BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Här är det också "sent". Hon försöker ställa sig på knäna men det är inte mer än så. Inga tänder har kommit än. Däremot verkar vi vara mitt uppe i nån fas för nu skriker hon på natten som om hon har mardrömmar (inget magknip längre) och hon är väldigt mammig. Dessutom har vi precis tillfrisknat från magsjuka allihopa så det har förvärrat de senaste nätterna ytterligare. :(
Här händer allt på en gång!
Förra veckan lärde han ju sig att krypa ena dagen och sätta sig upp själv dagen efter. Dagen efter det kom två tänder i nederkäken och nu har han börjat ställa sig upp mot möbler. Bara på knäna ännu men han är på god väg. Dessutom ny förkylning och feber så nätterna är urjobbiga!!!
koll på bvc idag på 7 mån dagen! 8760 gram och 68.5 cm, växer så de knakar=)
Hej hej. Jag tycker att min lilla plutta är väldigt lång. På 7 månaders förra veckan var hon "bara" 68,5. Storasyster var 69cm samma tid. Så hon är nog inte sådär onaturligt lång ändå. Storasyster har aldrig setts som lång.
Dock vägde stora 2 kilo mer vid samma tid, kanske är det det som gör att lilla känns längre?
2 tänder har kommit upp och fram helt på 1 vecka. Kom samma dag. Så denna vecka har hon haft lite problem med sömnen. Vaknat 1-2 ggr/natt. Men det har räckt att man tagit in henne till oss och lagt handen på henne så har hon somnat om. Inget skrikande utan bara glatt jollrande.. Inte så spännande med tanke på att jag fått några sömnproblem senaste veckan.
Somnar inte förens runt 03, sedan upp 07. Men pigg är jag ändå under dagen/kvällen och även natten. Har haft lite hjärtklappning i samband med att sömnproblemen uppstod. Får hoppas att det är något tillfälligt. Annars får jag väl gå till vc. Aldrig varit med om det tidigare. Stressad kanske?
Kan jag inte somna inatt så går jag ner och slipar bort färgen på en gammal soffa som jag ska fixa iordning "när tid finnes". Vilket det gör nu nattetid uppenbarligen.
Stora håller jag hemma från dagis denna vecka då det går magsjuka. Och med tanke på min magsjuka som höggravid så är det inget jag vill ha innanför våra dörrar på mycket, mycket länge! :)
Nozpa kolla blodtrycket
Men alltså... Nu ställer sig Elliot upp själv också. De senaste veckorna har allt kommit på en gång! :-O
Här rasslar också de nyvunna kunskaperna in. Som tack för det kom den dåliga sömnen som ett brev på posten.
Storebror har 3e dagen utan blöja idag vilket vi firat med att köpa in lite nya kalsonger (och tvättmedel...). Visst händer det en del olycker särskilt om man är dum och ger en stor falska välling till frukost men vilken skillnad i hans egna inställning efter att ha väntat någon vecka från försöken i sommar.
Hej tjejer har inte varit inne på länge min lillebror 29 år har smällt med sin vägreggade Enduro/cross och är förlamad från naveln och ner :( 3brutna revben och en punkterad lunga oxå! Just nu är han på ett rehabcenter och kämpar på, han håller humöret uppe men CAD säger man till en kille som älskar sitt garage 2 bilar en cross en Enduro en sportbåge och en båt???? FAN mår skit Alexander växer 8månader idag väger 10kg :) sitter själv ålar sig över golvet har börjat att försöka resa sig, ställer sig på alla 4 men inget kryp ännu, ammar vara en gång på natt/morgon nu. 4 tänder :) alltid strålande glad, trodde man inte som han skrek sina 4 första månader :) Vinkar och klappa händerna är kul Kram på er allihopa (lättare att hitta mej på FB då jag oftast sitter via mobilen)
Hejhej!
Vill först beklaga det som hände din bror, JennySofiMarie.
Hoppas han får rätt hjälp på rehabiliteringen.
Ser att ni diskuterat nyvunna färdigheter, tänder osv. Vilka lättviktare ni har!
Olivia är 7 mån och en vecka idag. Vägde och mätte henne i tisdags: 9,5 kg och 74 cm lång!!! Hahaha, har vi en vinnare?
Oh well, hon är ju lång eftersom vi båda är långa och sen är hon glad i mat. Sån skillnad från storasyster som är lång och supersmal och ointresserad av mat.
Två små tänder syns - den ena har kommit upp lite. Förmodligen pga. att hon är en stor liten tjej, sitter hon ganska stadigt och visar inga tendenser på att vilja röra sig ännu. Det är ju dock ganska tidigt, och hon får gääärna vänta med det (storasyster var väldigt tidig med det och började gå vid 10 ½ mån!). Dock tar hon upp och lägger leksaker en bit ifrån sig för att sedan sträcka sig och ta upp dem igen. Ungefär som att hon utmanar sig själv.