BEBIS (Bf mars 2013 med syskon)
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Nu är de här!
Grattis till alla bebisar, här kan vi snacka vidare.
Samma sak här. Elliot tokvägrar både ersättning och välling. Vill bara amma.
Han dricker gärna vatten eller bröstmjölk i flaska så det är väl smaken han inte gillar. Han är inte överförtjust i industrigröt heller men tycker om vanlig havregrynsgröt.
Han äter lite gröt på morgonen, smakis med vanlig mat plus frukt till lunch och lite plockmat när vi äter middag. Ammas resten. Ammas hela nätterna så jag håller på att gå under av sömnbrist och nu har han även varor förkyld och hostar hela nätterna så nu vaknar han extra mycket pga av det. Är det inte bättre nästa vecka så måste jag söka läkarhjälp för jag är själv med barnen onsdag till fredag nästa vecka. Kommer bli knasig utan sömn.
Jobbigt det låter. Själv går jag och lägger mig kl sju med barnen varje kväll just nu. Inte så kul.
Irja är galen i havregrynsgröt m äppelmos och växer så det knakar, har blivit en liten knubbis. Ammar fortfarande men inte så ofta. Äter riktig mat till lunch.
Nu ska jag ställa mig på löpbandet, irja somnar av ljudet så jag kan springa ostörd (av henne iaf, de andra fyra är mutade med tv :) )
Även mina små somnar runt 20. Elliot vaknar kl 5 och 3-åringen kl 6. På dagen sover Elliot 2x2h, en gång på fm och en gång på em men 3-åringen är hemma på dagarna oh sover inte middag så någon vila blir det inte för mig.
Mina killar sover inte heller kl 19 men de lägger sig och kollar på film då. Irja somnar runt 19. Jag kollar nån serie på paddan.
Håller med ang sömnbristen!!! är den som är jobbigast när man har småbarn tycker jag. Stora tjejen somnar mellan 19-20 på kvällen och vaknar mellan 05-06, får sova middag 30 min/dag. lilla tjejen sover ca 30-40 min åt gången på dagen, ca 4 ggr. På kvällen somnar hon mellan 19-21..men de är där problemet ligger för oss..hon blir övretrött så lätt, varje kväll är en utmaning. Kommer inte på något bra sätt att få henne o somna. Blir skrik o gråt varje dag, sambon kan inte lägga henne, och knappt jag heller. Vet inte vad jag ska göra snart. Är jobbigt att inte få några fungerande rutiner. På dagarna somnar hon i vagnen, oftast går det lätt. Skulle beställt en bebis som somnar när man lägger den i sängen;) Nån som har tips så tar jag gärna mot dom !!!!! =)