BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Irja sitter inte ens själv och kryper absolut inte. Gick upp nästan ett kilo på två veckor :)
Havregrynsgröt, knäckemacka m smör, potatis, grönsaker kyckling mm, det mesta slinker ner.
Agnes blir 7 mån nästa vecka. Ålar fram i en väldans fart. Står på alla fyra och reser upp sig på knä mot alla saker! Är värre när hon ska ner igen, inte lika lätt;) ser ut som hon snart vill upp o stå! usch går så fort fram nu, storasyster tog de mer lugnt när hon var liten och vände knappt på sig i den här åldern. Att de kan va så olika!!! Däremot sitter lillan endast några sekunder...hon har inte tid att lära sig, vill hellre ligga och åla.
Har börjat gett lite mat men får ingen fart på magen så vi vågar inte fortsätta så mkt.
M är 6,5 månader nu. Hon sitter själv men åla sig, rulla från mage/rygg är inte hennes grej
Inga tänder har hon heller :-/
Hon äter gröt, middag, gröt och kvällsvälling och ammar däremellan.....
Sover från 18,45- 05, ammar och sover till 07. På dagarna sover hon mellan 3-5 pass 'a 20 min. Alltid glad!!
Tack för svaret, då ska jag testa det idag för köpte rån igår. Lillan har 5 tänder, varav 2 är helt uppe. Märkte den 5 i morse att den stack upp. Så 3 därnere och 2 däruppe nu.
Oj tänder redan! Elliot är helt tandlös!
BVC idag. 7,3 kilo tung och 68,5 lång. Här är det också tänder 2st, kom upp för 2 månader sedan ganska så exakt. Idag blir hon 7 månader.
Här kom första tanden till 6mån dagen och andra bara dagarna efter. Helt ute är de dock inte än, men tillräckligt för att kunna bitas. Har dessutom haft en tydlig utvecklingsperiod och förtylning med dålig sömn som resultat. Lillebror vill verkligen krypa nu men har inte fått alla pusselbitar på plats för att få till det. Står på alla fyra och gungar och kan lyfta alla delar som skulle behövas för att krypa var för sig men har ännu inte kordinerat ihop delarna för att få ihop det. Tar sig ist framåt snabbt genom att kasta sig på golvet och åla. Kan sitta ganska bra och kan sätta sig upp själv men faller ibland på ett sätt som nog inte har ingått i lillebrors plan. I helgen så gjorde han dessutom premiär på sin nya konst att dra sig upp på knä i spjälsängen. Tycker han hade kunnat vänta lite med dessa färdigheter så man inte behöver jaga efter två killar som springer åt olika håll. Storebror var dock ännu tidigare så jag får väll vara nöjd med att jag fått vänta liite längre denna gång.
Inga tänder här. Men vi gjorde vårt första ullaredsbesök igår. Väldigt roligt! Kom hem kl tre i natt, lite mör idag.
Ojojoj vad era små är framåt och tidiga! Viola börjar få första tanden, sitter stadigt men vänder sig inte (alla mina har varit sena), att åla/krypa/stå ligger evigheter bort. Vid 9-10 har äldre syskonen krypit och sedan har de tagit första stegen mellan 10 till 17 månader. Viola får smakisar men det blir i praktiken helamning, hon är 6,5 månader. Men hon som tog första stegen vid 17 månader började prata supertidigt och var nöjd med att sitta rätt stilla och bubbla. Tvåordsmeningar vid 10 månader redan.
min första var ganska sen och de har sina fördelar, hon var super stadig och stabil när hon väl lärde sig. Lillan blir 7 mån på tisdag och har började för några dagar sen att ställa sig upp på fötterna, men noll balans så hon ramlar åt alla håll, funderar faktiskt på att köpa en hjälm till henne;) slår i huvudet hela tiden! när hon står på knä går de lite bättre. någon här som använt hjälm?? har sett såna mjuka babyhjälmar i tyg.
Första tanden tittade fram igår=)