår en och "peppar, peppar" så har hon lugnat sig..... Ni som använder napp, hur ofta byter ni den? Steriliserar den? Ska man ha flera, byta märke för att rädda betet? Ge mig gärna tips som jag måste tänka på.....

Vi använder mam till stora tjejen. Har nog 30-40 nappar lite här och där. När hon var mindre hade vi bättre koll. Kokade dom då och då (när vi kokade flaskorna typ). Men ha många! Ha dom överallt så du lätt hittar dom. Är ni ute se till att ha med 1-2 extra. Lätt att dom hamnar på gatan.
    Vi byter ut eftersom. När dom ramlar på golvet i affären, på marken o dyl. 
    Vi frågade tandläkaren angående det här med napp. Upp till 3 års ålder var väl inget som direkt påverkade bettet. Men det kan nog vara individuellt. Har sett 2 åringar med "nappbett" och 4 åringar som inte har det. 
    Tror inte det är så lätt att byta märke när dom väl hittat den dom gillar heller.    
  • nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-05-01 19:00:01 följande:
    Det vart bara två sötnosar igår men allt gick bra, Eskil och Gösta ska dom heta ( kattungar).

Är det vanliga huskatter eller raskatter? Diggar Eskil!
  • nozpa
    tilj75 skrev 2013-05-06 12:08:02 följande:
    Brukar man bli kallad till efterbesök eller måste man boka det själv? Sitter och funderar...

Man bokar själv. :) Jag missade det helt med första. Så sedan när jag kom på det och ringde var det försent. Här var det inom 12 veckor.
    Denna gång med mitt snitt så har jag faktiskt bokat in ett efterbesök. Men det är endast för att jag vill ha min journal. Verkar ju aldrig komma hem. 
  • nozpa

Här är det magsjuka i huset. Bägge barnen är dåliga. Hoppas, hoppas att jag och pappan klarar oss. Urk alltså.. ;/

• nozpa
    tilj75 skrev 2013-05-07 13:28:32 följande:
    Men fy, stackars er. Jag trodde kräkperioden är över.

Ja, detta var inget jag oroade mig för längre. Men nu är det nerkräkt överallt. Huset sanerat för 100:e gången idag. Båda sover just nu och jag och pappan pustar ut. Tvätt, tvätt och åter tvätt. Sprita, torka, sprita, torka. Få i dom vätska... Urk. Den jäveln som smittade oss!!
  • nozpa

Goddag! Idag har jag stått med rumpan upp i vädret i 3 timmar och försökt få bukt på kirskålen. Hopplöst! Men lite träning har det väl gett iaf hoppas jag. :)
    Storasyster har varit hos mormor halva dagen och lillasyster sov som vanligt. Hon sover, sover och sover. Sedan, var 3:e dag ungefär så kör hon en dag där hon är vaken 8-10 timmar utan en blund.

Var på 2 månaders för 2 veckor sedan, då fick jag fylla i pappret angående hur jag mådde. Hon har iofs frågat varenda gång hur både jag och pappan mår. Nu är iofs min BVC-sköterska en person som jag träffar ett par ggr/veckan av andra anledningar. Så hon har nog hyffsad koll på vårat mående ändå tror jag. :)

Magsjukan är över. Förmodligen var det rotavirus som vi hade fått. Lillasyster var dålig i magen en vecka. Storasyster hade feber, kräktes och lös i magen. Pappan och jag klarade oss. *Peppar, peppar*.     

• nozpa
    TreFantastiskaBarn skrev 2013-05-13 10:04:16 följande:
    Jag fick inte ens fylla i ett formulär, har nog aldrig fått det. Synd, det är lätt att hamna i en förlossningsdepp och bra om Bvc snappar tidigt. Jag gick och prata med bvcs psykolog efter första förlossningen, var skönt att bli normaliserad av henne. Kändes så förbjudet att inte vara sprudlande lycklig. Viola är idag 9 veckor och jag har mens på gång, tror jag ägglossade i förra veckan redan. Helammar, men lilla fröken sover så långa pass så det är inte konstigt.

Konstigt att du inte fick fylla i det. Man ska beskriva hur man mått de senaste 7 dagarna. Sedan ska man gå igenom det tillsammans.
    Fick min mens förra veckan, också efter 9 veckor. Fast jag ammar inte. Den var väldigt sparsam och inte någon mensvärk alls. 
  • nozpa

Fler som tycker det är jobbigt att veta vad man ska ha på dom små nu? Fick ju barn sommaren 2011 men minns inte alls hur vi gjorde.
    Visst, tunna kläder och skydda ifrån solen. Men inne då? Bara blöja? Hon är supervarm verkligen. Svårt att hitta tunna, luftiga kläder i dom storlekarna också tycker jag. 

• nozpa

Ja men då låter det som att det är så man får klä dom. Känns bara som att det blir så klibbigt varmt med body. Dom känns ju så tjocka i materialet. Ska se om jag kan hitta t-shirts till henne.

Just nu har båda barnen feber, 2 åringen har 40 grader och fullt med nässelutslag. Lillasyster har 38 så jag ringde barnakuten. Men dom tyckte att vi skulle avvakta o se om febern stiger. Så nu hoppas vi på att det vänder och att dom blir pigga snart.  

Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)