BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Härligt! Lillsnuffs sover 19-07 här. Utan mat. Fast så gjorde storasyster också. Och bägge äter/åt ju ersättning.
Någon som har bra tips på 2 årspresent till min stora tjej? Har köpt pippihus, hoppetossa, gubbar och möbler. Någon som har något bra förslag på fler saker?
Alla frågar vad hon önskar sig, skitsvårt. Hon önskar sig inget egentligen. Hon tycker mest det är kul med småsaker såsom kritor, pennor, såpbubblor osv. Och det har hon massor av redan.
Tack för alla tips. Ska skriva av allt rakt av. Vissa saker har vi redan såklart. :)
Och ni som vaccinerat idag önskar jag en lugn natt. Hoppas att småttingarna inte får/har feber.
Här fungerar sömnen faktiskt jättebra. Men hon sover bara 2 ggr/dag nu. Och det gäller att man lägger henne i rätt tid. Annars blir hon övertrött och jag får gunga henne till sömns i babysittern.
Nätterna sover hon 12-14 timmar nu. Det är det som är skönast faktiskt. Just nattsömnen. Pappan är inne och jobbar denna veckan, och inatt sov hon ifrån 19-08:30. Så vi har precis vaknat, ätit, bytt blöja och klätt på oss. Eller hon är påklädd. Jag går fortfarande i morgonrock. :)
MIn tjej är också liten. Hon vägde inte 5 kilo på 3 månaders. Och hon äter ju ersättning. :) Barn är olika. Min stora tjej var också liten de 6 första månaderna. Sedan sa det bara poff och hon blev en riktig liten knubbis. :) Nu har det rättat till sig igen. :P