BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Idag blev 2-åringen sjuk. Man får väl se det positivt att det tog så lång tid som 2 veckor efter att hon återvänt till dagis. Det verkar däråt som att lillasyster har blivit smittad (feber och snuva men inte lika mycket som storasyster). Skönt att det hände på en fredag så att jag kommer att ha gubben min hemma de närmsta dagarna så att jag inte är själv med två sjuklingar.
Nu på morgonen springer 2-åringen runt som vanligt. Febern är borta men inte snuvan. Än så länge verkar lillasyster skonad. *håller tummarna* :)
Jaha. Så blev vi sjuka med. Högst olämpligt mitt i inskolningen på nya förskolan. ð???
Nu har hela familjen åkt på förkylningen. Storasyster har som tur är ingen feber men lillasyster verkar ha fått det. (Har hållet mig vaken stora delar av natten inatt.) Själv har jag fått ont i halsen och känner mig hängig.
här är lillasyster också jätte förkyld och gnällig..vi andra har klarat oss hittills!
Hej på er - det var inte igår!
Jag är inne här på FL lite då och då, men inte särskilt ofta. Hinner inte med en stor tjej som precis börjat 1:an och en liten tös som fyller 6 månader på torsdag! Har varit frisk nu i ett par månader (var sjukskriven 2 mån innan förlossning och 4 mån efter förlossning pga. komplikationer) och har längtat lite i smyg till hösten då allt "får liv" igen. Öppna förskolan öppnar, stora dottern är i skolan och jag får pausa lite och mysa med bebis på förmiddagen. Snart kan jag nog börja träna upp min stackars kropp efter ett väldigt stillasittande/liggande halvår. Har varit skönt att kunna gå lite promenader under sommaren och träna upp flåset, men rygg-, mage- och benmuskler behöver hjälp!
Tekla maräng - vad är det för komplikationer du haft? Det var en lång sjukskrivning men skönt att höra att du nu är bättre.
6-månaders igår, 61 cm och 6200 g. Nu har hon knubbat på sig lite. Äter gröt och mat med god aptit. Tror inte jag haft tillräckligt med mjölk senaste tiden så nu när hon får annat är hon mycket gladare.
Hur gör ni andra med mat? Burk el hemlagat?
Vi har också varit på 6-månaderskontroll. 8990 gram och 70 cm var han min lille korv.
Helammar i stort sett fortfarande förutom små smakportioner gröt eller mosade grönsaker. (Provat potatis, morot, palsternacka och broccoli)
Lagar maten själv förutom en del fruktpureer som vi har till gröten för att variera.