• nozpa

BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)

TreFantastiskaBarn skrev 2013-06-01 10:41:17 följande:
    Vill inte jinxa men måste säga att Viola sover så bra. Sover 20-09, ammar 1-5 min kl 3.30 och 06. Hoppas det håller i sig!!

Härligt! Lillsnuffs sover 19-07 här. Utan mat. Fast så gjorde storasyster också. Och bägge äter/åt ju ersättning.
  • nozpa
    hannis skrev 2013-06-06 21:25:24 följande:
    Japp definitivt en tillväxtperiod nu! De senaste dagarna har Elliot knappt sovit på dagarna. Bara ammat och ammat. Och brösten känns som tomma påsar. Typiskt vid 3 månader, var exakt samma när min 3- åring var bebis.

Och så plötsligt är allt som vanligt igen. Brösten fulla, bebisen äter och sover. Så fantastiskt att kroppen fungerar på detta sättet!

Här äts det också massor just nu. Hon blev 3 månader i lördags. Hon äter förvisso ersättning men äter ca 2 mål extra/dag nu. Tänkte att det kunde ha med värmen att göra här hemma först. Minns inte hur det var med storasyster, vet att hon åt mer i perioder såklart.
  • nozpa

Någon som har bra tips på 2 årspresent till min stora tjej? Har köpt pippihus, hoppetossa, gubbar och möbler. Någon som har något bra förslag på fler saker?
    Alla frågar vad hon önskar sig, skitsvårt. Hon önskar sig inget egentligen. Hon tycker mest det är kul med småsaker såsom kritor, pennor, såpbubblor osv. Och det har hon massor av redan.

• nozpa

Tack för alla tips. Ska skriva av allt rakt av. Vissa saker har vi redan såklart. :)

Och ni som vaccinerat idag önskar jag en lugn natt. Hoppas att småttingarna inte får/har feber. 

• nozpa
    Lussekatten skrev 2013-06-10 22:40:12 följande:
    Det blev mycket gnäll, skrik och gråt efter sprutan. Tur att vi har flytande Alvedon. Den har gjort att hon kommer till ro och kan sova. Har även nyligen insett att hon vill gärna ligga och sova under en filt så nu sover hon extra bra. Storasyster vill absolut inte ha nån filt eller täcke när hon ska sova. Tänk så olika men ändå lika dom är. :)

Så skönt. Hoppas att hon är pigg imorgon. Det är hon ju förmodligen. :)
    Här är det tvärtom. Storasyster ska ha filt/täcke, men lillasyster ska sova endast i blöja.  
  • nozpa
    Ukj skrev 2013-06-15 08:57:41 följande:
    Usch jag börjar få ångest av att vi snart ska vara hemma 8 veckor. 3 åringen är såååååå jävla trotsig att jag inte vet hur jag ska kunna aktivera och överleva :-/ känner mig som världens sämsta mamma!!

Bara man kommer in i det så flyter det nog på ganska bra. När har din sambo semester?
  • nozpa
    Lussekatten skrev 2013-06-16 13:39:26 följande:
    Här är länken: www.babydjungeln.se/virka-blackfisk/

Vad kul att du har virkat bläckfiskar! Jag tänkte lära mig att virka nu på semestern när vi sitter i husvagnen utan tv. :)

Ååh.. Ska ni iväg med husvagn? Fy så avis jag blir. Vi har beslutat att inte införskaffa någon förens tidigast nästa sommar, ev inte förens nästa höst så till sommaren 2015. Vill också!
  • nozpa

Här fungerar sömnen faktiskt jättebra. Men hon sover bara 2 ggr/dag nu. Och det gäller att man lägger henne i rätt tid. Annars blir hon övertrött och jag får gunga henne till sömns i babysittern.
    Nätterna sover hon 12-14 timmar nu. Det är det som är skönast faktiskt. Just nattsömnen. Pappan är inne och jobbar denna veckan, och inatt sov hon ifrån 19-08:30. Så vi har precis vaknat, ätit, bytt blöja och klätt på oss. Eller hon är påklädd. Jag går fortfarande i morgonrock. :) 

• nozpa

MIn tjej är också liten. Hon vägde inte 5 kilo på 3 månaders. Och hon äter ju ersättning. :) Barn är olika. Min stora tjej var också liten de 6 första månaderna. Sedan sa det bara poff och hon blev en riktig liten knubbis. :) Nu har det rättat till sig igen. :P

• nozpa
    nozpa skrev 2013-06-20 09:51:13 följande:
    MIn tjej är också liten. Hon vägde inte 5 kilo på 3 månaders. Och hon äter ju ersättning. :) Barn är olika. Min stora tjej var också liten de 6 första månaderna. Sedan sa det bara poff och hon blev en riktig liten knubbis. :) Nu har det rättat till sig igen. :P

Nä nu ljög jag. Hon vägde visst drygt 5 kilo på 3 månaders. Storasyster vägde mindre.
Svar på tråden BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)